Kan iemand me vertellen hoe dit onderdeel heet

16 jul 2019
24
1
Beste leden,

Ik ben hier nieuw dus zal me even kort voorstellen, koen, 28 jaar en vorige maand mijn rijbewijs gehaald. Honda nx650 uit 1993 op de kop getikt om een beetje op te knappen en te verbouwen. Echter kom ik een onderdeel tegen wat ik niet kan plaatsen. Het zit achter de airbox geschroefd. Hoor het garaag als iemand 't weet, ivm instaleren podfilters
 

Bijlagen

  • IMG_20190716_185614.jpg
    IMG_20190716_185614.jpg
    140,8 KB · Weergaven: 43
Mocht je de spanningsregelaar (sr) willen verplaatsen, soldeer dan de verbindingen als je extra draadlengte nodig hebt. Amp stekkers zorgen voor extra ellende . Mbt de podfilters..ik lees niets anders dan ellende met die dingen.
 
Inderdaad de spanningsregelaar en op Honda's zijn dat nogal kritieke dingen. Wat dat ding doet is overtollige laadenergie van de dynamo omzetten in warmte om te voorkomen dat de accu wordt overladen. Dus waar je hem ook heen verplaatst, zorg dat hij zijn warmte goed kwijt kan en liefst nog een plek waar hij wat rijwind krijgt.

Om die reden moet je verbindingen ook solderen, er gaat flink wat spanning doorheen en daar is een goede verbinding voor nodig.
 
Volgens bedoeld TS dat hij van die conische filters rechtstreeks op de carbs wil monteren voor de coole looks en de PKs.

(niet wetende dat hij daarna misschien nog een powercommander moet kopen en deze moet laten afstellen waardoor een sneller fiets kopen goedkoper was geweest)
 
Laatst bewerkt:
(niet wetende dat hij daarna misschien nog een powercommander moet kopen en deze moet laten afstellen waardoor een sneller fiets kopen goedkoper was geweest)

Volgens mij is Hanzzzz niet wetende dat een 650 Dominator uit 1993 helemaal geen injectie heeft... ;)
(maar waarschijnlijk bedoeld dat er grote kans is dat TS naar de sproeiers en naalden moet gaan kijken bij een ander luchtfilter)
 
Bedankt voor alle reacties. Dat podfilters puur voor de looks is en qua prestaties waardeloos zal vast zo zijn. Beetje hetzelfde verhaal met toffe sneakers VS degelijke wandelschoenen. Noem het eigenwijs, ik geef me geld uit aan wat ik tof vind. Desondanks waardeer ik het waarschuwen hiervoor.

On topic, er zit een tonnetje met 3 slangen, eentje loopt naar de carburateur, eentje naar de luchtfilter en eentje naar de motor. In het tonnetje zat een beetje olie. Weet iemand waar dit voor dient, en als je de luchtfilter verwijderd, waar zou je die slang dan aan moeten koppelen.

Alvast bedankt
 
Bedankt voor alle reacties. Dat podfilters puur voor de looks is en qua prestaties waardeloos zal vast zo zijn. Beetje hetzelfde verhaal met toffe sneakers VS degelijke wandelschoenen. Noem het eigenwijs, ik geef me geld uit aan wat ik tof vind. Desondanks waardeer ik het waarschuwen hiervoor.

On topic, er zit een tonnetje met 3 slangen, eentje loopt naar de carburateur, eentje naar de luchtfilter en eentje naar de motor. In het tonnetje zat een beetje olie. Weet iemand waar dit voor dient, en als je de luchtfilter verwijderd, waar zou je die slang dan aan moeten koppelen.

Alvast bedankt
Dat is voor de carterventilatie. Wat wel vaker gedaan wordt, is op deze slang een klein filtertje plaatsen. Zo blijft het circuit open, maar komt er ook geen rotzooi in je blok.
 
Bedankt voor alle reacties. Dat podfilters puur voor de looks is en qua prestaties waardeloos zal vast zo zijn. Beetje hetzelfde verhaal met toffe sneakers VS degelijke wandelschoenen. Noem het eigenwijs, ik geef me geld uit aan wat ik tof vind. Desondanks waardeer ik het waarschuwen hiervoor.

On topic, er zit een tonnetje met 3 slangen, eentje loopt naar de carburateur, eentje naar de luchtfilter en eentje naar de motor. In het tonnetje zat een beetje olie. Weet iemand waar dit voor dient, en als je de luchtfilter verwijderd, waar zou je die slang dan aan moeten koppelen.

Alvast bedankt
 
Bedankt voor alle reacties. Dat podfilters puur voor de looks is en qua prestaties waardeloos zal vast zo zijn. Beetje hetzelfde verhaal met toffe sneakers VS degelijke wandelschoenen. Noem het eigenwijs, ik geef me geld uit aan wat ik tof vind. Desondanks waardeer ik het waarschuwen hiervoor.

Heeft je motor al een koosnaam?

Ik zou Lucille willen voorstellen, als in Lucille Werner... Die heeft ook de looks, maar loopt ook knap beroerd.
 
Kansloze reacties van internet experts. Gewoon pod filters erop zetten. Staat 100x beter en als je je gasnaald 1 stand hoger, hoofdsproeier 7,5% en stationair sproeier 10%vergroot dan heb je een prima basis afstelling. Succes met je project!
 
Terug
Bovenaan Onderaan