kan iemand mij dit uitleggen (pilot sport prijs)

S.O.T

MF veteraan
4 jun 2001
3.374
169
Oirschot
Zwager van mij koopt zijn banden via een kennis die er goedkoop aan kan komen ,hij neemt ze over voor kostprijs van kennis.
Betaald ie voor een 180 en 120 MPS 320 euro.
Waar ik ze haal kosten dat zelfde setje 260 euro. :?

Kijk een 10 20 30 euro kan ik nog begrijpen maar 60 euro .

Die 260 is incl alles (omleggen bal en ventielen.
Die 320 is kale prijs !.
Dus eigelijk scheelt het wel 80 euro .

De banden zijn exact gelijk .
Volgens Paul Ritzen moet er een addertje onder het gras zitten, maar tot nu toe nix tegen gekomen .

Iemand een idee :?

ik ga iig nog een setje halen :)
 
Geen BTW betalen,dan worden ze weggeschreven als autoband/aamhangerband.
Dat scheelt op 320 euro 60 eurootjes.Dan kom je dus op een bedrag van 260 euro.

Rekensom klaar.

John :)
 
Waar ik ze haal is een normale bandenhandel en zal hij ook btw moeten afdragen .
 
Waar ik ze haal is een normale bandenhandel en zal hij ook btw moeten afdragen .

Ik koop mijn banden altijd bij Profile.
Mijn vriend had een zaak die failliet gegaan is,voorheen heb ik dus altijd mijn motorbanden gekocht op naam van die zaak met een bon waarop stond Sprinter banden,kruiwagenbanden,bus uitlijnen ect.
Hij kon dat aftrekken, en die BTW kreeg ik van hem.
Hij kon weer wat geld 'verduisteren',en ik had mijn banden 19% goedkoper.
Simpel as that!

John :)
 
Dit zijn groothandelprijzen dus dan kan hij de btw eraf halen en verdient zelf als ie de btw kan afdragen 19%.
 
Dit zijn groothandelprijzen dus dan kan hij de btw eraf halen en verdient zelf als ie de btw kan afdragen 19%.


100 punten!
Lang leve de belastingdienst! :}

Jammer dat m'n maat z'n zaak failliet gegaan is, het reed wel lekker,op banden die gesponsort werden door BEA!

John :)
 
ik heb nog twee setjes super corsa's gebruikt liggen voor 200 euro(1 wedstrijd mee gereden,maar nog lang niet op,je doe er ongeveer 400 km minder mee dan een nieuw setje)
 
Zwager van mij koopt zijn banden via een kennis die er goedkoop aan kan komen ,hij neemt ze over voor kostprijs van kennis.
Betaald ie voor een 180 en 120 MPS 320 euro.
Waar ik ze haal kosten dat zelfde setje 260 euro. :?

Die 260 is incl alles (omleggen bal en ventielen.
Die 320 is kale prijs !.
Dus eigelijk scheelt het wel 80 euro .
Ligt het nou aan mij ?
maar ik lees dus dat je zwager ze koopt voor 320 kaal en jij voor 260 all in.
Zoals ik het lees kan jij ze goedkoper krijgen.Weet je zwager dit ook al?
 
Ligt het nou aan mij ?
maar ik lees dus dat je zwager ze koopt voor 320 kaal en jij voor 260 all in.
Zoals ik het lees kan jij ze goedkoper krijgen.Weet je zwager dit ook al?

Yep nu wel .
Hij kon ze via die kennis ZZZZZZZZZZZZoooo goedkoop overnemen dat hij niet verder zocht.
Kom ik er gisteren had hij ze net afgerekend .
Wij natuurlijk gelijk banden vergelijken, was alleen de prijs anders :)
Kost wat een kennisje })
 
Hmm...
Een redelijk voorkomende werkwijze is dat men banden verkoopt die al eens gemonteerd werden. Hiermee bedoel ik: Nieuwe motoren worden steeds uitgerust vanuit de fabriek met een bepaald type band.
Echter, invoerders of verdelers beslissen soms om andere banden erop te leggen. Ook de klant kan bij aankoop van z'n nieuwe bike een ander merk of type van band kiezen (zeker als de motor bvb. gaat gebruikt worden om te racen).

Maw, de dealer kan je dan een band een pak goedkoper aanbieden (maar die band werd alleen reeds eens gemonteerd en gedemonteerd, zelf meegemaakt met m'n Diablo's)

:)
 
Ik weet wel waar F@zertje ze haalt, is gewoon 100% legitiem voor zover ik heb na kunnen gaan. Groot inkopen, goede korting. PS. het is toch 257 euro he F@zertje?

Maar dat kan ook wel, bijv. S&G bood in het begin v/h jaar de Pirelli Diablo aan voor 250 euro kaal en later 265. BT010's voor Eur. 279.. Kwestie van het goede adres!

PS. F@zertje het adres kan je toch gerust noemen op MF??
 
Hmm...
Een redelijk voorkomende werkwijze is dat men banden verkoopt die al eens gemonteerd werden. Hiermee bedoel ik: Nieuwe motoren worden steeds uitgerust vanuit de fabriek met een bepaald type band.
Echter, invoerders of verdelers beslissen soms om andere banden erop te leggen. Ook de klant kan bij aankoop van z'n nieuwe bike een ander merk of type van band kiezen (zeker als de motor bvb. gaat gebruikt worden om te racen).

Maw, de dealer kan je dan een band een pak goedkoper aanbieden (maar die band werd alleen reeds eens gemonteerd en gedemonteerd, zelf meegemaakt met m'n Diablo's)

:)
Nee, dat is echt niet het geval. Hij heeft er zoveel je wil en in elke maat, 160, 180, 190 breed, 120 voorbandjes van 60, 65 en 70 hoog.. alles!
 
[b

PS. F@zertje het adres kan je toch gerust noemen op MF??


Nee joh dan zijn ze straks allemaal weg :+

Maar adres had ik nog ff niet erbij gezet ivm de uitslag van mijn "Onderzoek".
maar diegene die die de zoekfunctie weten te vinden weten het toch al :)
En voor diegene die dat te veel werk vinden.

xxxxxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxx
xxxxxxxxxx

edit : gebruik toch maar die zoek functie })

ps: het is idd 257 euro , maar 260 rekend wat makkelijker :Z
 
Laatst bewerkt:
hahaha, daar kom ik iedere keer langs met de trein, en zit ik iedere keer te kijken van, hmm ziet er wel eeen beetje illegaal uit allemaal.
 
Idd geld gaat niet zitten in de aankleding en locatie van het gebouw.
Net de aankleding van de eigenaar :+ .
Maar ik ken frank al sinds hij begon in zijn garage achter zijn huis (20 jaar geleden).
 
Laatst bewerkt:
ik vroeg me ook altijd af of hij daar ook motor banden verkocht maar dat blijkt dus zo te zijn :) Nou das mooi ik woon zelf in boxtel dus als ik een keer bandjes nodig heb ga ik eff langs.
 
Nee joh dan zijn ze straks allemaal weg :+

Maar adres had ik nog ff niet erbij gezet ivm de uitslag van mijn "Onderzoek".
maar diegene die die de zoekfunctie weten te vinden weten het toch al :)
En voor diegene die dat te veel werk vinden.
Denk het niet, da's alleen maar gunstig. Hij kan er zo meer bestellen zegt ie, hoe meer hij besteld hoe goedkoper ze worden.
Misschien als je 20 klanten aanbrengt dat je wel een gratis setje krijgt! ;)
 
Nee Paul Ritzen heeft daar laatst naar gekeken en zei dat het jaartal goed was .
het zijn volgens mij gewoon goede banden, nadeel is dat ze maar 4000 km mee gaan .
 
volgens mij ligt het er gewoon aan hoeveel banden een motorzaak inkoopt , een klein zaakje die 20 banden per maand in en verkoopt zal bij inkoop minder korting krijgen dan een zaak als bijvoorbeeld s&g waar heel groot ingekocht wordt met flinke kwantum kortingen, als je een partij banden met 40% inkoopt dan kun je de klant bij verkoop 25% korting geven.
Een kleine zaak krijgt bij een kleine bestelling misschien maar 25 of 30% korting dus kunnen ze ook niet van die hoge kortingen geven.
Het is natuurlijk voor ons zo dat hoe goedkoper hoe beter ,alhoewel je het een kleine zaak ook een beetje moet gunnen. ik betaal best een beetje meer voor een setje banden bij een kleine zaak waar ik verder altijd ook met alles terecht kan en fatsoenlijk en vakkundig geholpen wordt. die gun ik het meer als de grote commerciele jongens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan