Kan iemand mij eerlijk antwoord geven??

FreshFlava

MF'er
14 mei 2003
69
0
Een vraag waarvan ik hoop dat ik er eerlijk antwoord op krijg.

Sinds kort heb ik tot mijn grote vreugde mijn Motorrijbewijs gehaald :] Iets wat ik al zolang wilde en nu eindelijk doorgezet heb. (damn… ben een gelukkig man *D )

Nu ben ik me hier en daar eens aan het oriënteren, want nu wil ik toch ook eigenlijk wel mijn eigen machine. Heb wel al het een en ander gehuurd.. maar toch.. Ik wil een eigen “schatje” hebben!! Beginnen natuurlijk met een leuke 2e hands (ben meer een sport/ supersport type..)
Ben er overigens nog niet uit. Honda CBR (RR), Suzuki GSX-R(600-750).. Pffffff..

Nu komt het probleem.. Vorig jaar ben ik afgestudeerd en heb nu sinds kort een superleuke baan. Jullie raden het al…. Op dit moment dus nog niet echt veel centjes op mijn bankrekening '( . Ook nog eens een vriendin die vind dat ik nu moet gaan sparen voor onze toekomst (terwijl ze het zelf ook niet doet..) etc etc…

Maar ik wil een BIKE!!!! :}

Hoe hebben de mensen dat hier geregeld!?? Een lening.. financiering.. Contant betaald.. een andere regeling.. En hebben jullie dan nog wel ruimte om te leven. (jullie snappen me wel toch?)

Give me advise….
 
Ik heb deels contant en deels een lening (DLK) afgesloten en die erg snel weer afbetaald :)

Als je gaat lenen zorg er dan voor dat je dat je nog makkelijk af kan lossen want er komen nog veel meer kosten zoals verzeking (bij een lening niet vegeten je motor all risk te verzekeren!!), kleding, onderhoud etc.
 
Vriend van me heeft z'n GSX-R 600 gewoon gekocht zonder dat z'n vriendin het wist. Heeft hem twee weken ruzie gekost, maar hij heeft z'n bike wel })

Maar daar heb je waarschijnlijk niks aan.

Zeg dat je een goede, niet te dure tweedehands wil.Hang dan een verhaal op over de fiscale aantrekkelijkheid van een motor en het gemak bij het woon-werk verkeer. Plus zij beschikt nu natuurlijk nog meer over de auto ... :+
 
Als ik van jou was zou ik nooit lenen voor een moto. Ik heb het juist gehad met mijn wagen. Ik had mijn gs 500 verkocht wat ik wou een snellere moto. Maar een week later heb ik een auto accident gehad. Auto per total en geen moto. Ondertussen heb ik terug een moto maar moet nog een deel afbetalen voor de auto.

Sparen en goedkoop beginnen.
 
HaHaHa... *D Fiscale aantrekkelijkheid.. Die houden we erin!! Daar kan ik vanavond mee thuiskomen!
 
Natuurlijk kan je een lening nemen! de bank ziet je graag komen ;)
En ja als ik geen cash geld zou hebben voor m,n grootste hobby, maar wel een lening MAKKELIJK zou kunnen afbetalen, zal ik het mezelf niet ontnemen.
Er is toch niks mooiers en als je er geen boterham minder om vreet wrom dan niet.
Kijk het is nog altijd duurder dan eerst sparen en dan kopen, maar je wil maar een ding, zo snel mogenlijk :]
 
ik had in het begin toen ik begon te werken ook nog niet genoeg geld, maar het kriebelde te hard.. een lening afsluiten leek me te gevaarlijk, dus ik heb gewoon een motortje van 2000€ gekocht.. :P ideaal om te beginnen rijden, want het risico dat je em es uit je handen laat vallen is reëel.. ;)

na men ongeval NRS 125 total loss, kon ik weer niet langer dan een maand wachten en heb ik dus weer een goedkoop RS125'je gekocht, wat kan mij schelen hoe recent die fiets is, als hij maar rijdt.. ;)

koop je dus om te beginnen misschien toch beter een goedkoop licht ding, en overdrijf niet in PK's, een 750 is nietecht ideaal om te beginnen rijden..
 
Safe zomerplan???? Betaalt een half jaar lang vaste kosten (weet dus precies wat je kwijt bent, alleen benzine betaal je zelf) en over een half jaar (als de winter begint en ik toch niet rij) lever je hem/haar weer in......Het is dus eigenlijk gewoon huren. Hebt natuurlijk wel een eigen risico bij diefstal, schade, etc. Voordeel: rijdt op een splinternieuwe fiets tegen aceptabele kosten. Ik zou een Duc nooit zelf nieuw kunnen kopen, maar heb er nu wel het plezier van!!
 
Het klinkt ook allemaal zo aantrekkelijk, die regelingen maar van de andere kant, dan spaar je wat, om het in een keer te kunnen betalen en dan heb je weer 0 op de rekening :(
 
Ik zou bij dat Safeplan heel erg goed op de kleine lettertjes letten!
Je kunt ook ff hier kijken voor op- en aanmerkingen.

Waar blijf je nou Haga-San ;)
 
Ik heb ook geen geld voor een GSX1000R, en ik heb nota bene een baan!!

Dus doen we het maar met wat minder. Ik in dat geval een oude ZXR, jij waarschijnlijk ook een low-budget fiets. Dure fietsen als een nieuwe GSX1000R en ZX6RR zijn eigenlijk alleen maar weggelegd aan de rijkere belgen onder ons of de vrijgezellen onder ons 8-) . De rest doet het met wat minder of steekt zich hiervoor in de schulden, of riskeert gewoon die echtscheiding :P O-)

Bedenk wel, het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Nu geldt dat natuurlijk NIET voor motoren :X ;)

Ervan dromen alleen is ook leuk. Tot die tijd huur je af en toe wat of ga je een oud brik rijden, want rijden = rijden, toch?

Tegen de tijd dat je weer wat meer geld hebt, kan je altijd nog een stapje hogerop. Mits je je vriendin zover krijgt :P
 
Ik ben zelf niet zo voor financieren, ben meer het type dat als ze wat wil het alleen koopt als ik er geld voor heb (behalve mijn huis dan).
Ik heb destijds een 2dehandsje gekocht en rijd daar nog op rond (al een jaar of 8 nu), heb ook geen behoefte aan een nieuwe fiets. Bij deze maakt het me niet uit al zit er een krasje op of een deukje in de tank. En je kan het zo duur maken als je zelf wil natuurlijk.
En ik zou niet zo naar je vriendin luisteren als zij je zegt dat je moet sparen, het is ook jou leven toch :? (wat moet dat worden als je eenmaal samen woont :+ )En nadat je die motor hebt met toebehoren kan je toch nog gaan sparen voor die toekomst, nu leef je toch ook???? Dus geniet ervan.

(niet dat je veel aan mijn antwoord hebt, maar moest eerlijk zijn van je 8-) )
 
Ik denk dat 50% die een motor heeft,wel een stukje gefinancieerd heeft.
Dus geneer je niet en koop een motor,zorg alleen wel dat je hem goed
verzekerd.
 
Als het je _eerste_ motorfiets is en daarbij moet je ook nog gaan lenen ....... je wil een eerlijk antwoord? Nou, IK zou het i.i.g. niet doen. Als je toch iets sportiefs wil: wat is er mis met bijvoorbeeld een GPZ500S/EX? Koop 'n leuke betaalbare 2e hands fiets, leer het komende jaar hoe je echt moet rijden ;) ga lekker sparen en koop over een jaar de fiets van je dromen.
Natuurlijk kan je lenen. Kan je dan ook een allrisk betalen? Want het is natuurlijk wel zuur als je je motor ergens onvrijwillig tegenaan parkeert (en de laatste tijd kunnen we hier helaas maar al te vaak lezen dat dat zomaar kan gebeuren); je alleen WA-verzekerd bent, niets uitgekeerd krijgt maar wel met 'n dure lening blijft zitten ....

Succes met je overpeinzingen.
 
Heb mijn eerste motor (Magna VF750C) 2de hands gekocht van familie en aan ouders op een jaartje terug betaald. Toen die 2 maand afbetaald was, heb ik me een nieuwe R6 gekocht en mijn Magna bij dealer binnen gedaan en de rest bij de bank geleend...

Heb wel een wagen van het bedrijf en een tankkaart... :)
 
Idd, gelijk coké zegt, koop gerust een lichte (125-500cc) tweedehandsmoto en doe daar eerst wat ervaring mee op. Ondertussen kun je ook al sparen voor de volgende moto e. Kzou nooit een lening aangaan voor een voertuig. Want als je een serieus ongeval hebt, dan heb je geen moto meer, enkel nog de lening, en meestal wil je dan een andere moto => 2 leningen...
Als je het niet kunt permiteren van een splinternieuwe fiets te kopen, neem dan een tweedehandse die wel binnen je budget ligt
 
Quote:
"Ik zou bij dat Safeplan heel erg goed op de kleine lettertjes letten!
Je kunt ook ff hier kijken voor op- en aanmerkingen."

Ik heb de motor via het Safe Zomerplan. Dit betekent dat je de motor voor een half jaar huurt en na dit half jaar weer inlevert. Hij wordt dus nooit van jou. Uiteraard valt er na dat half jar wel te praten over een speciaal prijsje bij aankoop van de fiets.....
 
Dus jullie hebben dat ook wel dat de wederhelft er niet helemaal achter staat (het motorrijden)?? Was al bang dat ik de enige was ;)

(thanks ons lianneke..)
 
Dus jullie hebben dat ook wel dat de wederhelft er niet helemaal achter staat (het motorrijden)?? Was al bang dat ik de enige was ;)

(thanks ons lianneke..)

Zaterdag als verjaardagscadeautje een nieuwe Arai en IXS motorjas voor m'n echtgenote gekocht. *D
Komende zomer samen naar Schotland :]
 
Natuurlijk kan je een lening nemen! de bank ziet je graag komen ;)
En ja als ik geen cash geld zou hebben voor m,n grootste hobby, maar wel een lening MAKKELIJK zou kunnen afbetalen, zal ik het mezelf niet ontnemen.
Er is toch niks mooiers en als je er geen boterham minder om vreet wrom dan niet.
Kijk het is nog altijd duurder dan eerst sparen en dan kopen, maar je wil maar een ding, zo snel mogenlijk :]
helemaal mijn punt :] :]
Als je echt graag wilt rijden en je kunt makkelijk zo'n lening nemen, waarom dan niet.


bijna iedereen heeft een lening op de woning (hypotheek) en daar zeurt ook niemand om, maar zodra het voor een motor is hangen de meesten de moraalriddel uit.


conclusie:
als je het kunt betalen en je wilt het graag, gewoon doen.
maar je moet er zelf wel achter staan.

keep on :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan