Kan iemand mij eerlijk antwoord geven??

koop je dus om te beginnen misschien toch beter een goedkoop licht ding, en overdrijf niet in PK's, een 750 is nietecht ideaal om te beginnen rijden..


Ik vind het duzzz wel ideaal. Kan beter in 1x een goeie motor kopen, dan eerst of een gare of 1 die je eigenlijk helemaal niet wil. En valt prima mee te rijden ook voor beginner, want ik ben d'r zelf 1. (verstand zit in de rechterpols)
:]
 
Ik ken het probbleem.
Ik werk al twee jaar maar net voordat ik ging wonen een app. gekocht. Maar nu begint het we zo erg te kriebelen dta ik ook een eigen fiets wil. Moet nu wel reeel blijven en maar effe dimmen met alles maar goed volgend jaar wil ik toch echt wel de zomer in met een eigen motor.
Word denk ik renteloos van pa en ma lenen en eigen spaargeld erin pompen. Lenen voor een motor is zo zonde. Als je hem total loss rijdt ben je jaren voor iets aan het betalen dat je allang niet meer hebt.
 
Ik heb voor mijn motor (eerste motor; tweedehands) een auto-lening afgesloten. Is een lening met een véél voordeligere rente dan een persoonlijke lening (België, weet niet of in NL ook zo is).

Heb iets te veel geleend zodat ik ook 3/4 van verzekering kon betalen met dat geld.

Had geen zin om mijn volledige spaarboek leeg te halen voor moto 2400 € + verzekering/taksen nummerplaat 467 € + rijlessen 361 € + kleding/slot 650 €

=> Heb alles wat ik nodig had, heb nog genoeg op de spaarboek voor als er is "moeilijke" dagen komen EN ik spreidt de betaling van de moto...
=> Ge betaalt wel iets meer voor de moto, maar ja... das de prijs van het comfort, eh!
 
:} HULDE Voor alle MF'ers die me toch wel enorm helpen!! :}

Ik vroeg me dat echt af, hoe de meesten het hier geregeld hebben. De raad van velen, die ik voor mijn gevoel MOET volgen is toch het aanschaffen van een betaalbare "oudere" bike en eerst maar eens ervaring opdoen en sparen. O-)

Maar dan komt de volgende vraag. Wat zijn leuke betaalbare (betrouwbare) sportmotoren? (Honda Suzuki Yamaha..)


IK ben zelf op een chopper begonnen (nou ja chopper, een magna) die zijn er echt voor weinig. Een leuke sportieve fiets waaraan je niet gauw een bult valt is een suzuki GSX 600 F staan er een hele hoop op marktplaats een maat van mij heeft er een gekocht en die bevalt prima, OOOh jaa tip als je van een particulier koopt is het handig die gozer uit promotor te laten komen kost je een keer 100 euro extra maar je weet technisch goed wat je koopt.

Voordeel van die gsx'en, vindt ik dat een fiets uit 1985 best modern uitziet (met name de katana's) en dan rijd je dus een goedekope modern ogende sportieve machine.

bijvoorbeeld:

http://www.marktplaats.nl/foto.php3?g=motoren&u=suzuki&ID=20865&ret=%2Fmarkt%2Fmotoren%2Fsuzuki%2F20865.htm%3Fzoek%3Dgsx600f
succes en lekker rijden, :]
 
Laatst bewerkt:
IK ben zelf op een chopper begonnen (nou ja chopper, een magna) die zijn er echt voor weinig. Een leuke sportieve fiets waaraan je niet gauw een bult valt is een suzuki GSX 600 F staan er een hele hoop op marktplaats een maat van mij heeft er een gekocht en die bevalt prima, OOOh jaa tip als je van een particulier koopt is het handig die gozer uit promotor te laten komen kost je een keer 100 euro extra maar je weet technisch goed wat je koopt.

Thanx voor de tip. Kan jij (of iemand anders) me wat meer vertellen over die "gozer uit promotor"?? Snap het ff niet. Blad promotor snap ik wel...
 
Thanx voor de tip. Kan jij (of iemand anders) me wat meer vertellen over die "gozer uit promotor"?? Snap het ff niet. Blad promotor snap ik wel...
[/quote]

Het blad promotor, wordt uitgegeven door ANWB, ze hebben een techneut ( Erik van Velzen of zo ) die uit naam van het blad occassion motoren keurt. Ze adverteren
in promotor. Dus als je wilt weten hoe of wat moet je even een blad lenen of kopen
zijn telefoon nummer staat erbij. Het kost zo'n 100 euro en hij kijkt de hele motor goed na.

succes en veel plezier en :]
 
... door scha en schande wijs worden is duur.(sprak hij somber en uit ervaring) Haastig aankopen ook. Zo'n ProMotor motorkeuring is daarbij vergeleken niet duur. En er zit zeker vanuit het particuliere- en semi particuliere gebied aardig wat kaf onder het koren. Maar je kunt er ook enorme koopjes vinden. Zoek in je eigen netwerk naar tips...Ga in elk geval altijd op koopjesjacht met iemand die er wel vewrstand van heeft en die ijsklontjes in je broekzakken kan gooien wanneer de zaak onder jenavel de macht over dreigt te nemen. Het aanbod is momenteel groot. Dus als je 'deze' motor laat staan dan vind je 'morgen' voor de goeie de motor die je past
 
gewoon sparen, en voorlopig dus maar een goedkopere motor rijden om mee te beginnen :?
zo zou ik dat doen O-)
 
ik ben een 21 jarige student. ik ben vanhuis uit altijd bezig met auto's en motoren(snelheid) en zodoende ook mijn motor rijbewijs kunnen halen. ik heb een vfr 400r gekocht en daarvoor heeft mijn vader 3000 euro voor geschoten en dat betaal ik in 15 mnd terug.

ruben
 
Wij hebben 2 motors tegelijk gekocht. Ze waren beide niet helemaal in perfecte staat, eentje moest zelfs een versnellingsbak revisie hebben. Maar daar was de prijs dan ook naar. (Ze zijn van 90 en 92, dus niet al te jong meer)

We hebben geld geleend om dit te betalen, want we hadden allebei zoiets van je leeft maar 1x dus kun je er beter een feestje van maken.
We hebben er uiteraard wel naar gekeken of het op te brengen was, zeer belangrijk!

En de technische mankementen? Die zijn compleet verholpen. (Handig als je vriend een motormonteur is :) ) Kosten zijn dan ook niet al te hoog en we kunnen nu fijn :] :]
 
Wij hebben 2 motors tegelijk gekocht. Ze waren beide niet helemaal in perfecte staat, eentje moest zelfs een versnellingsbak revisie hebben. Maar daar was de prijs dan ook naar. (Ze zijn van 90 en 92, dus niet al te jong meer)

We hebben geld geleend om dit te betalen, want we hadden allebei zoiets van je leeft maar 1x dus kun je er beter een feestje van maken.
We hebben er uiteraard wel naar gekeken of het op te brengen was, zeer belangrijk!

En de technische mankementen? Die zijn compleet verholpen. (Handig als je vriend een motormonteur is :) ) Kosten zijn dan ook niet al te hoog en we kunnen nu fijn :] :]
 
helemaal mijn punt :] :]
Als je echt graag wilt rijden en je kunt makkelijk zo'n lening nemen, waarom dan niet.


bijna iedereen heeft een lening op de woning (hypotheek) en daar zeurt ook niemand om, maar zodra het voor een motor is hangen de meesten de moraalriddel uit.

conclusie:
als je het kunt betalen en je wilt het graag, gewoon doen.
maar je moet er zelf wel achter staan.

keep on :] :]
Het verschil is misschien omdat:

a)Niemand 4 ton heeft liggen om een huis te kopen
b)Een huis alleen maar meer geld waard wordt
c)Een motor een luxe artikel is wat elk jaar in waarde daald.

Als iemand geld wil lenen dan moet ie dat zelf weten, maar als je mijn mening vraagt dan zeg ik: "niet doen, het is duur geld en je moet gewoon de tering naar de nering zetten." Dus met een goedkope fiets beginnen.
 
Ha! En dan hoef je helemaal niet met de tering in je nering te zitten ! Als je kijkt dat Ural/Dnepr rijden al tot een glimlachende cult is geworden en er steeds meer 'brikken' komen, dan durft er straks gewoon niemand zich meer te vertonen op Iets Duurs te rijden en rijdt iedereen lastenvrij.
 
Quote:
Ik heb de motor via het Safe Zomerplan. Dit betekent dat je de motor voor een half jaar huurt en na dit half jaar weer inlevert. Hij wordt dus nooit van jou. Uiteraard valt er na dat half jar wel te praten over een speciaal prijsje bij aankoop van de fiets.....

Hoe vaak heb je dit al gedaan dan? En wat zijn dan je maandelijkse lasten (zonder brandstof)? Ben wel benieuwd naar je ervaring.

Ik heb eerst een tijdlang gehuurd (weekenden en zo). Maar dat blijkt (1) erg kostbaar en (2) je moet tijdig reserveren en dat is lastig met weersvooruitzichten.

Toen heb ik een Blackbird gekocht. Kosten voor 1½ jaar rijden en 6.000 km was als volgt (zonder brandstof):
EUR 8.125 Aanschaf '98-er in september 2001
EUR 11,50 Aanschaf kentekenplaat
EUR 82,50 Anderhalf jaar houderschapsbelasting
EUR 693,75 Anderhalf jaar WA+Casco verzekering
EUR 115,00 Nieuwe accu en inspectiebeurt
EUR 8.480 Inruil mei 2003

Dat komt neer op zo'n EUR 30,00 per maand. Nu ben ik me ervan bewust dat een dergelijke afschrijving (negatief !) niet gewoon is. Maar de afschrijving van motoren is niet zo dramatisch als bij auto's. Als we aannemen dat EUR 1.500 per jaar redelijk is zouden de maandkosten nog "maar" op zo'n EUR 155,00 komen. Laat het onderhoud wat hoger zijn (hoewel... bij een jonge of zelfs nieuwe motor?), dan kom je misschien op EUR 200,00 uit.

Kun je (ongeveer) voor die eurocenten een fatsoenlijke motor rijden via het Safe Zomerplan ??? Ze zeggen dat het maandbedrag overeen komt met een weekeind huur. Maar ik ken hun huurtarieven niet. Als ik nu de tarieven elders neem kom je inderdaad op zo'n EUR 150,00 uit voor een weekeind....

En hoe is jouw ervarng met het assortiment? Safe doet dit toch voor een beperkt aantal motoren?
 
Ga je eens orienteren op de Duitse markt, je weet wel bij die Duitsers waar Hollanders altijd wat over te zeiken hebben, maar dat terzijde.(Die Duitsers vreten tenminste niet ons belasting geld op zoals de meeste van onze donkere duitsters wel doen, mede vandaar ook die belachelijk dure moterprijzen hier)
Het scheelt echt duizenden euro's zelfs al heb je de bpm al betaald.
Voorbeeld: Ik heb laatst in Frankfurt een tdm 850 gekocht voor €2950.00 bwj 98 er moest wel een nieuw kuipdeeltje op twv.€450,00 plus bpm €450.00 kost die motor mij €3850,00
Die zelfde motor kost in Nederland dankzij de bpm €6500.00 tot€7500.00 tel uit je winst...
 
weet je waarom alle banken zooooon grote gebouwen hebben?
daar betalen alle mensen aan mee die een lening nemen of hebben
Geld lenen voor een motor nooit doen spaar en koop een bike die je leuk vind
en ben geen slaaf van de bank maar ben trots op jezelf en dat zullen je ouders
en vriendin ook zijn

:] :] :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan