Kan iemand mij helpen

Roak

Rookie
13 jul 2016
8
0
Beste lezers,

Ik ben opzoek naar een motor die in de categorie A2 valt. Of evt een motor die afgeknepen mag worden en op die manier dus is de A2 klasse valt.

Budget: ongeveer 3000€

Ik hoor graag van jullie!

Vr gr
 
dat is nogal algemeen.
wat voor type zoek je?
sport, toer, allroad, scooter, .........?
wat wil je er mee gaan doen?
woon - werk, toertochjes, vakanties, op en neer naar de supermarkt, .......?

en ik denk dat iedereen zijn eigen motor gaat aanbevelen met zulke ruime keuze dus zal je van de antwoorden niet veel wijzer worden.
 
Op deze site heb ik al gekeken, maar ik ben eigenlijk opzoek naar motoren die niet op deze site staan maar waar je dus wel mee mag rijden dmv een begrenzer of iets..
 
Ik ben opzoek naar een motor voor wat toertochtjes en 1x per jaar een motor vakantie.

Ik dacht zelf aan ktm 640, is dit een goede motor voor wat ik er mee wil doen?

Verder kwam ik op marktplaats een Suzuki GSX R600 k4 tegen uit 2004, is het mogelijk om daarop te rijden met A2 rijbewijs?
 
Ik ben opzoek naar een motor voor wat toertochtjes en 1x per jaar een motor vakantie.

Ik dacht zelf aan ktm 640, is dit een goede motor voor wat ik er mee wil doen?

Verder kwam ik op marktplaats een Suzuki GSX R600 k4 tegen uit 2004, is het mogelijk om daarop te rijden met A2 rijbewijs?

Nee

Te veel KW origineel
 
Zoek je bewust een zwaardere motorfiets waarmee je net mag rijden met je A2 rijbewijs?
Sta je niet open voor bijvoorbeeld een 300cc?
Vr Gr E
 
is moeilijk te zeggen ik heb geen ervaring met dat soort motoren, maar als ik op mijn lesmotor zit denk ik wel van mijn eerste motor moet wel een stuk sneller accelereren anders is de lol er ook snel af..

Dus ik denk wel dat ik naar motoren opzoek ben die op het randje zitten..

Pa Bedankt voor voorgaande reacties
 
is moeilijk te zeggen ik heb geen ervaring met dat soort motoren, maar als ik op mijn lesmotor zit denk ik wel van mijn eerste motor moet wel een stuk sneller accelereren anders is de lol er ook snel af..

Dus ik denk wel dat ik naar motoren opzoek ben die op het randje zitten..

Pa Bedankt voor voorgaande reacties

vergeet niet dat lesmotoren over het algemeen lurp worden gereden.. Iedereen rijd en doet er maar op die er geen snars van snapt. Daarnaast zijn de motoren uitermate lui, omdát ze het nooit voor de kiezen krijgen.
Doe eens een testritje op een redelijk recente 300cc en het zal je alleszins meevallen :)
Want wat ik uit je verhaal begrijp, is dat jij een motor op het randje wilt, deze laten herkeuren en per direct de begrenzer oid er weer af zodat je lekker vol vermogen kunt rijden. Dit is natuurlijk het aaaaaallerslimste wat je kunt..

Als ik geen gelijk heb zeg het gerust, maar dat is wat ik eruit opmaak ;)
 
Laatst bewerkt:
Nouja niet persee, maar wel fijn als ik over 2 jaar de begrenzing er uit kan halen zodat ik geen nieuwe hoef te kopen
 
Nouja niet persee, maar wel fijn als ik over 2 jaar de begrenzing er uit kan halen zodat ik geen nieuwe hoef te kopen

Dan zul je op zoek moeten gaan naar een motor die origineel niet meer dan 70KW heeft en je bevalt.
 
cbr600f weetikveelwat van op en rond het jaar 2000 zit rond de 70kw. Meeste 600 sportmotoren zitten daar toch boven. Voor 1000-1500 euro kun je gewoon een heel leuke fiets kopen waar je lekker op kunt rondscheuren en echt kunt leren rijden. mag je daarna vol vermogen rijden, verkoop je dat ding voor nagenoeg dezelfde prijs (een gs500 blijft rond de 1000-1500 waard zijn en is een erg populaire motor).
 
is moeilijk te zeggen ik heb geen ervaring met dat soort motoren, maar als ik op mijn lesmotor zit denk ik wel van mijn eerste motor moet wel een stuk sneller accelereren anders is de lol er ook snel af..

Dus ik denk wel dat ik naar motoren opzoek ben die op het randje zitten..

Pa Bedankt voor voorgaande reacties
Geen enkele A2 motor zal de straatstenen uit de grond trekken (en toch onbegrensd rijden is zeer onverstandig), verder is 48pk meer dan genoeg als beginner. Concentreer je eerst maar op bochtentechniek, ben je niet veel vermogen voor nodig (kan zelfs tegen werken).

Koop over 2 jaar maar je droom fiets. ;)
 
is moeilijk te zeggen ik heb geen ervaring met dat soort motoren, maar als ik op mijn lesmotor zit denk ik wel van mijn eerste motor moet wel een stuk sneller accelereren anders is de lol er ook snel af..

Dus ik denk wel dat ik naar motoren opzoek ben die op het randje zitten..

Pa Bedankt voor voorgaande reacties
dan zal je binnen de wet pech hebben. de ene 35KW motor zal niet erg veel harder optrekken als de ander. en hoe verder het vermogen is terug geschroefd hoe groter het compromis zal worden. die dingen zijn gemaakt om veel vermogen te gebruiken en daar zijn de versnellingsbak verhoudingen dus ook op aangepast. maar als het je alleen om snel optrekken is te doen ga een proefrijden op een Suzuki burgman 400 of iets dergelijks. door de variomatic trekken die ding razend snel weg bij het stoplicht (OK op de snelweg niet meer maar je kan niet alles hebben met 35KW).
 
Geen enkele A2 motor zal de straatstenen uit de grond trekken (en toch onbegrensd rijden is zeer onverstandig), verder is 48pk meer dan genoeg als beginner. Concentreer je eerst maar op bochtentechniek, ben je niet veel vermogen voor nodig (kan zelfs tegen werken).


Vandaar mijn vraag aan hem: moet het perse een zwaardere fiets zijn.
Dat van die lesmotoren klopt wel.
Zie ze hier ook lessen met Kawa Z300 motoren.
Maar denk dat die toch echt minder puf hebben dan mijn losgetrokken Z300.
Een 300 tot 500cc motorfiets voor de beginnende rijder kan je al dikke pret mee hebben.
Succes met je keuze.
Zag een budget staan van 3000 euro.
Daar kan je toch echt wel een leuke beginnersfiets mee scoren.
Vr Gr E
 
Nee vast niet, zat laatst op een z800e die was vrij snel en toch op A2 wel een stuk duurder natuurlijk..
 
Terug
Bovenaan Onderaan