kan iemand mij helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

renault 11

Rookie
12 jun 2004
2
0
Nijmegen
Ik dacht dat ik hier te maken had met auto's maar het blijken motoren te zijn, maar goed. Ik heb een vraagje over mijn auto.

Mijn auto heeft nadat hij een tijdje stil heeft gestaan (kleine dag, paar uur) problemen met starten, ook bij het wegrijden hapert de motor en schudt de auto. Het gekke is dat wanneer ik een klein stukje rijd en hem ergens stil zet en hem vervolgens weer start, hij hier geen enkel probleem meer mee heeft. Ook van het haperen van de motor heeft de auto geen last meer(tenzij ik hem langere tijd stil laat staan). Oja, wanneer ik stop en de motor uitzet gaat deze nog ff door.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat er mankeert en of het iets ernstigs is en hoe ik het zou kunnen maken. Alvast hartelijk dank.

Roel

hoi,er mankeert dus wat aan je auto aan je verhaal daarover en aan jou dat je op het motor-forum je heil zoekt,maar goed je bent onder goed volk,je had het slechter kunnen treffen :}
is het een diesel of benzine,benzine/gas motor en hoeveel verstand heb je al van techniek,is het niet beter hem even een beurtje te geven en hem effe aan een diagnosekast te koppelen bij een dealer van dit merk auto?
mijn idee is de carburateur onder de loep te nemen,en dan met name de automatische choke,misschien is die kapot? bij een te rijk mengsel blijft ie dan namenlijk na dieselen na het contact uitgezet te hebben.
check of de boutjes/moertjes waarmee de carburateur vastzit vastzitten,en of de electrische contacten op/aan je carb niet geoxideerd zijn
vraag bij de dealer een kopieplaatje van de opengewerkte carburateur van af een microfiche,dan kan je de choke vinden/demonteren en hem zelf even testen met 12 volt erop of laat dit dingetje even testen door de dealer.

Laatst bewerkt:
Weetiemand toevallig nog wat over beukenhout? ik dacht dat dit een beukenhoutforum was eigenlijk....

Weetiemand toevallig nog wat over beukenhout? ik dacht dat dit een beukenhoutforum was eigenlijk....
De beuk is een van de meest voorkomende Europese loofbomen. In Nederland staat hij vooral langs lanen. Grootschalige levering uit Nederlandse bossen is de komende jaren dan ook niet mogelijk.
Buigzame houtsoort. Door stomen kun je beukenhout in de juiste vorm brengen. In de bouw gebruikt voor leuningen, traptreden, dorpels en binnenbetimmering.

De beukenhouten parketvloer in het Van Hall Instituut is een nieuwe toepassing.

H15.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan