Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen..

HoHoHo

Rookie
18 okt 2002
8
0
de Honda VTR 1000 SP1/SP2/FireBlade/Firestorm/Super Hawk? Ik heb al een beetje op internet gezocht, maar kan om eerlijk te zijn maar weinig verschillen ontdekken. Er ontgaat mij duidelijk iets, kan iemand mij vertellen wat dat is?

Mvg,

- Jacob
 
de Honda VTR 1000 SP1/SP2/FireBlade/Firestorm/Super Hawk? Ik heb al een beetje op internet gezocht, maar kan om eerlijk te zijn maar weinig verschillen ontdekken. Er ontgaat mij duidelijk iets, kan iemand mij vertellen wat dat is?

Mvg,

- Jacob

De VTR SP1 of 2 en de Firestorm dat zijn V twins.
De Fireblade is een 4 in lijn motor.

De Super Hawk kan ik me zo 123 niet voor de geest halen.
Maar de andere 3 zijn redelijk vlotte cq zeer snelle fietsen.

Wat wil je er over weten? Wat wil je kopen?
Het zijn geen beginners fietsen!!!
 
Nou, ik ben inderdaad van plan een nieuwe (c.q. eerste) motor te kopen volgende week, en ben me een beetje aan her orienteren. Ik begrijp dat dit niet echt 'beginnersfietsen' zijn, hoor. Probeer er gewoon zo veel mogelijk over te weten te komen. Wat is nou eigenlijk zuiniger, een V-twin of een 4 in lijn motor? Behalve dan het motorische verschil, waarin onderscheiden genoemde motoren zich? Als ze alle 4 ongeveer even snel zijn, en evenveel vermogen hebben, waarom zou je dan b.v. een v-twin over een 4 in lijn verkiezen?

- Jacob
 
Vat dit niet verkeerd op, maar zou je je aankoop niet een paar maanden uitstellen? Je weet zo verschrikkelijk weinig van de materie af, dat het misschien verstandig is om de komende winter zowat alle motorbladen te kopen die er zijn.

Het bedrag dat jij uit wilt geven is hoog genoeg om niet over één nacht ijs te gaan. Daarbij heb je je keus laten vallen op motoren die in de gevorderden-categorie vallen (Fireblade en SP1 & SP2). De Firestorm (Firehawk in USA) is misschien iets vriendelijker om mee te beginnen.
 
Ben het met je eens Joris, en als je een fireblade /firestorm wilt aanschaffen, waarom maak je je dan druk om het verbruik??, lijkt me niet de 1e reden voor aanschaf fireblade. EN ook ik zou zo'n fiets niet als 1e nemen.Je moet het zelf weten, maar bel ff als je gaat rijden, dan blijf ik binnen zeg maar...(ech niet vertrouwd hoor)
Evengoed succes gewenst.
 
begin a.u.b. niet of een fireblade of iets dergelijks gaat echt mis....

waarom begin je niet gewoon op een cbr 600 ook een sportieve fiets met genoeg vermogen en makkelijk om mee te beginnen...
 
superhawk is voor zover ik weet de amerikaanse benaming voor de vtr1000.
als grote broer voor de 650-hawk zeg maar... kan ook zijn dat ze die naam alleen gebruikte in het concept-stadium.

volgens mij moet je BERGEN info vinden via google
 
sp1 en sp2 en firehawk (storm) zijn dezelfde blokken alleen de sp1 en sp2 zijn flink geoptimaliseerd zeg maar...hebben ook meer vermogen.

twins rijden erg fijn...een linaire vermogensopbouw...dus in 1 lijn zeg maar...
4 cilinders hebben meer een schop in de rug effect aan het eind...

2 verschillende karakters...kan je niet vergelijken...ik vind de twin sound mooier als een vier in lijn....

koop is wat motorblaadjes...en ga is een proefrit maken...dat spreekt al iets meer...succes!
 
Wie zegt dat ie begint :?

hij zelf denk ik

Op maandag 21 oktober 2002 04:10 schreef HoHoHo het volgende:
Nou, ik ben inderdaad van plan een nieuwe (c.q. eerste) motor te kopen volgende week, en ben me een beetje aan her orienteren. Ik begrijp dat dit niet echt 'beginnersfietsen' zijn, hoor. Probeer er gewoon zo veel mogelijk over te weten te komen.....
 
sp1 en sp2 en firehawk (storm) zijn dezelfde blokken alleen de sp1 en sp2 zijn flink geoptimaliseerd zeg maar...hebben ook meer vermogen.

twins rijden erg fijn...een linaire vermogensopbouw...dus in 1 lijn zeg maar...
4 cilinders hebben meer een schop in de rug effect aan het eind...

2 verschillende karakters...kan je niet vergelijken...ik vind de twin sound mooier als een vier in lijn....

koop is wat motorblaadjes...en ga is een proefrit maken...dat spreekt al iets meer...succes!

weet je zeker dat de blokken gelijk zijn van de sp1 en firestorm.... volgens mij niet. de sp1 heeft een tandwielverbinding met de nokkenas de firestorm niet. zo zijn er volgens mij nog meer verschillen.
 
Nou, ik ben inderdaad van plan een nieuwe (c.q. eerste) motor te kopen volgende week, en ben me een beetje aan her orienteren. Ik begrijp dat dit niet echt 'beginnersfietsen' zijn, hoor. Probeer er gewoon zo veel mogelijk over te weten te komen. Wat is nou eigenlijk zuiniger, een V-twin of een 4 in lijn motor? Behalve dan het motorische verschil, waarin onderscheiden genoemde motoren zich? Als ze alle 4 ongeveer even snel zijn, en evenveel vermogen hebben, waarom zou je dan b.v. een v-twin over een 4 in lijn verkiezen?

- Jacob

Heb net een vtr1000f en moet eerlijk zeggen dat er echt een berg vermogen/trekkracht in zit...Op een cbr600 is het gewoon gas open (droog&nat) en gaan, moet je niet op een VTR 1000 F proberen, en ik denk zeker niet op een SP...

Denk zelf dat een cbr 600 (4 lijn) meer 'Dummy' proof is dan een VTR of andere Twin.
Heb zelf 2x cbr600 gehad en dat beviel errrugh goed, goed fiets, weinig onderhoud, straft niet snel af.
 
Uh... ik begrijp zelf ook wel dat ik niet op zo'n monster moet beginnen. Vroeg me werkelijk alleen af waar het verschil tussen die motoren in zit, en dat vroeg ik dus ook. Ik heb een nieuwe CBR 600 bestelt, die ik helaas pas in Juni kan ophalen. Edoch, dit vind ik geen ramp ivm het feit dat ik zo toch een hoop ervaring op kan doen op mijn broer's motor.

In ieder geval de mensen die de vraag wel hadden begrepen, bedankt voor de uitleg.

- Jacob
 
Uh... ik begrijp zelf ook wel dat ik niet op zo'n monster moet beginnen. Vroeg me werkelijk alleen af waar het verschil tussen die motoren in zit, en dat vroeg ik dus ook. Ik heb een nieuwe CBR 600 bestelt, die ik helaas pas in Juni kan ophalen. Edoch, dit vind ik geen ramp ivm het feit dat ik zo toch een hoop ervaring op kan doen op mijn broer's motor.

In ieder geval de mensen die de vraag wel hadden begrepen, bedankt voor de uitleg.

- Jacob

Die CBR heeft bijna net zoveel pk als een Fireblade 10 jaar geleden :Z

Veel plezier 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan