Kan iemand mij vertellen wat een dampopenmembraan?

25 okt 2001
1
0
Kootstertille
Voor het eind van deze week moet ik er achter zijn wat een dampopenmembraan is. Heb een soort weddenschap met een jongen die beweert dat meisjes niks van motoren afweten. Nu weet ik vergeleken met andere vrouwen veel over motors, maar dat weet ik nu net niet. Wie kan mij helpen?
 
Een damp - open - membraam :?

sorry, geen idee... :P

http://www.google.com/search?q=dampopenmembraam (Google) said : Your search - dampopenmembraam - did not match any documents.
No pages were found containing \"dampopenmembraam\".

Suggestions:
Make sure all words are spelled correctly.
Try different keywords.
Try more general keywords.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik heb HELLdesk\'sgoogle search gebruikt, en daarna het woord membraam weggelaten, dan krijg je het volgende:

http://www.google.com/search?hl=en&q=dampopen&btnG=Google+Search (google search)

Dit is in ieder geval al het eerste woord, Damp-open.......

Het volgende woord is simpeler denk ik, want dat is gewoon een membraam, dus ik denk dat een damp-open-membraam een membraam is wat damp (vocht) doorlaat........

Ik heb daarna op http://www.google.com/search?hl=en&q=dampopen+membraam&btnG=Google+Search (dampopen membraam) gezocht en dat vondt hij wel, maar of dit een \"geldig\" motor-onderdeel is.....????

Bedoelt hij niet iets van een kit ofzo?? (gokje)
 
Laatst bewerkt:
Voor het eind van deze week moet ik er achter zijn wat een dampopenmembraan is. Heb een soort weddenschap met een jongen die beweert dat meisjes niks van motoren afweten. Nu weet ik vergeleken met andere vrouwen veel over motors, maar dat weet ik nu net niet. Wie kan mij helpen?

Nou de meesten heeft ie hier ook mee te pakken..

of het is dus inderdaad gelul dat het nix is,
of iets zoals maximum al zei met kleding...

heb er zelf ook nog nooit van gehoord.. beetje lullig van \'m om zoiets lastigs aan een meissie te vragen. Als ie nou vroeg wat een carburateur was ;) (en nee, er zijn zat vrouwen die niet weten wat dat is, en kunnen \'m niet aanwijzen op het blok)
 
Als ie nou vroeg wat een carburateur was ;) (en nee, er zijn zat vrouwen die niet weten wat dat is, en kunnen \'m niet aanwijzen op het blok)
Ik ben m-etje en kan de carb ook niet aanwijzen op het blok... zit een heel groot stuk frame en kapwerk voor... :P
Volgens de google site dakdekkers-goedje... Denk zelf meer i/d richting van een kledinglaag, in de trant van gore-tex of zo...

Ik vind het tegenwoordig al knap als iemand (m/v) de D-riem weet aan te wijzen en te vertellen waarvoor deze dient zonder deze te verwisselen met een v-snaar... (Regelmatig hoor ik deze twee door elkaar gehaald worden...)
 
Mij is wel eens gevraagd wat dat potje vloeistof op mijn stuur deed...

Stel je hebt geen antwoord, is wel een beetje vreemd... })

Je hoeft niet niet te weten hoe die onderdelen precies werken, maar beetje interesse mag toch wel?

(ik vul trouwens alleen maar olie bij, de rest laat ik aan handigere mensen over)


dampopenmembraan: klinkt als zo\'n niet bestaand woord om je belachtlijk te maken... en zoals al eerder is verteld is er ademende kleding met membramen... kan de oplossing zijn, maar ik denk aan een grap
 
Laatst bewerkt:
Mij is wel eens gevraagd wat dat potje vloeistof op mijn stuur deed...

Stel je hebt geen antwoord, is wel een beetje vreemd... })

Je hoeft niet niet te weten hoe die onderdelen precies werken, maar beetje interesse mag toch wel?

(ik vul trouwens alleen maar olie bij, de rest laat ik aan handigere mensen over)


dampopenmembraan: klinkt als zo\'n niet bestaand woord om je belachtlijk te maken... en zoals al eerder is verteld is er ademende kleding met membramen... kan de oplossing zijn, maar ik denk aan een grap
[quiz mode]
Die weet ik! Remvloeistof voor de voorrem :)

Ga ik nu door voor de magnetron? :P
[/quiz mode]
De enige dingen die erop lijken qua naam, zijn vloeibare dakbedekkingen... Lijkt me een poging om te bewijzen dat je zgn. niets weet... Je bent toch geneigd te gokken & fout gokken is natuurlijk ook bewijs dat je niet weet dat dit niet bij een motor hoort... Dus weet je ook niet alles over de motor...

De enige fietsen die regelmatig een membraam (membraan?) hebben is een 2-taktfiets... Maar da\'s geen dampopen-dingetje, maar een inlaat-dingetje... Probeer anders eens voor de grap een dealer... Zeg dat een vriend dacht dat je membraampje kaduuk was en vraag een prijsopgaaf voor een nieuwe... })

D-riempjes: Ieder 4-takt heeft een vorm van distributie nodig... Dat is namelijk de overbrenging tussen de krukas en de nokkenas... Zonder dat draaien je kleppen niet als de zuigers wel draaien ==> motorschade...
Bij een auto vaak een riem, bij de motor vaker een ketting... Moet bij een motor vaker dan bij een auto... Daarnaast is een riem vaak ook gevoelig voor ouderdomsverschijnselen (uitdrogen ed.), waardoor er vaak wordt gezegd om de zoveel km of zoveel jaar vervangen...
Bravo is 120.000 km of 6 jaar, oude 405 80.000 of drie jaar, type vanaf \'90 120.000 of 4 jaar...
Hoorde iets van 50.000 bij een CBR 1000... Is dus toch wel korter...

Als je volgens de voorschriften het ding moet vervangen, doe het dan maar, want knappen = dure revisie... En da\'s ;(
 
dampopenmembraan: klinkt als zo\'n niet bestaand woord om je belachtlijk te maken... en zoals al eerder is verteld is er ademende kleding met membramen... kan de oplossing zijn, maar ik denk aan een grap

Een membraam dat dampopen is. Oftewel het laat wel damp door maar regen b.v. niet. Oftewel: Goretex. (volgens de reclame) Kan ook zijn dat het gas (algemener dan damp) wel in 1 richting doorlaat, maar niet in de andere.

Oftewel het is dan geen grap maar gewoon wetenschappelijke moeilijkdoenerij. Wij zouden het gewoon een membraam noemen.
 
Nee, op mijn ZX-7R had het ook de koppeling kunnen zijn :P ZX-7R heeft namelijk hydraulische koppeling :)
[zeur mode]
Ik wil door voor de microwave... Ging om dat potje op het stuur van BertV, die geen hydraulische koppeling heeft, dus ik = 100% goed met m\'n antwoord... :P
[/zeur mode]
Post hierboven klinkt ergens wel logisch... Maar is wel een naaivraag dan... Ging toch om motorkennis? Dit een dan een vraag over motorkleding, dus geen motor-technische vraag... Zegt dus niets over vrouwen en hun motorkennis, toch? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan