kan ik de koop afzeggen

GuidoZXR

Die hard MF'er
10 aug 2002
651
0
Swifterbant
ik zit mij zo af te vragen of ik de aankoop van mijn nieuwe motor kan afzeggen zonder geclaimd te worden voor het een of ander.

op 7 juni 2004 heb ik een occasion VTEC gekocht. dit was een duitse motor welke nog rdw gekeurd moest worden en dus ook nog geen kenteken had. ik zou ongeveer 2 weken na die 7 juni voor 6 weken naar het buitenland gaan en hoopte dat ik nog net voor die tijd de motor in de schuur zou hebben staan. niet dus. ik ging niet meer voor 6 weken naar het buitenland en belde dus op dat ik m alsnog wel iets later ook kon halen. ze hadden ondertussen de kentekenplaat binnen maar er bleek een probleem te zijn met de startonderbreker waar nieuwe onderdelen voor besteld waren. nog geen motor dus. vervolgens ben ik voor 3 weken naar het buitenland gegaan en hoopte nu bij thuiskomst toch echt wel mijn motor op te kunnen halen.

maar nee hoor, vanochtend een email gekregen dat er problemen waren met de CDI unit. waarschijnlijk was de originele cdi unit teruggeschroeft naar 72 KW. de bestelde CDI unit was verkeerd dus nu moet er weer een andere komen. al met al nog geen motor en ik blijf maar 1 week thuis. daarna ben ik weer voor 3 weken van huis.

het is verder naar mijn idee wel een goede motorzaak. geen kampsjakies en het zal niet doelbewust zijn gebeurd. eerder een vervelende loop van omstandigheden. ze boden ook wel 100 keer excuses aan maar het is alsnog wachten.

we zijn nu ondertussen al wel zo'n 6 weken verder en op zich wil ik de motor nog wel graag hebben maar aan de andere kant ben ik er een beetje klaar mee en wil de koop afzeggen. naar mijn idee heb ik daar het volste recht toe.
 
ik zit mij zo af te vragen of ik de aankoop van mijn nieuwe motor kan afzeggen zonder geclaimd te worden voor het een of ander.

op 7 juni 2004 heb ik een occasion VTEC gekocht. dit was een duitse motor welke nog rdw gekeurd moest worden en dus ook nog geen kenteken had. ik zou ongeveer 2 weken na die 7 juni voor 6 weken naar het buitenland gaan en hoopte dat ik nog net voor die tijd de motor in de schuur zou hebben staan. niet dus. ik ging niet meer voor 6 weken naar het buitenland en belde dus op dat ik m alsnog wel iets later ook kon halen. ze hadden ondertussen de kentekenplaat binnen maar er bleek een probleem te zijn met de startonderbreker waar nieuwe onderdelen voor besteld waren. nog geen motor dus. vervolgens ben ik voor 3 weken naar het buitenland gegaan en hoopte nu bij thuiskomst toch echt wel mijn motor op te kunnen halen.

maar nee hoor, vanochtend een email gekregen dat er problemen waren met de CDI unit. waarschijnlijk was de originele cdi unit teruggeschroeft naar 72 KW. de bestelde CDI unit was verkeerd dus nu moet er weer een andere komen. al met al nog geen motor en ik blijf maar 1 week thuis. daarna ben ik weer voor 3 weken van huis.

het is verder naar mijn idee wel een goede motorzaak. geen kampsjakies en het zal niet doelbewust zijn gebeurd. eerder een vervelende loop van omstandigheden. ze boden ook wel 100 keer excuses aan maar het is alsnog wachten.

we zijn nu ondertussen al wel zo'n 6 weken verder en op zich wil ik de motor nog wel graag hebben maar aan de andere kant ben ik er een beetje klaar mee en wil de koop afzeggen. naar mijn idee heb ik daar het volste recht toe.

heb je een bepaalde levertijd afgesproken ??
en hoever is die overschreden ??
heb je ze aangetekend geschreven dat je niet akkoord bent met het wegblijven van de motor en dat je em nu hebben wil??

groeten joker
 
Je hebt een aankoopnota getekend als het goed is. Op deze nota staat ook de levertijd van de motor, meestal een week of 2 weken bij een 2e hands. Aangezien dit niet is nagekomen en je zelfs de dealer nog wat tijd gegunt hebt sta je volledig in je recht om de koop te beeindigen (mits je dus een door beide partijen getekende aankoopnota hebt).
 
Blablabla...binnen redelijke termijn.

Wat is redelijk?

Ik vind 6 wkn niet redelijk en als jouw gevoel niet goed meer is, dan annuleren.
Tenzij koopovereenkomst wat anders stelt en evt aanbetaling die je gedaan heb en wel terug zal moeten zien te krijgen.

Ervan uitgaande dat het stel zeikers zijn die moeilijk gaan lopen doen.
 
bel voor de zekerheid even je rechtsbijstandsverzekering, als je deze niet hebt kun je gratis advies krijgen bij de rechtswinkel.
 
heb niks aanbetaalt en bij verwachtte leverdatum staat: Na keuring snel.

kijk, hun zelf wisten ook niet dat er diverse dingen niet klopten wat nog gerepareerd moest worden.

maar helaas is het wel zo dat er toch niet zo veel vtec te koop staan. niet met bosjes tegelijk en zeker niet in het donkerblauw met slechts 325 km op de klok. ik twijfel nog even dus.
 
heb niks aanbetaalt en bij verwachtte leverdatum staat: Na keuring snel.

kijk, hun zelf wisten ook niet dat er diverse dingen niet klopten wat nog gerepareerd moest worden.

maar helaas is het wel zo dat er toch niet zo veel vtec te koop staan. niet met bosjes tegelijk en zeker niet in het donkerblauw met slechts 325 km op de klok. ik twijfel nog even dus.


Ga er dan heen en maak gewoon duidelijke afspraken op papier nu.

Je klinkt alsof je de motor heel graag wil hebben, dus ik zou de koop dan niet zo maar ontbinden.
 
heb niks aanbetaalt en bij verwachtte leverdatum staat: Na keuring snel.

Dat is zo lekker oneindig.
En net hoe het hen uitkomt, maar jou geen bescherming biedt.

Probeer er dus achter te komen wat een redelijke termijn is.
Via rechtswinkel/consumentenbond/BOVAG :?
 
Het is blijkbaar wel een toko die jou motor eideloos nakijkt en alles wil vervangen dat eventueel niet deugt. De meeste zaken willen liever snel van hun fiets af zijn en dan zit jij met de gebakken peren.

Lijkt me een top zaak.
 
'moet je de kosten betalen voor die nieuwe onderdelen? zo niet zou ik nog ff wachten, dan weet je zeker dat je bike goed nagekeken is en jij er lang van kan genieten. en als er niet zo heel veel zijn, zeker ff wachten, kijk anders of je met die dealer een overeenkomst kan afsluiten dat je een tijdelijke leenmotor meekrijgt voor de weken dat je thuis bent.
 
Geen idee...zal Duitse wet bij komen kijken denk ik..koop is tenminste in duitsland gesloten als ik het goed begrijp he ;)
 
ik zit mij zo af te vragen of ik de aankoop van mijn nieuwe motor kan afzeggen zonder geclaimd te worden voor het een of ander.

op 7 juni 2004 heb ik een occasion VTEC gekocht. dit was een duitse motor welke nog rdw gekeurd moest worden en dus ook nog geen kenteken had. ik zou ongeveer 2 weken na die 7 juni voor 6 weken naar het buitenland gaan en hoopte dat ik nog net voor die tijd de motor in de schuur zou hebben staan. niet dus. ik ging niet meer voor 6 weken naar het buitenland en belde dus op dat ik m alsnog wel iets later ook kon halen. ze hadden ondertussen de kentekenplaat binnen maar er bleek een probleem te zijn met de startonderbreker waar nieuwe onderdelen voor besteld waren. nog geen motor dus. vervolgens ben ik voor 3 weken naar het buitenland gegaan en hoopte nu bij thuiskomst toch echt wel mijn motor op te kunnen halen.

maar nee hoor, vanochtend een email gekregen dat er problemen waren met de CDI unit. waarschijnlijk was de originele cdi unit teruggeschroeft naar 72 KW. de bestelde CDI unit was verkeerd dus nu moet er weer een andere komen. al met al nog geen motor en ik blijf maar 1 week thuis. daarna ben ik weer voor 3 weken van huis.

het is verder naar mijn idee wel een goede motorzaak. geen kampsjakies en het zal niet doelbewust zijn gebeurd. eerder een vervelende loop van omstandigheden. ze boden ook wel 100 keer excuses aan maar het is alsnog wachten.

we zijn nu ondertussen al wel zo'n 6 weken verder en op zich wil ik de motor nog wel graag hebben maar aan de andere kant ben ik er een beetje klaar mee en wil de koop afzeggen. naar mijn idee heb ik daar het volste recht toe.
Je bent nu 1 week thuis en dan 3 weken weg? Dan zou ik het nog even aankijken. Deze week krijg je toch geen andere motor...
 
Leenmotor regelen. Dan met de dealer een uiterlijke leverdatum afspreken.

Niet meteen naar de rechtsbijstand rennen. Bijna altijd is er wel wat te regelen met de dealer.
 
Ze doen zeker hun best om dat ding goed in orde te krijgen!! En they should!!

Als jij die motor echt graag wil hebben dan zou ik gewoon nog ff geduld hebben!

Erger zou zijn: Geleverd krijgen en dan elke week terug moeten omdat er iets niet goed is!!

325km,... :? zo dat is echt nieuw!!

Een leenfiets,....dat is wel een idee!!! :}
 
ja heb een handtekening gezet. zowel ik als verkoper. ben idd maar tot volgende week woensdag thuis dus als ik de koop af zou zeggen en een andere zou kopen heb ik er nog niet veel plezier van. de motor heb ik bij een nederlandse zaak gekocht welke deze motor uit duitsland heeft gehaald. uiteraard hoef ik voor al die extra werkzaamheden niet te betalen. dat zou het toppunt zijn.

ik denk wel dat ik t maar zo laat. heb namelijk in de tussentijd weer extra schade gemaakt aan mijn huidige motor waar ik natuurlijk al een inruilbedrag voor op papier heb staan. mochten ze daar over gaan vallen kan ik het mooi tegen elkaar wegstrepen.
 
In dit geval zoals iemand al zei mag je blij zijn dat je een motorzaak treft die alles zo goed voor je na wil kijken maarja hieronder even de standaard dingen:

Termijn zolang je verder niks mondeling duidelijk hebt afgesproken is nooit overschreden omdat er geen concrete data of tijd is afgesproken dus je hebt eigenlijk geen been om op te staan officieel dan. Het woord "redelijke termijn" e.d. is hier niet eens echt van toepassing tenzij het b.v. echt 2-3 maanden of iets dergelijks zou duren.

Verder de schade die je aan je motorfiets gereden hebt die mogen zij letterlijk van de inruilprijs aftrekken als ze dat zouden willen (als ze destijds een ondertekend taxatierapport hebben opgemaakt wat bijna geen enkele auto/motor-dealer doet), let daarbij wel op dat wanneer je hun probeert te naaien op deze manier zij jou tzt ook wel een poot uitdraaien als ze ooit de kans krijgen (met garantie b.v. ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan