Kan ik de motor de schuur in draaien?

Of zo'n zonne scherm eroverheen laten zakken, zo'n oude die rond gaat.

Markies%20002.jpg


:+
 
Ik schrok even, toen ik de topictitel zag dacht ik dat je het bedoelde dat je de motor (als in het blok) in de schuur kon laten draaien :o Wel ramen en deuren open dan ;)

Maar het kan op zich wel, met zo'n motor mover zoals gezegd. Ik heb ooit een aantal keer zo'n soortgelijke draai moeten maken. Dat deed ik met een verrijdbare krik onder de middenbok, iets opkrikken en met 2 personen de hoek om duwen. Alles behalve praktisch, maar wel te doen. In de zomer liet ik de motor dan ook meestal onder de partytent slapen.
 
Laatst bewerkt:
De bredere deur is wel handig. Ik heb zelf een Fazer en een schuur. Even jouw tekening gebruiken. Bij mij zit er een 103 cm deur aan de rechterkant van de schuur. Het pad is bij mij 1.2m breed. Ik kan hem er dan schuin recht inrijden. Heb wel een plank gemaakt voor de drempel met daarom van de dakshingles omdat ander bij het schuin insturn het voorwiel gaat glijden als het nat is.

In jouw situatie: het probleem met een 80cm deur is dat je de motor recht voor de deur moet zien te krijgen en de dat is krap. Zo'n motormover zou misschien werken.
 
Denk dat het enige probleem word dat je deur niet breed genoeg is, want je motor niet recht de schuur in rijden.
 
Pak FF een zwikkie lege bierflessies of blikkies of een rol ducttape ofzo en boots de situatie ergens na waar je de ruimte hebt, dan kan je proberen tot je een ons weegt ;)
Ik denk persoonlijk dat je met je neus wel de hoek in rijdt, maar je krijgt zijn kont slecht voorbij de hoek.. een motormover dinges kan daarbij erg handig zijn.. bedenk je ook, dat je in het echie langs een muur rijdt, en je dus lang niet zo mooi gebruik kan maken van de ruimte als met flesjes en/of tape..

Tevens ben ik het met bovenstaande heren eens die beweren dat je op termijn niet blij wordt van dagelijks zulke kunstjes, zeker niet als het je een keertje een kras, deukje of scheurtje ofzo oplevert.
Daarna ga je waarschijnlijk de deur verplaatsen of verbreden.. aan jou de keus of je eerst een poosie gaat tobben en een kras wilt, of dat je meteen voor de 'duurdere' maar betere oplossing gaat..
Bedenk ook wat een kras kost om te verhelpen, en wat het kost om de deur te (laten) verbouwen.

Andere optie is een afdakje aan de tuinkant tegen de schuur maken, voor de meeste weersomstandigheden werkt dat prima.. Als je dat een beetje slim bouwt, kost dat net zoveel als een nieuwe deur plus sponning.. ;)
Dan frommel je hem voor de winterstop (als je dat wilt) gewoon met zo'n rolding de schuur in..
 
Laatst bewerkt:
ik heb hetzelfde probleem + een kleine drempel net voor de draai dus zo'n rangeerhulp gaat niet.
m'n fiets ken er alleen achteruit in, dan pak ik bij de beugel aan de achterkant, til hem een stukje op en draai hem zodat ie erin past.
 
Hey, ik heb hier een tuindeur van 80 cm breed...... Als ik vanaf het gangetje dat 1,2 meter breed is me kawa er achteruit inrijd gaat het goed (brede kont, aan beide zeide een uitlaat).... wel op de knippersletten (houd de motor een beetje scheef) en een keertje steken ivm de bloembak naast de tuindeur (in de tuin)...

Dus met je 1.5 meter moet het zeker lukken.
 
Hallo allemaal,

ik ben druk bezig om mijn motorrijbewijs te halen. Ik heb een Yamaha Fazer model 2004 op het oog.

Nu maak ik me alleen zorgen of ik hem in de schuur kan krijgen.

Ik heb een afbeelding bijgevoegd waar de situatie is aangegeven. Het maakt mij niet uit of ik vooruit of achteruit aan kom rijden, het is namelijk maar een klein stukje.

Ik hoop dat er meer zijn die hier ervaring in hebben en kunnen vertellen of dit zal passen en misschien ook tips hebben...

De deur van de schuur draait naar buiten, in de richting van de tuin. Er is een kleine drempel van 5cm aanwezig, maar eventueel kan ik het straatwerk voor de deur schuin ophogen.

Als het niet zal passen, hoe erg is het om de motor buiten neer te zetten?

Groeten,
Martijn Vermeij

[afbeelding]

Maak ff van karton de motor op schaal en je weet t.
 
Terug
Bovenaan Onderaan