kan ik met mijn rijbewijs B op 25kw?

yon

Rookie
19 mei 2008
1
0
meschien hele stomme vraag,
op mijn rijbewijspapiertje staat 2 afbeeldingen, 1 met bromfiets achtige en 2 iets grotere, dus ik weet wel dat het betekent, lichte en zware.
mijn vraag is, er staat op mijn rijbewijs naast lichte motor < 25 kW en net eronder nog een van < 0,16 kW/kg

wil dat zeggen dat ik alles onder de 25 kw een motor mag rijden?

alvast bedankt,

Yon
 
Heb je miss geheugenverlies? MIsschien ooit motorrbw gehaalt

Anders zou ik zeggen je hebt een 25kw rijbewijs *O*
 
het staat r net onder, dat betekend 'of'

je hebt een rijbewijs b, dan staat er voor die categorie een datum (geldigheid)

als je een rijbewijs AL hebt staat daar ook een datum bij, dan mag je dus rijden op een motor met maximaal 25 kw en maximaal 0,16 kw per kilo (staat op het kentekenbewijs van de motor)

als je rijbewijs AZ hebt mag je alle motoren besturen


Je zei het zelf al: stomme vraag eigenlijk
 
zoals je al gezien hebt
kan je het wel doen maar het mag niet :)
probeer het eens , en zeg dat je dacht van wel tegen oom agent :P
 
meschien hele stomme vraag,
op mijn rijbewijspapiertje staat 2 afbeeldingen, 1 met bromfiets achtige en 2 iets grotere, dus ik weet wel dat het betekent, lichte en zware.
mijn vraag is, er staat op mijn rijbewijs naast lichte motor < 25 kW en net eronder nog een van < 0,16 kW/kg

wil dat zeggen dat ik alles onder de 25 kw een motor mag rijden?

alvast bedankt,

Yon
Staat er een datum van afrijden achter??? zo ja dan heb je je kleine A....
Het kan ook betekenen dat je op een brommer mag rijden. reken maar eens 0.16 kw per kg uit.....een motor van 200kg zou dan nl 3.2Kw produceren..das niet veel zeg maar.
Ik denk dat een brommer van bijv 50 kg ofzo dan aardig in de buurt komt.
Ik zou het niet wagen om met het verkeerde rijbewijs te rijden. Het is best lullig om met die reden een debiele boete te krijgen. Je weet nl best waarvoor je rijexamen hebt gedaan.

En mocht ik het mishebben dan weet BAKSTEEN vast wel waarover ik het heb en wat de consequenties ervan zijn van het besturen van een motorvoertuig waarvoor je geen RBW hebt.

Succes ermee
/edit/ ach..alles is al gezegd zie ik...da's stom |( /edit
 
Laatst bewerkt:
Welkom Yon *O*


Misschien weer opnieuw je theorie gaan doen :?

Er staat toch geen datum achter of wel? Dan mag je niet erop rijden, NEE 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hmmm niet zo'n slimme vraag, en alweer door iemand die net geregistreerd is, en meteen hiermee komt.... ik moet ineens denken aan Help! Hoe moet ik tanken? ongeveer net zo'n intelligente vraag... ik zou haast durven wedden dat hier één en dezelfde lolbroek achter zit. Hebben we ip adressen geregistreerd modjes?
 
Laatst bewerkt:
Staat er een datum van afrijden achter??? zo ja dan heb je je kleine A....
Het kan ook betekenen dat je op een brommer mag rijden. reken maar eens 0.16 kw per kg uit.....een motor van 200kg zou dan nl 3.2Kw produceren..das niet veel zeg maar.
Ik denk dat een brommer van bijv 50 kg ofzo dan aardig in de buurt komt.
Ik zou het niet wagen om met het verkeerde rijbewijs te rijden. Het is best lullig om met die reden een debiele boete te krijgen. Je weet nl best waarvoor je rijexamen hebt gedaan.

En mocht ik het mishebben dan weet BAKSTEEN vast wel waarover ik het heb en wat de consequenties ervan zijn van het besturen van een motorvoertuig waarvoor je geen RBW hebt.

Succes ermee
/edit/ ach..alles is al gezegd zie ik...da's stom |( /edit
Eeeuh....

200 * 0.16 is bij mij 32 (kW). :X


;)
 
Laatst bewerkt:
Staat er een datum van afrijden achter??? zo ja dan heb je je kleine A....
Het kan ook betekenen dat je op een brommer mag rijden. reken maar eens 0.16 kw per kg uit.....een motor van 200kg zou dan nl 3.2Kw produceren..das niet veel zeg maar.
Ik denk dat een brommer van bijv 50 kg ofzo dan aardig in de buurt komt.
Ik zou het niet wagen om met het verkeerde rijbewijs te rijden. Het is best lullig om met die reden een debiele boete te krijgen. Je weet nl best waarvoor je rijexamen hebt gedaan.

En mocht ik het mishebben dan weet BAKSTEEN vast wel waarover ik het heb en wat de consequenties ervan zijn van het besturen van een motorvoertuig waarvoor je geen RBW hebt.

Succes ermee
/edit/ ach..alles is al gezegd zie ik...da's stom |( /edit


Ik vraag me toch sterk af of je met het berekenen van het aantal kw een nulletje vergeten bent :X

Debiele boete? Eerder een debiele overtreding

voor de rest: baksteen weet het idd, maar wij gelukkig ook...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan