Kan ik wel rijden?

Hij vindt dat je fouten maakt maar zegt vervolgens niet wat die zijn en hoe je jezelf daarin kan verbeteren?, daar heb je veel aan..
ik vermoed dat je man het wel leuk vind dat je motor rijd
maar hij wil je er niet bij hebben
:+
petje af met 230km/u knallen door duitsland dat durft ik nog niet eens :t
Dat idee krijg ik wel, alleen durft de man dat niet echt te zeggen.
Verschilt jullie rijstijl simpelweg niet teveel? (waardoor je irritatie krijgt)
Als dat het geval is kun je heel simpel apart samen rijden. Op vakantie ging ik als voorrijder er ook gewoon vol voor, bij rechte stukken ging ik weer langzaam (en liet evt. auto's voorbij gaan) zodat de mensen die het rustiger aandeden weer konden aansluiten. En gewoon bij kruisingen even aan de kant stoppen etc.

Als dat niet het geval is moet je gewoon vragen wat je verkeerd doet en niet op een gefrusteerde manier waardoor je een onzinnige "hevige discussie" krijgt.. :9
 
Ja dat is jou (simpele)mening,het is een bewezen effectieve cursus,dat je dat in twijfel wil trekken doet daar niets aan af.
En natuurlijk ben jij de betere motorrijder die dat allemaal niet nodig heeft:z,maar helaas ben je niet de enigste motorrijder in
Nederland en zijn ze niet allemaal zo goed.:W

Inderdaad, de enige enigste motorrijder ben ik. (See what I did there? :P)
 
@TSer, je openings zin
Dat vraag ik mij ook de laatste tijd af...
Zit er zelfs aan te denken om opnieuw te gaan lessen na ongeveer 23jaar RBW..

Waarom? Nou als volgt:
Ik geef richting aan
Rij rechts
Geef voorrang waar nodig
Stop voor oversteekplaatsen
Geef ruimte waar nodig
Doe aan ritsen
Gebruik de juiste verlichting
Rij regelmatig wat harder dan toegestaan (mits het toelaat)
Geef mensen vaak de ruimte als ik zie dat het fout kan gaan
Geen gebruik van mobiele foons etc tijdens het rijden

Dus ja, als ik zo op een gemiddelde dag om mij heen gluurt....
Denk ik echt dat ik niet meer kan rijden, of heb ik gewoon een slecht
aanpassings vermogen?!?!




O-)
 
Vanavond een hevige discussie met mijn man. Ik heb het idee dat ik wel een aardig stukje kan rijden maar ik moet ook nog heel veel leren. Hij heeft zijn rijbewijs ruim 30 jaar, ik pas sinds 2012. Per jaar rij ik ongeveer 12000 km. Ik zeg mijn man dat ik nog vaak stuntel en veel fouten maak, maar hij zegt dat hij ook nog steeds fouten maakt. Ik zie ze niet.
Hij zegt dat ik beter kan rijden dan de gemiddelde motard. Oké, met mijn wegmotor een zandpad nemen of een berghelling met kiezels oprijden is geen probleem.
Ventje is er absoluut niet happy mee maar volgt wel.
Natuurlijk heb ik issues... greppeltjes als ik achteruit moet zijn een ramp. Stomme doos zegt ventje dan.
Maar door Duitsland knallen tegen 230 per uur doe ik ook met veel plezier! Rondje Spa, geen probleem.
Kan ik nou rijden of niet?

En dat noem jij al een "hevige" discussie?
 
Vanavond een hevige discussie met mijn man. Ik heb het idee dat ik wel een aardig stukje kan rijden maar ik moet ook nog heel veel leren. Hij heeft zijn rijbewijs ruim 30 jaar, ik pas sinds 2012. Per jaar rij ik ongeveer 12000 km. Ik zeg mijn man dat ik nog vaak stuntel en veel fouten maak, maar hij zegt dat hij ook nog steeds fouten maakt. Ik zie ze niet.
Hij zegt dat ik beter kan rijden dan de gemiddelde motard.
Wat was nou het hevige aan de discussie? Klinkt alsof jullie het eens waren met elkaar. Er zijn bijna geen motorrijders die foutloos rijden. Persoonlijk ken ik er maar één, en dat ben ik zelf. De laatste fout die ik maakte was in 1956, ik weet het nog goed: nam ik de verkeerde afslag.
 
Precies. En zo veel afslagen waren er nog niet in 1956, dus dat was nog een hele prestatie. Zelf heb ik nog nooit de verkeerde afslag genomen. Wel doe ik af en toe een ongepland ommetje naar mijn bestemming door onbedoeld ergens af te slaan, maar om dat nou een fout te noemen?

Ben benieuwd of Marreke nog terugkomt met een update over de perikelen.
 
Precies. En zo veel afslagen waren er nog niet in 1956, dus dat was nog een hele prestatie. Zelf heb ik nog nooit de verkeerde afslag genomen. Wel doe ik af en toe een ongepland ommetje naar mijn bestemming door onbedoeld ergens af te slaan, maar om dat nou een fout te noemen?

Ben benieuwd of Marreke nog terugkomt met een update over de perikelen.

Ik vrees dat ze een trap in haar meloenen heeft gekregen van haar kerel `omdat ze hem ventje noemde ..en ze nu daarvan nog na ligt te komen .
;)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dan wel dat ze diezelfde kerel ook eentje terug heeft gepeerd voor "stomme doos". Schelden in een relatie hoort niet.
 
Nou, ik snap die kerel van haar wel hoor :Yze roept wat en je hoort haar nooit meer terug :+
 
Ja, we zijn sinds kort Belgen! En nee, tegen mijn meloenen heeft hij nog niet getrapt.

Het gaat er gewoon om dat HIJ vindt dat ik "meestal" heel goed kan rijden (tenzij ik ergens achteruit moet!).
Ik vind dat ik wel redelijk kan rijden, ben nog niet verongelukt en heb geen ongelukken veroorzaakt, maar "heel goed" durf ik zelf niet te zeggen.
Djeez, ik heb amper 100.000 kilometers op de motor gedaan dus van ervaring is nauwelijks sprake
 
Wanneer mag je zeggen dat je (goed of) redelijk kan rijden?
Ik weet dat ik nog veel fouten maak en mijn grootste probleem is achteruit van een parking af. Vooruit gaat alles goed. Invoegen op de snelweg doe ik meestal wat fanatiek (gas erop maar wel goed kijken) maar als dat niet kan rem ik gerust af naar camion-snelheid.
Tijdens mijn opleiding is daar nooit iets over gezegd dus heb ik maar aangenomen wat hubbie gezegd heeft.
Volgens mij kan ik hubbie vertrouwen maar misschien hebben jullie een ander idee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan