Kan ik zomaar een span aan een motor knopen ???

hmmmm ik weet eigenlijk niet of een CM400T standaard goedgekeurd is voor zijspan gebruik, weet dat de CB400F het iig wel is.
................
...............

Zal wel niet; voor zover ik het weet is Guzzi lange tijd de enige fabrikant geweest die dat tot in de jaren 80 nog deed.
In de jaren 50 en 60 kwam het meer voor bij diverse types engelse fietsen
 
hmmmm ik weet eigenlijk niet of een CM400T standaard goedgekeurd is voor zijspan gebruik, weet dat de CB400F het iig wel is.
In het boekkie vd cb400f staan wel een paar gegevens over een evt. zijspan. :Y Maar er staat expliciet bij dat de 400f er in principe niet geschikt voor is. :o
 
Ja dat is waar. Maar er staat wel een heel stuk over hoe je dat moet koppelen en uitlijnen enzo. Maar inderdaad dat het niet aan te bevelen is. Maar ach die van Ratman heeft het ook een tijd uitgehouden, okay dat was een 500 (of 550 dat weet ik nu net even niet meer precies)
 
de fabrikant zal altijd zeggen dat je er geen zijspan aan kan knopen.
anders komen al die mensen zeuren dat hij zei dat het kon en ze nu toch een krom frame hebbem.

toen je een inlegvel bij je kenteken moest hebben waren de enige fabrikanten die het aandurfden guzzi, MZ, Jawa en de andere oostblokkers en harlie onder de voorwaarde dat het een harlie span was.
 
voor mensen die de fiets niet kennen het is dus deze fiets:
(Afbeelding)

evt. zou ik ook eens kunnen kijken met de GS1100gk, maar die is nu bijna weer helemaal orgineel en het blok gaat komende weken ook weer in elkaar

ik zou voor een MZ superelastic zijspan gaan.
dat heeft een driepuntsaansluiting.
een kogel bij het voetsteuntje een onder het zadel en een onder het balhoofd.
ik zie die kogels al bijna zitten, dat red je in een zaterdag.
de voorvork heeft echt een brug nodig anders draai je er een wokkel van.
even tien centimeter door laten steken en er valt best mee te sturen.
die comstarwielen lenen zich uitstekend voor een experiment met eenden velgen.
maar dat is van later zorg.
 
Die CB550 van mij heb ik niet meer maar onlangs de nieuwe eigenaar ontmoet.... en hij rijdt nog steeds.
Bij deze combinatie was de voorvork niet aangepast behalve dat er een versteviging in zat in de vorm van een beugel tussen de voorvorkpoten. Verder was het frame met een hulpframe versterkt door een buis die van balhoofd naar achteren liep tot de footpeg. Het enige waar ik veel problemen mee had was met de spaken van met name het achterwiel, die knapte om de haverklap vooral wanneer de bak omhoog komt in een rechterbocht. Mijn voorkeur gaat dus uit naar gietwielen.
Ik adviseer om voor een wat zwaardere motor te kiezen, liefst 1000cc maar een 750 voldoet ook best.
 
hmmm Maar wat denk je Arie, zou het wel kunnen aan die CM400T? het is toch maar voor de lol, maar ik rij teveel op de K100 om er een span aan te knopen (is in de file met dagelijks gebruik toch niet echt handig namelijk.
Denk dat die Comstars het op zich wel moeten kunnen houden.
 
Ik heb zometeen een Afspraak met de Buurman, maak ik gelijk Fotos van het Bakkie!!
Mischien bouw ik hem wel zelf aan mijn GS 850.
 
Laatst bewerkt:
Die Uralbak wil hij niet verkopen
maar deze wel
full

Ik denk er seriös over om hem zelf te kopen *D
Volgens mij is het een Junack.
 
da's een lök bakske.
zo te zien heeft jouw buurman nog wel meer löke dingen in zijn schuur :9~
ik vind het wel zonde om zo'n leuk bakje aan een "moderne" viercilinder te hangen.
wil je zoon zijn vibrago-tje niet ter beschikking stellen?
 
Zeker! :Y Ik heb sinds afgelopen juni een Jawa met Velorex 700 bak.

Niet vooruit te branden met die 25 peekaas maar wel een geweldig stuk speelgoed! :Y
En dat voor 750 euro.
 
Een aantal posts terug stond dat guzzi's af fabriek al geschikt waren voor een zijspan, geld dat ook voor een Guzzi V50?

Mij lijkt een V50 Nato met zn korte overbrenging wel redelijk geschikt voor een low budget projectje.
 
volgens mij gold de fabrieksgarantie voor de grote modellen.
er rijden echter verscheidene nato v50's met velorexjes rond, de garantie is toch verlopen 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan