Kan je worden opgepakt door de politie ?

Muzzy

MF'er
22 mrt 2004
187
8
Amsterdam
Heey mensen ik heb een vraagje :D,

Ik heb onlangs mijn 2e motor gekocht (nog steeds geen rijbewijs) leuke motor met een yoshimuro uitlaat.
Nou is het zo je hoort me al vanaf een verre afstand aankomen.

De vraag is dus kan de politie hier wat van zeggen? Mij een boete geven of nog veeeeeeeeel erger mijn uitlaat eraf monteren?
bvd
 
Resumerend: je rijd op een motor met illegale uitlaat en zonder rijbewijs, en je wilt weten of het risico aanwezig is dat de politie hier iets van gaat zeggen, mogelijkerwijs?
 
Lange vraag, kort antwoord...JA!!!
Neem tenminste aan dat Db wat te hoog ligt O-)

Maar dat is nog niet aan de orde toch :?
 
Ehhhmm wat dacht je ervan als ze je aanhouden zonder rijbewijs?? :X :X :X

Denk dat ze die uitlaat dan wel vergeten :z Bent niet verzekerd dan he!
 
Heey mensen ik heb een vraagje :D,

Ik heb onlangs mijn 2e motor gekocht (nog steeds geen rijbewijs) leuke motor met een yoshimuro uitlaat.
Nou is het zo je hoort me al vanaf een verre afstand aankomen.

De vraag is dus kan de politie hier wat van zeggen? Mij een boete geven of nog veeeeeeeeel erger mijn uitlaat eraf monteren?
bvd

...of nòg vèèèèèl erger en dommer dan deze vraag !!! : rijden zonder rijbewijs |(
 
...of nòg vèèèèèl erger en dommer dan deze vraag !!! : rijden zonder rijbewijs |(

Dat weet je niet heh :P

Mutzy laat een ander op die fiets rijden en rent er zelf naast het geluid van Yoshi nadoent :+

En dan staat de Buuf buiten en die zegt: "Ik hoor je vanaf ver al aankomen.
Kiek moar uut mien jong".
 
Heey mensen ik heb een vraagje :D,

Ik heb onlangs mijn 2e motor gekocht (nog steeds geen rijbewijs) leuke motor met een yoshimuro uitlaat.
Nou is het zo je hoort me al vanaf een verre afstand aankomen.

De vraag is dus kan de politie hier wat van zeggen? Mij een boete geven of nog veeeeeeeeel erger mijn uitlaat eraf monteren?
bvd
Ze kunnen er wel wat van zeggen... Meestal in de trend van: "Zo die maakt best wel lawaai he kwajongen... maar voor dit keer doe ik wel een oortje dicht ;) "
Eraf monteren ? Natuurlijk niet.. Daar zijn ze niet technisch genoeg voor.
 
effe voor de duidelijk heid, ik rijd niet op de motor ;)

dus alle scherpe reacties daar gelaten!!

Hoezo is mijn uitlaat illigaal? en wat is de wettelijke max. db ??

enn owjjah waar ik ik het laten meten 8-)
 
Ze kunnen er wel wat van zeggen... Meestal in de trend van: "Zo die maakt best wel lawaai he kwajongen... maar voor dit keer doe ik wel een oortje dicht ;) "
Eraf monteren ? Natuurlijk niet.. Daar zijn ze niet technisch genoeg voor.


aha
hier in amsterdam west zijn het klootzakken en de rollerbanks zijn ook altijd aanwezig :(
 
effe voor de duidelijk heid, ik rijd niet op de motor ;)
Maar ze horen JOU toch aankomen :?

dus alle scherpe reacties daar gelaten!!
Wij zijn net volk, nooit overtredingen O-)

Hoezo is mijn uitlaat illigaal? en wat is de wettelijke max. db ??
Hij is niet origineel, dus kans dat je gesnaaid wordt en moet betalen...hoeveel Db...Geen idee.

enn owjjah waar ik ik het laten meten 8-)
Bij een dealer bv met een meter...of bij de politie :X
 
aha
hier in amsterdam west zijn het klootzakken en de rollerbanks zijn ook altijd aanwezig :(
Rollerbanks ? Heb je het nu over een motor of een brommer...
Ik neem tenminste aan dat je motor wel meer dan 2.5Kwatt is dus dat de rollerbank weinig uitsluitsel zal geven :P
 
haha jullie zijn grappig :D

wat ik nog weet uit de brommer tijd is dat ze naast snelheid ook geluid controleren.

enne btw bij de rollerbank zit er iemand anders op je fiets 8-)
 
Vanaf 9 dB overschrijding, ben je je kenteken kwijt en moet je je motor laten keuren door de RDW, dan dus met een straatlegale demper.
Zit je er net onder, dan krijg je gewoon een lekkere boete.

Maar die 9 dB is echt hard hoor. 3dB is een verdubbeling van het geluid. Dus 9 dB is dus 3x het geluid wat hij mag maken.
 
En in Duitsland, kunnen ze hem daar wel eronderuit schroeven? (heb ik wel eens iets van gehoord, vandaar..... :( )
 
Vanaf 9 dB overschrijding, ben je je kenteken kwijt en moet je je motor laten keuren door de RDW, dan dus met een straatlegale demper.
Zit je er net onder, dan krijg je gewoon een lekkere boete.

Maar die 9 dB is echt hard hoor. 3dB is een verdubbeling van het geluid. Dus 9 dB is dus 3x het geluid wat hij mag maken.
woops. weet iemand wat toegestaan is?

volgens de specs maakt haalt mijn open Devil SB2 107Db op mijn motor. nog niet zelf gemeten. weet ook niet of dit bij max. toerental is, of bij het toerental waarbij de politie meet. (als je zeg maar 4000 toeren doet is ie nog redelijk stil. je moet wel schreeuwen als je met iemand naast de motor staat. bij 10.000+ toeren heb ik echt oordoppen nodig. dan doet het gewoon pijn aan je oren.)

weet iemand hoe ze meten bij de politie ? ik baal eigenlijk een beetje, want ik heb de uitlaat gekocht zonder dat ik wist hoe luid hij was. ik wist wel dat ie luid en illegaal was, maar zo LUID en illegaal.. |(
 
kijk eens op de site van de MAG, daar staat ook een stukje... en met een beetje zoeken (RWD ofzo) moet je wel het een en ander kunnen vinden...
 
Je geluid wordt gemeten bij het toerental wat ergens op je motorplaatje staat. Zal ongeveer bij de helft van je toerenbereik zijn.
Bij mij dus 11.000 toeren = 5.500 toeren meting.

Dus ze gaan achter je staan, jij houdt je motor op 5.500 toeren en zij meten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan