Kan mijn aanhangwagen kantelen?

jsl

Rookie
22 mei 2004
2
0
ijselstein
Ik heb pas een motoraanhangwagen gekocht met kleine wielen. Hij is niet zo breed (1.20 meter). Ik heb er maar 1 motor op staan(CBR1000F). Ik heb er gisteren mee gereden en voelt vrij goed aan, maar ben niet al te hard door bochten gegaan, moet er niet aan denken dat ie omkiepert.... ;(
Heeft iemand ervaring met zo'n aanhanger? Ik vraag me af hoe snel zo'n aanhanger kan kantelen/scharen namelijk.

Bijlage: motortrailer.jpg

Afhankelijk van snelheid, wegkwaliteit en kwaliteit van aanhangwagen (o.a. "vering") kan het geval natuurlijk wel kantelen. Maar als je dat voor elkaar krijgt, dan lijkt het mij dat je toch een heel aantal 'signalen' hebt genegeerd (bijv. adviessnelheden bij scherpe bochten).

full

Op zich heb ik een hekel aan die karretjes maar zo heel snel kantelen zullen ze niet. Je kan de bochten met een normale snelheid prima nemen. Je moet al behoorlijk gaan gassen wil je ze omkrijgen. Pas wel op dat je in een redelijk rappe bocht geen stoeprandje vol pakt want dan gaat ie om. Heb er zo al menig zien omgaan.

Ik denk dat het het belangrijkste is dat je je motor goed vast snoert voordat die een eigen leven gaat leiden zonder chauffeur.
Kantelen zal meevallen zwaarte punt van de motor is vrij laag dus kan je weinig mee gebeuren.

Hilbert

Ik denk dat het het belangrijkste is dat je je motor goed vast snoert voordat die een eigen leven gaat leiden zonder chauffeur.

Heheh.. wel grappig (voor eventjes): ingehaald worden door je eigen motor zonder bestuurder. Zul je vreemd opkijken :P

ik had 'm de eerste keer niet goed gesjord... 1 drempel verder zag ik 'm langzaam zakken.... ik wist niet hoe snel ik uit de auto moest jumpen :o

Ik heb laatst een motor opgehaald in Duitsland. Was met een trailer geschikt voor twee motoren, en aangezien er maar 1 opstond zag ik in sommige bochten met wat riggels of gaten (België..) een wiel van de trailer toch af en toe wel loskomen...
Op zich is het verder geen probleem, alleen heel scherpe bochten wat rustiger aan doen dus

Terug
Bovenaan Onderaan