Kan niet kiezen: gsr600 vs fazer 600 vs z750

dzivdzo

Rookie
30 okt 2008
18
0
Hallo,

Ik ben aan het twijfelen tussen een suzuki 600gsr en een yamaha 600 fazer en een kawasaki z750..

heeft iemand meer ervaring met deze motoren ??

Groetjes, :) :) :)
 
Laatst bewerkt:
Misschien minder handig om op een ander z'n smaak/voorkeur af te gaan.
Het wordt wat anders als het gaat om onderhoud, zwakke plekken oid. Maar iedereen ervaart een motor weer anders. Bovendien: iemand die bv. een Fazer heeft gekozen zal je meestal niet vertellen dat hij de Kawa éigenlijk beter vindt......

Proefrijden met je luie donder dus....... :Y
 
Misschien minder handig om op een ander z'n smaak/voorkeur af te gaan.
Het wordt wat anders als het gaat om onderhoud, zwakke plekken oid. Maar iedereen ervaart een motor weer anders. Bovendien: iemand die bv. een Fazer heeft gekozen zal je meestal niet vertellen dat hij de Kawa éigenlijk beter vindt......

Proefrijden met je luie donder dus....... :Y

:Y
 
Misschien minder handig om op een ander z'n smaak/voorkeur af te gaan.
Het wordt wat anders als het gaat om onderhoud, zwakke plekken oid
Misschien is dat wat hij met ervaring bedoelt :z
 
Streettriple :)

Triumph%20Street%20Triple%20R1.jpg
 
Hoewel ik zelf nu met een Fazer 600 uit 2000 rij, moet ik toch zeggen dat de GSR mij de grootste kick gaf. Stapte echt met een big smile van die fiets af, overigens net als bij de Street Triple (R). Iets wat bij de FZ6 en Honda Hornet niet zo was. Niks mis met die 2 hoor, maar ze waren niet zo spectaculair als de Suzuki en Triumph.
De Kawa Z750 heb ik nooit op gereden en kan ik dus ook niet over oordelen.
 
klopt, leg maar uit :Y
Altijd maar die vragen over welke motor iemand moet kopen...

Dat is zó persoonsafhankelijk, over smaak valt niet te twisten. Zonder zelf te gaan proefrijden ga je er dus never nooit achterkomen welke motor nou beter is / was voor de persoon in kwestie.

En puntjes waar men op moet letten bij een bepaalde motor... Zoekfunctie. ;)
 
Altijd maar die vragen over welke motor iemand moet kopen...

Dat is zó persoonsafhankelijk, over smaak valt niet te twisten. Zonder zelf te gaan proefrijden ga je er dus never nooit achterkomen welke motor nou beter is / was voor de persoon in kwestie.

En puntjes waar men op moet letten bij een bepaalde motor... Zoekfunctie. ;)
nee, nu snap ik em, goed dat je em ff uitlegde.... :+
 
ik zeg 750 want 600 is voor n00bs :+

Misschien minder handig om op een ander z'n smaak/voorkeur af te gaan.
Het wordt wat anders als het gaat om onderhoud, zwakke plekken oid. Maar iedereen ervaart een motor weer anders. Bovendien: iemand die bv. een Fazer heeft gekozen zal je meestal niet vertellen dat hij de Kawa éigenlijk beter vindt......

Proefrijden met je luie donder dus....... :Y

:^
 
Je weet toch wel wat je wil?
Je heb 3 keuzes ik zou de gsr denk ik nemen.
Ben zelf ook tevreden met me hornet die ik pas geleden gekocht heb.
Maar die staat niet in je lijssie en vind je niet zo leuk.
 
Pffff Wat JanB zegt klopt eigenlijk wel, gewoon proefrijden.

Heb een fazer 600 gehad uit 2000. Dit is een motor waar je weinig problemen mee kan verwachten. Ik had alleen problemen met me accu's en na verloop van tijd de inlaatrubbers die gingen scheuren. (reed toen wel dag in dag uit). Motor is gewoon lekker rijden en is pittig zat.
Goed om iemand mee te nemen, of makkelijk je bagage vast te maken als je er mee op vakantie gaat.

Heb nu de z750. Motor is iets feller dan de fazer. Zit houding is iets anders, je zit iets meer voor over. Door dat het een naked is heb je meer last van de wind, dit moet je bevallen. Wat mij tegen valt is dat bagage mee nemen niet echt super makkelijk is vergeleken met de fazer. Heb met de motor nog geen problemen gehad op een accu na.

Heb ook nog de fazer 1000 gereden en een grote kans dat ik die weer ga halen, want dat vindt ik pas een lekker motor om mee te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan