Kan of wil iemand mij leren mijn carburateur schoonmaken en afstellen van mijn Honda CBR 600

Het handigste is een werkplaatshandboek kopen. Het is best veel werk, en je kunt dingen tegenkomen als uitgedroogde, lekkende inlaatrubbers, verstopte sproeiers, kanaaltjes, vuile stelschroeven, uitgedroogde o- ringen, en niet goed werkende vlotters.
 
ja, nee . tegenwoordig zijn er veel (stationair) sproeiers die verstopt raken door aangekoekte benzine, mede door ethanol heb ik mij laten wijsmaken.
vanaf 4 minuten in dit filmpje zie je iemand bezig met de sproeiers van een cbr 600 :

misschien kan je daar wat nuttigs uithalen.
 
ja, nee . tegenwoordig zijn er veel (stationair) sproeiers die verstopt raken door aangekoekte benzine, mede door ethanol heb ik mij laten wijsmaken.
vanaf 4 minuten in dit filmpje zie je iemand bezig met de sproeiers van een cbr 600 :

misschien kan je daar wat nuttigs uithalen.
Die heb ik al gezien en hij laat niet alles zien maar toch bedankt
 
Wel fijn dat je je woonplaats in je profiel hebt staan, het lijkt er op dat de nieuwe lichtingen dat bijna niet meer doen. Wel jammer dat ik nu gelijk zie dat je niet naast de deur woont. ;) Er is in jouw omgeving misschien nog wel een MF-er die je verder kan/wil helpen.

Het kan een eenvoudig klusje zijn, maar het kan ook echt enorm tegenzitten ... de dingen die RR opnoemt bijvoorbeeld, zijn zeker geen zeldzaamheid.

Anyway, welkom op het MF en succes!
 
Wel fijn dat je je woonplaats in je profiel hebt staan, het lijkt er op dat de nieuwe lichtingen dat bijna niet meer doen. Wel jammer dat ik nu gelijk zie dat je niet naast de deur woont. ;) Er is in jouw omgeving misschien nog wel een MF-er die je verder kan/wil helpen.

Het kan een eenvoudig klusje zijn, maar het kan ook echt enorm tegenzitten ... de dingen die RR opnoemt bijvoorbeeld, zijn zeker geen zeldzaamheid.

Anyway, welkom op het MF en succes!
O sorry ik kom uit Vught bij den bosch
 
Wil je best helpen. Maar wat ik zo vaak zie.. mensen willen een goede betrouwbare motor maar ze doen er zelf niets aan. Nog geen ketting smeren. Dan kan ik wel met ziel en zaligheid de carbs cleanen maar als er vervolgens niets aan de bijvoorbeeld ellendige verknutselde electronica gedaan word/ lekke de vorkkeringen met geroeste binnenpoten en kapot balhoofdlager zonder problemen word doorgereden/ remzuigers worden nooit gekuist/achter het tandwielkapje nooit gecleand word en nog 1001 dingen die worden verwaarloosd. Dan ga ik godver niet zomaar carbs cleanen van een onbekende, terwijl ik iedereen wil helpen zonder er veel voor te vragen. Dus zeg het maar 👊. En ja, dit komt te vaak voor. Heb een ultrasoon maar dit is niet altijd e oplossing wat mij betreft. Pak je gelijk de klepspelingcontrole mee, bougies luchtfilter en het balanceren van de carbs/injectie, en reinig je gelijk je hele brandstofsysteem van tank tót inlaat ?
 
Wa een doemdenkerij allemaal.. maak eerst eens de stationairsproeier en de hoofdsproeier schoon, vlotterbak schoonmaken kraantje op pri zetten en probeer dan nog eens.
Eens. Maar da's volgens mij wel psies waar hij hulp bij vraagt. 'Kan of wil iemand mij leren mijn carb schoon te maken'


Wil je best helpen. Maar wat ik zo vaak zie.. mensen willen een goede betrouwbare motor maar ze doen er zelf niets aan. Nog geen ketting smeren. Dan kan ik wel met ziel en zaligheid de carbs cleanen maar als er vervolgens niets aan de bijvoorbeeld ellendige verknutselde electronica gedaan word/ lekke de vorkkeringen met geroeste binnenpoten en kapot balhoofdlager zonder problemen word doorgereden/ remzuigers worden nooit gekuist/achter het tandwielkapje nooit gecleand word en nog 1001 dingen die worden verwaarloosd. Dan ga ik godver niet zomaar carbs cleanen van een onbekende, terwijl ik iedereen wil helpen zonder er veel voor te vragen. Dus zeg het maar 👊. En ja, dit komt te vaak voor. Heb een ultrasoon maar dit is niet altijd e oplossing wat mij betreft. Pak je gelijk de klepspelingcontrole mee, bougies luchtfilter en het balanceren van de carbs/injectie, en reinig je gelijk je hele brandstofsysteem van tank tót inlaat ?
Begrijpelijk. Maar tof dat je alsnog begint met 'Wil je best helpen'. :t
 
Wil je best helpen. Maar wat ik zo vaak zie.. mensen willen een goede betrouwbare motor maar ze doen er zelf niets aan. Nog geen ketting smeren. Dan kan ik wel met ziel en zaligheid de carbs cleanen maar als er vervolgens niets aan de bijvoorbeeld ellendige verknutselde electronica gedaan word/ lekke de vorkkeringen met geroeste binnenpoten en kapot balhoofdlager zonder problemen word doorgereden/ remzuigers worden nooit gekuist/achter het tandwielkapje nooit gecleand word en nog 1001 dingen die worden verwaarloosd. Dan ga ik godver niet zomaar carbs cleanen van een onbekende, terwijl ik iedereen wil helpen zonder er veel voor te vragen. Dus zeg het maar 👊. En ja, dit komt te vaak voor. Heb een ultrasoon maar dit is niet altijd e oplossing wat mij betreft. Pak je gelijk de klepspelingcontrole mee, bougies luchtfilter en het balanceren van de carbs/injectie, en reinig je gelijk je hele brandstofsysteem van tank tót inlaat ?
Oké als dat de oplossing van mijn probleem is wil ik er graag aan mee werken ik zei al ik heb mijn rijbewijs nog niet heb wel een crosser gehad waar ik wel wat uren aan door heb gebracht en aan auto’s heb ik dat ook ik weet dat onderhoud goed is maar heb helaas niemand die me daar mee kan helpen de gewone moter is voor mij nog nieuw en ik ben zeker niet beroert om het toedoen wat nodig is maar ik vind het fijn om ergens op terug te vallen maar toch bedankt voor je reactie gr Mario ps zou het graag zelf kunnen
 
Sorry als ik bot overkwam maar het is vaak een feit wat ik te vaak meemaak. En ja , je moet ergens beginnen. Ook ik weet lang niet alles, er zitten veel knappere koppen hier op het gebied van techniek en motoren. Breda is waar ik woon, als je ze zelf demonteerd en deze kant opkomt kijken we er samen naar.
 
Sorry als ik bot overkwam maar het is vaak een feit wat ik te vaak meemaak. En ja , je moet ergens beginnen. Ook ik weet lang niet alles, er zitten veel knappere koppen hier op het gebied van techniek en motoren. Breda is waar ik woon, als je ze zelf demonteerd en deze kant opkomt kijken we er samen naar.
Oké dat stel ik op prijs als ik een werkplaats boek heb en het eraf heb laat ik het weten gr mario
 
Als je hulp kunt gebruiken bij het demonteren, wil ik je daar dan wel bij helpen. Heb je zelf het nodige gereedschap?
Ik heb wel gereedschap maar of ik alles heb weet ik niet ik heb in iedergeval geen lange schroendraaiers maar heb wel het een en ander heb je een idee wat ik moet hebben ik ben mario trouwens en ik Begin vanaf de grond ik heb niet veel maar ik kan het wel halen wat we nodig hebben als ik weet waar
 
Terug
Bovenaan Onderaan