Kan of wil iemand mij leren mijn carburateur schoonmaken en afstellen van mijn Honda CBR 600

Ik denk dat dit goedkomt, je hebt in ieder geval een goede instelling :t

't is dat im zo ver weg woon... We hebben al een M-F Rookie volledig geadopteerd
 
Ik heb wel gereedschap maar of ik alles heb weet ik niet ik heb in iedergeval geen lange schroendraaiers maar heb wel het een en ander heb je een idee wat ik moet hebben ik ben mario trouwens en ik Begin vanaf de grond ik heb niet veel maar ik kan het wel halen wat we nodig hebben als ik weet waar
Stuur anders even een PB, dan maken we een afspraak. Ik neem wel wat gereedschap mee voor de zekerheid.
 
Vandaag zijn we even met de motor bezig geweest, carburateurs zijn nu van de motor af. Mario had alle kappen al van de motor af, dus tank afkoppelen en gaan. Brandstoffilter leek nog origineel, het vuil viel er letterlijk uit bij het loshalen. Luchtfilter had een klein bezoekje van een muis gehad. Bandjes hebben topprofiel, maar de bridgestone voor stamt uit 2003 en de metzeler achter uit 2006. Verder is het blok wat zweterig rondom het oliefilter.

Op het oog zijn de inlaatrubbers nog in prima staat. Om een idee te krijgen van de vervuiling in de carburateurs hebben we de vlotterbak van carb 4 even losgehaald en er zit het nodige (fijn) vuil en wat aanslag. Na het demonteren viel op dat tussen carb 2&3 het stelschroefje voor de synchroonstelling scheef stond, dit zit aan het ronde “gaskabelhouderding”. Deze is van aluminium en is helaas gescheurd tijdens het rechtzetten, wellicht nog bruikbaar maar wie weet hoe dat onderdeel heet?

Ik hoop dat het ultrasoon reinigen met Basman180 gaat lukken binnenkort, zelf heb ik helaas nog geen bad. Wellicht wil Basman180 ook eens kijken naar het eerder genoemde onderdeel en de bruikbaarheid beoordelen.

Wanneer de carbs schoon zijn ga ik nog een dag terug om de boel weer te (helpen) monteren. Ook besteden we dan aandacht aan de remmen (LV min 4 mm, 3,7 mm gemeten, RV min 3,5 mm, 3,4 mm gemeten, achter min4 mm, 4,4 gemeten). Als iemand nog een setje gebruikte doch bruikbare schijven voor heeft, zou dat geweldig zijn.
 
sm.jpg
 
Hallo allemaal ik heb weer een vraag wie zou samen met mij mijn caberateur in een ultrasoon bad kunnen doen en weer in elkaar zetten zodat hij op mijn moter kan en als iemand nog een paar goede gebuikte schijven voor mijn voorwielheeft heb ik daar interesse in mijn moter Honda CBR 600 f van bj 90 alvast bedankt gr mario uit Vught
 
Wil je best helpen. Maar wat ik zo vaak zie.. mensen willen een goede betrouwbare motor maar ze doen er zelf niets aan. Nog geen ketting smeren. Dan kan ik wel met ziel en zaligheid de carbs cleanen maar als er vervolgens niets aan de bijvoorbeeld ellendige verknutselde electronica gedaan word/ lekke de vorkkeringen met geroeste binnenpoten en kapot balhoofdlager zonder problemen word doorgereden/ remzuigers worden nooit gekuist/achter het tandwielkapje nooit gecleand word en nog 1001 dingen die worden verwaarloosd. Dan ga ik godver niet zomaar carbs cleanen van een onbekende, terwijl ik iedereen wil helpen zonder er veel voor te vragen. Dus zeg het maar 👊. En ja, dit komt te vaak voor. Heb een ultrasoon maar dit is niet altijd e oplossing wat mij betreft. Pak je gelijk de klepspelingcontrole mee, bougies luchtfilter en het balanceren van de carbs/injectie, en reinig je gelijk je hele brandstofsysteem van tank tót inlaat ?
Basman zou je nu ik de carburateur eraf heb mij kunnen helpen gr mario
 
Bijv zoiets verkopen ze oa bij de automaterialenzaak . Wel kijken ofdat de binnendiameter gelijk is aan binnendiameter brandstofslang.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190708-190308_Chrome.jpg
    Screenshot_20190708-190308_Chrome.jpg
    39,5 KB · Weergaven: 10
Zaterdag gaan Mario en ik de carburatie verder demonteren/schoonmaken en in de ultrasoon gooien . Ben benieuwd naar wat ik aantref. Hoop dat met alle hulplijnen de boel weer helemaal is naar wat het moet zijn.
 
Gisteren carberateur schoon gemaakt en alles weer open dankzij basman nou nog in elkaar en kijken hoe hij loopt ik hoi dat het probleem is opgelost kom vervolg alles gehaald om mijn moter weer top temaken hij zal dan hoop ik wel goed zijn en zal als een tierelier lopen nu alleen mijn rijbewijs nog dan komt het goed hoop dat het snel gebeurt dat ik mijn rijbewijs heb ik wil zo graag rijden groetjes mario en iedereen alvast bedankt voor de hulp en de ondersteuning
 
Een speciale vermelding voor @basman180 en @w00dwp is ook op zijn plaats. "De helden van M-F"
Ja die zowiezo maar de andere die mij tips en gereageerd hebben wil ik ook bedanken niet dat ik iemand wil overslaan dus bij deze wil ik iedereen bedanken voor alles dus iedereen bedankt voor alle goede zorgen basman en woodwp zie ik denk ik 10 of 11 aug dus komt goed en de rest is bedankt alvast voor de steun gr mario
 
Mario en ikzelf zei de gek hebben gisteren de boel goed gekuist.
Mario vond dat de fiets stationair erg beroerd liep. Enkel met choke was de cbr aan de gang te houden. Klopt ook met wat we tegenkwamen in de vlotterbakken. Stationair sproeiers zaten allemaal dicht en er was wat aanslag/half verstopte hoofdsproeiers. De vacuumschuiven lopen soepel en vertonen absoluut geen scheuren of gaatjes. De gasnaalden hadden wat aanslag/aangekoekte meuk welke ik er met de nagel heb afgekrapt. Alle kanalen zijn open na gebruik van ultrasoon/remmenreiniger/wd40 en 10bar perslucht. Choke loopt soepel en de boel is er zeker van opgeknapt. Mf power 🤜
 
Ik has van het weekend maar proberen mijn moter in Elkaar tezetten en hoop dat het lukt als hij dan loopt doe ik de rest wel denk ik schijven voor blokjes vloeistoffen en meer als het maar lukt ik wens iedereen nog fijne dagen
 
Terug
Bovenaan Onderaan