Kan 'oude' olie voor 'wazige' problemen zorgen???

Motor_Fanaat

Rookie
23 jul 2007
28
52
Alkmaar
Ik heb sinds een paar maanden een Harley 883 Sportster in bezit (samen met nog twee andere motoren). Deze loopt de ene dag perfect maar kan makkelijk de dag erop ongelooflijk klote lopen (steekvlammen uit uitlaat en laatst hoorde ik zelfs een geluid alsof lucht door mijn uitlaat naar binnen werd gezogen). Zelf heb ik het gevoel dat af en toe mijn kleppen blijven 'hangen', zou dit kunnen? en zoja zou dit veroorzaakt kunnen worden door 'oude' olie (de kerel waar ik hem van kocht had in 8 jaar tijd iets van 5 keer op dat ding gereden).

Ik hoor het wel,
Bij voorbaat dank voor de reacties,
Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
 
De oude olie snel verversen, maar dat is niet de oorzaak.
Dat zal zoals ijzervreter zei van vervuiling door oude benzine komen.
Carburateurs schoon (laten) maken dus.
Je zou een busje carburateurreiniger kunnen proberen, daar hoor je veel over.
Ik weet echter niet of dat werkt.

Iets anders: HD's worden vaak "getuned" door mensen die beter achter hun bureau hadden kunnen blijven.
Het kan dus zijn dat er wat veranderd is aan carburatie en ontsteking, zonder de onderdelen op elkaar af te stemmen.
 
Laatst bewerkt:
kan ook de ontsteking zijn die niet goed staat....op tijd zetten.

goede bougies plaatsen.

lekke uitlaatklep of inlaatlekkage.

alles checken dus....
 
Laatst bewerkt:
de onstekeking is electronisch, origineel kan je dr niet aan afstellen (heb zelf wel een aantal keren een andere gemonteerd in sportsterren dus t kan ook niet-origineel en dus wel af te stellen zijn)
Maar als tie de ene dag wel goed loopt, zou ik het daar niet in zoeken.
in ieder geval de olie verversen. Waarschijnlijk is t inderdaad n kwestie van de carburateur schoonmaken.

Trouwens niet verkeerd om m een grote beurt te (laten) geven als tie zo lang heeft stilgestaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan