kans op diefstal

Ligt er maar net aan waar je woont, hoe je hem beveiligd, wat voor motor het is.

Als je in de randstad woont, je motor is een vrij nieuwe supersport en er zit niet veel beveiliging op, dan heb je kans dat ie snel weg is in het openbaar.

Tips zijn veel makkelijker te geven als je vertelt waar je je motor stalt (streek/stad/dorp), wat voor motor het is, etc.
 
owja sorry in woon in deventer het gaat om van die motoren zoals bmw k 100 lt en de honda st 1100, dat formaat. Prijskaartje ong. 17000 gulden (7750 euro) Ik heb er nog geen gekocht vanwege deze angst.
 
owja sorry in woon in deventer het gaat om van die motoren zoals bmw k 100 lt en de honda st 1100, dat formaat. Prijskaartje ong. 17000 gulden (7750 euro) Ik heb er nog geen gekocht vanwege deze angst.

Zijn idd leuke motoren, althans die Pan Europan. Deventer is je woonplek, dus ik neem aan dat je je (toekomstige) motor daar ook wilt stallen. Ik denk dat je niet zo heel bang hoeft te zijn dat ie daar zo snel wordt gestolen.
Een professioneel kan, als ie echt wil, toch wel een fiets jatten. Maar er is geen echte reden om vanwege je angst geen motor te kopen.

Zorg dat je enkele goede sloten hebt, gevarieerd. Dat zou kunnen zijn een schijfremslot, beugelsloten en/of kettingsloten. Dit garandeert natuurlijk niet dat ie niet gestolen kan worden, maar je maakt de kansen stukken kleiner.

Als zowat al je vermogen erin zit, misschien is het dan ook nog een goed idee om hem all-risk te verzekeren. Dat kost je wel een duit per jaar, maar het zal een aantal angsten van je wegnemen, waaronder diefstal.

Mocht je opbergruimte hebben, dan denk ik toch zo dat je weinig te vrezen hebt, hoor.

Al met al komt het op één ding neer: je moet zelf bepalen wat jij je motor waard vindt. Als je er veel waarde aan hecht, dan moet je ook meer in gaan investeren (all-risk).
 
verzekering tegen diefstal zit meestal ook wel in WA+ (beperkt casco).
All risk gaat voornamelijk over het zelf veroorzaken van ongevallen...
 
vast leggen met zo\'n muur/grond anker slot lijkt mij het wijste, die heb ik al in div advertenties zien staan en ziet er solide uit.
 
Ik denk dat een R6 toch veel meer gewild is bij de motorboefjes. Dus gewoon je motor goed op slot zetten en neem gewoon minimaal een WA Plus verzekering zodat ie tegen diefstal verzekerd is. Je krijgt nooit het hele bedrag weer terug, maar altijd wel meer dan niets.

Maar als je bang bent voor diefstal, dan kan je beter ook nooit een fiets of auto kopen.
 
Ik zou niet zo erg letten op de plek waar je woont. In deventer jatten ze genoeg. Maar.....

Ik woon ook in het oosten en ik gebruik diverse sloten zoals eerder door Tensive is aangegeven en zet hem vast mbv een grondanker (stevige boom werkt natuurlijk ook).

En verzeker een motor van 17000 minimaal WA+. Heb ik ook gedaan. Dan slaap je een stuk rustiger. Je hebt dan inderdaad alleen een probleem als je \'m zelf in puin rijdt.
 
Maakt dat voor de verzekering dus geen bal uit? Heb hier nl. wel een schuur bij de flat, maar om daar eventueel een motor in te parkeren zou ik hem eerst grotendeels moeten demonteren om hem door dat smalle k*tgangetje te krijgen. Heb daarentegen wel een tuin, woon op de begane grond *D , en daar kan ik met gemak een motor kwijt.
 
Op zaterdag 05 januari 2002 00:58 schreef Tensive het volgende:Deventer is je woonplek, dus ik neem aan dat je je (toekomstige) motor daar ook wilt stallen. Ik denk dat je niet zo heel bang hoeft te zijn dat ie daar zo snel wordt gestolen.

Deventer is toch een van de meest criminele steden van NL? er wordt in ieder geval wel veel gejat.
Mischien dat je in een iets minder gevoelige buurt daar voor woont, het beste kun je natuurlijk altijd je motor (zo) goed (mogelijk) op slot zetten, ook al denk je van: hier wordt toch nooit wat gejat, want als het dan wél gebeurd sta je flink te ;( .
 
Ik denk dat een R6 toch veel meer gewild is bij de motorboefjes.

R6 is gemakkelijker in een busje te tillen dan een Pan. Vastzetten met zoveel mogelijk verschillende soorten sloten dan maar.

[edit] Heb in de polisvoorwaarden van een paar verzekeringen gelezen dat je de motor binnen een straal van 1 of 2 km rond je huis niet buiten mag stallen.
 
Laatst bewerkt:
ow vastleggen en wa + diefstal verzekeren en als i dan weg is niet zeggen dat i altijd buiten stond want de voorwaarde bij een anti-diefstal verzekering is uiteraard binnen staan.
 
ow vastleggen en wa + diefstal verzekeren en als i dan weg is niet zeggen dat i altijd buiten stond want de voorwaarde bij een anti-diefstal verzekering is uiteraard binnen staan.

Wat is dat nou voor onzin dat ie binnen moet staan ? Bullshit. Mijn auto is ook tegen diefstal verzekerd en die staat ook ALTIJD buiten. Mijn motor is ook tegen diefstal verzekerd en staat ook altijd buiten. Als je motor gejat wordt, dan staat ie allicht buiten lijkt mij.
Die verzekering van jouw keert dus alleen geld uit als ie uit je eigen schuurtje wordt gejat, en niet als ie met 3 sloten aan diverse palen en bomen hangt in de binnenstad ?

Een verzekering kan echt niet van elke client verwachten dat ie een garage heeft waar auto of motor in kan hoor ;)
 
Op zaterdag 05 januari 2002 13:57 schreef JK het volgende:Een verzekering kan echt niet van elke client verwachten dat ie een garage heeft waar auto of motor in kan hoor ;)

Zou ik meer premie moeten betalen omdat een ander z\'n motor niet binnen kan zetten. Was ik dus niet van plan. Lees m\'n vorige post maar (over die km rond het huis).
 
Ik had eerder mijn brommer all-riks verzekerd en 1 van de hoofdvoorwaarden was dat i tussen zonsondergang en opgang i in een afgesloten ruimte moest staan. Vandaar dit gevraag over buiten de motor stallen.
 
Dan had je zeker een scootertje ofzo?
En dan vind ik het nog belachelijk, maargoed, zulke eisen moet je wel eens stellen aan pubers van rond de 16-18 jaar, omdat sommigen nogal simpel met hun spullen omgaan.

Had mijn schakelbrommer WA verzekerd (vond 600 piek per jaar meer dan genoeg, aangezien ik daar een half jaar voor moest werken vroeger) en die stond zowel binnen als buiten, maar niets in de voorwaarden gelezen over binnenzetten (en elke verzekering geeft toch 1 setje voorwaarden mee voor alle verzekeringsvormen?)

Als je trouwens een motor gaat huren, dan moet je \'m ook met ten minste 3 sloten vast zetten ;)
Als m\'n broer wel eens een motor huurt, dan zet ie \'m gewoon in de tuin met wat sloten neer, en geen hoes erover ofzo ;) Maar dat terzijde. (daarom nooit een huur of lesmotor kopen van iemand hehe)
 
Vriend heeft ZX9R, gekocht 22 juli, stond buiten in Den Haag, werdt gestolen in Oktober.


Hij had wel mazzel, werd terug gevonden zelfde dag, stond een paar straten verder met doorgeknipte bedrading en gescheurde kroonplaat, wegens oplettende burger :}

Schade f 9500,-. ze hebben frame vervangen doordat gat waar stuurslot in valt was beschadigd.
Stuur kon driekwart gedraaid worden.
 
ow vastleggen en wa + diefstal verzekeren en als i dan weg is niet zeggen dat i altijd buiten stond want de voorwaarde bij een anti-diefstal verzekering is uiteraard binnen staan.

Bij mijn verzekering niet. Voorwaarde is dan wel dat hij vast staat aan een object of met muuranker.
 
Bij mijn verzekering niet. Voorwaarde is dan wel dat hij vast staat aan een object of met muuranker.
Bij verzekeringen moet je altijd oppassen op de \"kleine lettertjes\".
Zoals sommige maatschappijen de voorwaarde hebben dat je motor vast moet staan aan een vast object.
Dus wanneer je je motor tijdens bijv. de TT in een weiland hebt geparkeerd is die dan NIET verzekerd tegen diefstal!!!!
Dus wordt die dan gejat moet je altijd zeggen dat je hem bij een lantaarnpaal of hek had geparkeerd en vastgelegd.
Alle vezekeraars zijn een stelletje criminele zakkenvullers :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan