kans op een productie HONDA V5 ??

ivh

MF'er
7 apr 2003
190
0
s-'Heerenberg
hoe groot schatten jullie de kans in dat honda volgend seizoen met een V5 blok komt onder de nieuwe blade of wat dan ook?

zou niet verkeerd zijn
 
Kans lijkt me klein.

Te duur en te complex om prijs- en productie technisch interessant te zijn.
 
Prijs zal wel erg hoog liggen ;( , maar wie wil er nou niet op een MotoGP machine rijden.
MV en Benelli verkopen ook peperdure motoren, dus waarom ook niet?
 
Waarschijnlijk komt er alleen een nieuwe Fireblade, de CBR1000RR. Gewoon een viercilinder dus, die het op moet nemen tegen de Gixxer1000, R1 en (waarschijnlijk) Kwak ZX-10R
 
Moeten ze een echte v5 gaan ontwikkellen voor de openbare weg.

Zal dan een fiets zijn die waarschijnlijk in niet al te grote getalen zal worden verkocht.
Ik denk dat de Blade voorlopig nog niet is uitgerangeerd.
Een konkurent voor de Blade zullen ze niet zo snel maken.
Zelfs in Japan is het beter makkelijk geld te verdienen in deze tijden.

Nee dus.
 
absoluut grote animo voor kan ik je verzekeren, die RCV is razend populair en ik denk dat ze hem ook nog wel op een concurerende positie op de markt kunnen zetten, aangezien alle prijzen voor de hypersports toch ook dit jaar weer gestegen zijn.
als de prijs voor die fiets inderdaad niet veel boven een r1\gsx1000\zx10r ligt gaat dat ding verkopen als de brandweer!!!
tuurlijk is een 5 cyl. duur om te ontwikkelen maar ze hoeven niet het hele engineering traject af te leggen, ze hebben immers al een 5 cyl. rond lopen.
kijk naar de nieuwe zx10r kawa heeft waarschijnlijk een compleet nieuw blok moeten ontwikkelen, als je naar die kosten kijk, loopt dat in de miljoenen en toch gaan ze die scherp geprijst op de markt zetten.


Moeten ze een echte v5 gaan ontwikkellen voor de openbare weg.

Zal dan een fiets zijn die waarschijnlijk in niet al te grote getalen zal worden verkocht.
Ik denk dat de Blade voorlopig nog niet is uitgerangeerd.
Een konkurent voor de Blade zullen ze niet zo snel maken.
Zelfs in Japan is het beter makkelijk geld te verdienen in deze tijden.

Nee dus.
 
absoluut grote animo voor kan ik je verzekeren, die RCV is razend populair en ik denk dat ze hem ook nog wel op een concurerende positie op de markt kunnen zetten, aangezien alle prijzen voor de hypersports toch ook dit jaar weer gestegen zijn.
als de prijs voor die fiets inderdaad niet veel boven een r1\gsx1000\zx10r ligt gaat dat ding verkopen als de brandweer!!!
tuurlijk is een 5 cyl. duur om te ontwikkelen maar ze hoeven niet het hele engineering traject af te leggen, ze hebben immers al een 5 cyl. rond lopen.
kijk naar de nieuwe zx10r kawa heeft waarschijnlijk een compleet nieuw blok moeten ontwikkelen, als je naar die kosten kijk, loopt dat in de miljoenen en toch gaan ze die scherp geprijst op de markt zetten.
Alleen jammer dat die spullen van de huidige V5 niet voor productie gebruikt mogen worden. Dus moet er toch opnieuw een V5 worden ontwikkeld, hetgeen imho veel te duur is voor straatgebruik.
 
absoluut grote animo voor kan ik je verzekeren, die RCV is razend populair en ik denk dat ze hem ook nog wel op een concurerende positie op de markt kunnen zetten, aangezien alle prijzen voor de hypersports toch ook dit jaar weer gestegen zijn.
Een blade met 'rcv look' verkoopt net zo goed, kijk maar naar de 600rr. En een vier in lijn is goedkoper. Ook zonder een echte v-5 erin verkoopt het wel.
als de prijs voor die fiets inderdaad niet veel boven een r1\gsx1000\zx10r ligt gaat dat ding verkopen als de brandweer!!!
Inderdaad dus, maar om ofwel genoeg winst te kunnen maken of de prijs niet te hoog te laten worden komt er hoogst waarschijnlijk geen v-5 in te hangen dus. Exclusief en ontzettend duur is niet echt iets voor Honda, tenzij ze straatfietsen moeten maken vanwege de spelregels en toch iets bijzonders willen. Zoals de rc-30 en rc-45. Maar zulke regels zijn er nu niet.
tuurlijk is een 5 cyl. duur om te ontwikkelen maar ze hoeven niet het hele engineering traject af te leggen, ze hebben immers al een 5 cyl. rond lopen.
Ze hebben een v-5 raceblok op gp niveau wat ontworpen is om snel te zijn, verder niks(bouwkosten en levensduur zijn veel en veel minder belangrijk dan bij een straatblokontwerp) , en wat maar in kleine series gemaakt wordt, het is bijna stukproductie te noemen denk ik. Hiermee heb je nog geen bruikbaar straatblok en al helemaal geen productielijn.
kijk naar de nieuwe zx10r kawa heeft waarschijnlijk een compleet nieuw blok moeten ontwikkelen, als je naar die kosten kijk, loopt dat in de miljoenen en toch gaan ze die scherp geprijst op de markt zetten.
Ja dat blok zal nieuw zijn, maar het blijft bekende techniek voor ze en elk nieuw ontwikkeld blok profiteert van de ontwikkeling en ervaring van de vorige generaties.
Een v-5 is een ander soort blok dan de vier in lijn, dus de ervaring van de blade of vfr straat blokken is voor honda iets minder bruikbaar bij een volledige v-5 motorfiets. Bovendien is die v-5 ook nog gewoon duurder om te maken. Er is immers een cylinder meer en er zijn 2 cylinderrijen.

Een viercylinder (in lijn ook nog denk ik) is dus veel waarschijnlijker. Met waarschijnlijk wel flink wat andere techniek die geleend is van/geinspireerd op de rcv en de 600rr, zoals het uiterlijk, de opbouw en onderdelen zoals die schokbreker.


Kleine kans dus. Jammer, maar helaas.
 
Een 1000cc V4 met de look van een RCV en de prestaties van een Blade mag van mij ook wel.... :9~

Dromen blijft leuk.
 
Honda heeft een aantal keren een special in de markt gezet, zoals:

de CB1100R:
1100R1a.jpg


de VF100R:
vf1000r.jpg


de RC30:
rc30_bm_s.JPG


en natuurlijk de NR750:
nr750.jpg


Misschien dat die 5 cilinder er ook zo een wordt?
 
Laatst bewerkt:
Die NR750 was ook behoorlijk aan de prijs, dus een 5 cilinder lukt ook wel.
 
Die NR750 was ook behoorlijk aan de prijs, dus een 5 cilinder lukt ook wel.

Waarom zou je een exclusieve vijfcylinder gaan maken en er een paar van verkopen als je ook een viercylinder 'replica' kan maken in grote aantallen en die ook goed kunt verkopen?

Er ligt imo voor Honda geen enkele echte reden om het anders te doen.
 
Op zondag 17 augustus 2003 23:27 schreef kronkel het volgende:
Ik denk dat de Blade voorlopig nog niet is uitgerangeerd. Een concurrent voor de Blade zullen ze niet zo snel maken.

Ben je VTR1000 SP-1 vergeten? Die bestond ook naast de blade.
 
Waarom zou je een exclusieve vijfcylinder gaan maken en er een paar van verkopen als je ook een viercylinder 'replica' kan maken in grote aantallen en die ook goed kunt verkopen?

Er ligt imo voor Honda geen enkele echte reden om het anders te doen.

Image?
 
Terug
Bovenaan Onderaan