kans op een productie HONDA V5 ??

Hij komt er toch niet joh. Ik las net een topic over een rcv met een v-6. :9 Een v-5 is allang weer uit. :Z

;)
 
Die seat pipe zit wel een beetje vreemd...

Zit een beetje rare kronkel in.

full
 
Ik heb ergens in een Belgisch motor dus puur over motoren van auto's en moto's dat normaal de V5 in het volgende type Honda zal komen :9~ 8-)
DUS I hope so zou eens wat anders zijn ... :-)
 
Als een "blad" denkt dat de racer een echte 5cil is met een rij van 3 cil. en een rij van 2,dan kan je beter de Fabeltjes krant gaan lezen.

De V5 van honda is toch echt 3 en 2 cilinder op lijn in V..
Heb ergens een blad (kicxstart ofzo) met uitleg over het blok, smering, ontstekings tijdstippen en voordelen van die V5.
 
De V5 van honda is toch echt 3 en 2 cilinder op lijn in V..
Heb ergens een blad (kicxstart ofzo) met uitleg over het blok, smering, ontstekings tijdstippen en voordelen van die V5.
Om te verhullen dat,hoe en wat heet dat ding V5.
hij heeft nl 5 cilinders en zuigers.
4 voor de aandrijfing (power) en 1 klein cilindertje die de funktie van balans as over neemt,maar dus geen verlies heeft.

het is dus eigenlijk een V4 +1

eigenlijk net zo idioot en trikkie als Ducati ooit had meet een V1 cil,
ook alleen maar voor de ballans.
 
Op zondag 24 augustus 2003 02:25 schreef kronkel het volgende:eigenlijk net zo idioot en trikkie als Ducati ooit had meet een V1 cil,
ook alleen maar voor de ballans.
IK weet niet wat er idioot en trikkie was aan de Supermono. Het was een geweldig concept, waarmee het Ducati was gelukt om een 1 cilinder te bouwen met 100pk met het rijkarakter van een twin, waarbij ze meteen heer en meester waren in het supermono kampioenschap. Jammer maar helaas is de motor nooit in productie genomen.
 
Voor de straat ja. En toen was 125pk uit een 750 helemaal niet verkeerd, en het gewicht was ook meer dan normaal. Maar met chip, had dat ding zomaar ineens 150+pk.
Een ZXR750RR uit datzelfde jaar had veel betere specs. Vermogen was >125pk en die had een gewicht van 195kg. En met racekit was daar ook zondermeer 150+pk's uit te peuteren.
 
de nr750 staat nog altijd te bezichtigen in 't automobielmuseum autoworld in brussel tegenover 't legermuseum geloof ik. ik vond 'm in ieder geval niet mooi

SAFE Motors in Enschede had er ook 1 staan. Die was ineens razensnel verdwenen voordat ze failliet gingen. Gek, he??
 
hoe groot schatten jullie de kans in dat honda volgend seizoen met een V5 blok komt onder de nieuwe blade of wat dan ook?

zou niet verkeerd zijn
Tot nu toe heeft Honda alles goed geheim weten te houden dus het zou mij nog steeds niet verbazen als ze met iets heftigs komen woensdag 10 septemberin A'dam. Ze moeten haast wel vanwege de GSX-R1000.
 
Om te verhullen dat,hoe en wat heet dat ding V5.
hij heeft nl 5 cilinders en zuigers.
4 voor de aandrijfing (power) en 1 klein cilindertje die de funktie van balans as over neemt,maar dus geen verlies heeft.

het is dus eigenlijk een V4 +1

eigenlijk net zo idioot en trikkie als Ducati ooit had meet een V1 cil,
ook alleen maar voor de ballans.

Het is volgens mij wél een echte v-5. In het begin bestond het vermoeden van wat je hierboven neerpent. En er is ook wel eens geroepen dat de inhoud van de achterste 2 cylinders gelijk zou zijn aan die van de voorste 3. Als het goed is klopt dat allemaal niet.
In moto73 heeft er eens een heel stuk over gestaan. Het is een 'echte' v-5 met even grote cylinders en een uitgekiende ontstekingsvolgorde (of eigenlijk 2 mogelijke) om zo te balanceren.
 
Hij komt er toch niet joh. Ik las net een topic over een rcv met een v-6. :9 Een v-5 is allang weer uit. :Z

;)

v-5, v-6...

btw, waar blijft die drysdale v-8 gp bike?!

Drysdale 990-V8
990cc V8 - 4 stroke
Cylinders 8
Redline 20,600rpm
Power 165kW (220hp)
Mass (no fuel) 155kg
Race Weight 175kg
Power to Weight Ratio 0.942
Fuel 24 litres
Engine width 330mm
Engine mass 52kg
Top Speed 360kph

introimage550.jpg
 
Honda heeft een tijdje geleden aangegeven dat het V5 blok waar Rossi nu mee rijdt, onder de VTR zal komen over een jaar of 2 á 3.
:0 :) :) :) :) :) :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan