Kansloze examinator?!

kevin20v

Rookie
20 aug 2007
23
0
Zal me even voorstellen, ben Kevin 23 jaartjes jong en had vandaag m'n motorexamen (AVD) en ben geslaagd! :W :]

maar nu kom ik dus terug bij het cbr lokaal begint die kerel dat ik wat scheef op de motor zit... en hij wil graag weten waarom dat dat is?

Nou heeft mijn instructeur me dat ook al eens gevraagd en het antwoord daarop is eigenlijk vrij simpel.
Toen ik 14 was ben ik op straat "mishandeld", tijdens het inline skaten kwam er een fietser achter me aan die het nodig vond me in mijn rug te trappen.
Hierna viel ik met m'n stuitje op de grond en heeft mijn ruggewervel een harmonika effect moeten doorstaan!
Er bleek dat mijn kraakbeen bij de 2e lendewervel beschadigd werd tijdens dit ongeval...

Kerel is uiteindelijk voor de rechter geweest bla bla bla, daarna heb ik nooit meer last gehad van m'n rug, geen uitval of whatever.

Ik zal best wel vreemd lopen/rennen/fietsen/motorrijden maar daar merk ik zelf helemaal niets van, mijn evenwichtsorgaan werkt goed genoeg om normaal te functioneren. (ik heb er verder nog nooit iemand over gehoord en mensen kijken me ook niet vreemd na dus het zal allemaal wel meevallen *D _O- )

Ik heb het AVB-examen met vlag en wimpel gehaald, de remproeven, slalom, etc. etc. heb ik allemaal zonder problemen doorstaan.

Met andere woorden dus ik voldoe aan de regels die het cbr op heeft gesteld voor het rijden op een motor!
Ook in de vragenlijst voor de gezondheid staat niets over mijn "probleem"...
Omdat ik niet wist wat mijn instructeur al gezegd had tegen de examinator, heb ik besloten om daar volledig eerlijk over te zijn.

Schijnbaar vond deze man het zo wereldschokkend om na kort overleg met een andere examinator (die weer geen idee had waar mijn examinator het over had) een brief te sturen naar het medische gedeelte van het cbr.

Nou heb ik dus wel m'n examen/rijbewijs gehaald, maar ik mag het niet afhalen totdat ik een brief van het medische gedeelte van het cbr een brief krijg met een goedkeuring..... :shock:
Op de laatste röntgen foto's in het ziekenhuis enkele jaren terug kon men niet eens meer iets zien van het beschadigde kraakbeen... :Z

Wat ik hier van vind? KANSLOOS!! :( -O- :X

Wat zouden jullie doen? Ik ga denk ik maar contact opnemen met m'n huisarts om te kijken wat die er van vindt, en eventueel vast de rechtsbijstand inlichten!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geslaagd he.... Ik hoef niet meer te lessen...

maar ik krijg nog bericht van het cbr of ze me een medische keuring willen afnemen :X
 
Laatst bewerkt:
Je kan je rechtsbijstand inschakelen wat je wilt... maar erg veel zin heeft het niet... :N
Het is het goed recht van het CBR om een mediche test aan te vragen... dat daar dan uit blijkt dat jij prima functioneerd en het "letsel" geen belemmering is voor het berijden van een motor, is wat anders...

Je hebt je A-tje gehaald, alleen het omzetten naar dat plastic vodje kent wat uitstel. Na afloop van de test zal blijken of het afstel wordt... maar als er niets aan de hand is, komt dat ook wel goed... ff geduld nog... ;)
 
Ik ga morgen inderdaad sowieso even met de huisarts bellen, met mijn rug is buiten dat ik misschien wat scheef zit helemaal niets aan de hand!
Het zal inderdaad wel goed komen, maar ik vond het toch behoorlijk lullig!

Kijk als je niet slaagt omdat je gewoon niet goed kunt rijden is het een ander verhaal, maar ik kan goed genoeg rijden om m'n examen te halen en heb het gehaald en dan krijg je dit...
 
Ik snap dat je je een beetje genaaid voelt :Y. Maar bedenk het eens van de andere kant: er zijn genoeg mensen die wel rijlessen nemen, technisch alles precies goed doen en eigenlijk medisch niet capabel zijn om te rijden.

Die proberen dat ook. Dat moet een examinator ook in kunnen schatten. Zij zijn in dit geval iets voorzichtig. Als er wel uitval zou zijn (wat ik met een hernia wel heb gehad) dan kan dat tot levensgevaarlijke situaties leiden.

Nogmaals: ik snap je wel, maar ik zie ook de andere kant.
 
Hoi Kevin,

Dat is k~t. Kan me je reactie wel voorstellen. Het is nu nog even slikken en dan krijg jij straks je papiertje en kan je lekker gaan :] :]

Lijkt me een slim plan je goed voor te bereiden via huisarts en ook navraag doen bij CBR wat je er van mag verwachten.

Succes ermee.
 
wat een onzin al zit jij achterste voorten op de motor als jij zo goed kunt rijden en dat kun je anders was je niet geslaagt.


ik hoop voor je dat je snel je rijbewijs op kunt halen
 
Jammer, dat dit gebeurt als je eerlijk bent. Als je had gezegd dat je wat last van je rug had omdat je je vertild hebt, was het goed geweest.
 
Idd ik vind het niet raar dat ze het even uit laten zoeken.

Stel hun doen er heel makkelijk over en achteraf blijkt dat het toch een belemmering zou zijn om te rijden ;en je maakt een zware klapper, dan is het cbr aansprakelijk omdat ze jou zonder onderzoek dat papiertje gegeven hebben.

Ik zeg niet dat het in jou geval zo zou zijn maar ze moeten gewoon één lijn trekken...
 
Als er wel uitval zou zijn (wat ik met een hernia wel heb gehad) dan kan dat tot levensgevaarlijke situaties leiden.

Vreemd genoeg heb ik met een dubbele hernia L1 tot L3 gewoon kunnen motorrijden, zonder uitval. :?
Het was zowat het enige dat niet voor uitval / pijn zorgde.......en dat op een V-Max....
als ik mijn rechterbeen strekte op de motor, dan zei het even *krak* in mijn rug en dan had ik voor de rest van de dag geen problemen....
hoe het nu na de operatie gaat weet ik nog niet....moet het nog uitproberen....
 
Laatst bewerkt:
Thanks mannen!

Ik rij al een aantal jaren met 2 volledig verlaagde auto's met schroefset helemaal laag en hard en dan krijg je ook flink wat klappen te verduren. (ook op vakantieritten in de franse alpen enz. :P )
Dus ik maak me er echt niet heel veel zorgen om, maar ik voelde me inderdaad een beetje genaaid. :Y
maar inderdaad van hun kant is het ook wel begrijpelijk!

Ik word alleen een beetje kriebelig als ik aan het meest negatieve scenario denk, buiten het feit dat ik dan niet zou mogen rijden, gooi je toch een berg geld weg! lessen a 44 euro per uur vind ik niet bepaald misselijk...

Voorlopig is het dus nog even dromen van de bikes
 
Laatst bewerkt:
FF wachten ;)

En gefeliciteerd met je rijbewijs!

Ik hoop dat je em mag ophalen voordat het echte mooie weer begint.
 
Kevin20v: HULDE! Jij bekijkt het ook van de andere kant en begint niet meteen een examinatoren-zijn-kut-want-blabla-topic!

Met dat rijbewijs komt het zeker en vast wel goed, alleen nu even doorbijten voordat je je a-tje hebt!
 
Kevin20v: HULDE! Jij bekijkt het ook van de andere kant en begint niet meteen een examinatoren-zijn-kut-want-blabla-topic!

Met dat rijbewijs komt het zeker en vast wel goed, alleen nu even doorbijten voordat je je a-tje hebt!

Haha dankje! Ik wilde inderdaad niet als zo'n halve zool overkomen die zich dan even moet afreageren over de "rug" van anderen ;) (moest even lachen om de woordspeling _O- :Y)
 
Laatst bewerkt:
Het is niet gek dat het onderzoek er komt, de examinator zag tenslotte dat je scheef op de motor zat. Dat is anders, dan normaal. E.E.A. moet uitgezocht worden. Je rijbewijs heb je al behaald, nu moet je het nog daadwerkelijk in handen krijgen. :X
 
Het is wel raar eigenlijk dat je b.v iets Zou kunnen verbergen,
om zo toch een rijbewijs te krijgen....gewoon niks zeggen...

of zie ik iets over het hoofd?
 
Ach het had nog erger kunnen zijn, en ik heb al bewezen dat het mogelijk is om veilig de bijzondere verrichtingen te voltooien en de verkeersdeelneming zat ook goed...

maar op het moment dat ik daar zat wist ik niet wat de instructeur al er over gezegd had...
Dus om niet volledig ongeloofwaardig over te komen leek het me verstandig om maar gewoon eerlijk te zijn!

Achteraf bleek dus ook dat de 2 heren in de auto achter me ook al er over gesproken hadden...
 
Mja, zo raar is het toch niet ?

Het zal de 1e keer niet zijn dat bij mensen die zoiets is overkomen het ''ineens in z'n rug schiet''. Als je dat gebeurt als je op de motor zit, ben je mooi de sjaak.

Vervelend voor je, maar wel begrijpelijk.
Wees blij dat je er van af komt met een goedkeuring van je huisarts, voor het zelfde geld word je gezegd dat je hierdoor beter niet je motor rijbewijs kan halen... das pas klote :P
 
Thanks mannen!

Ik rij al een aantal jaren met 2 volledig verlaagde auto's met schroefset helemaal laag en hard en dan krijg je ook flink wat klappen te verduren. (ook op vakantieritten in de franse alpen enz. :P )
Dus ik maak me er echt niet heel veel zorgen om, maar ik voelde me inderdaad een beetje genaaid. :Y
maar inderdaad van hun kant is het ook wel begrijpelijk!

Ik word alleen een beetje kriebelig als ik aan het meest negatieve scenario denk, buiten het feit dat ik dan niet zou mogen rijden, gooi je toch een berg geld weg! lessen a 44 euro per uur vind ik niet bepaald misselijk...

Voorlopig is het dus nog even dromen van de bikes
Je frustratie is dan ook volkomen logisch... het is een hoop geld en een droom die eventjes op een zijspoor wordt gezet door de twijfels van een niet-medicus. Nog even volhouden het komt echt goed. :Y
 
Vreemd genoeg heb ik met een dubbele hernia L1 tot L3 gewoon kunnen motorrijden, zonder uitval. :?
Het was zowat het enige dat niet voor uitval / pijn zorgde.......en dat op een V-Max....
als ik mijn rechterbeen strekte op de motor, dan zei het even *krak* in mijn rug en dan had ik voor de rest van de dag geen problemen....
hoe het nu na de operatie gaat weet ik nog niet....moet het nog uitproberen....
heheh, de ene hernia is de andere niet. De zenuw naar mijn rechterbeen werd bekneld door een beschadigde tussenwervel (cadeau gekregen toen ik mijn ex terug naar haar ouders verhuisde |( ). Daardoor kon er zo af en toe een signaal niet doorkomen. Da's best link kan ik je zeggen, zelfs als je auto rijdt (ik had toen nog geen motor).
 
Terug
Bovenaan Onderaan