kap modificeren

5 apr 2004
162
0
Zuid-Limburg
ik heb wel eens op zo'n auto-meeting gezien dat van die
gozertjes hun naam oid uit de bumper hadden gesneden, en
er dan race-gaas achter gedaan.

nu vroeg ik me dus af, hoe je dat uit kan snijden, ik heb
wel eens gehoord met een soldeerbout. Maar dat lijkt me toch
een beetje grof.

Nu kon ik er dus geen foto van vinden, heb ik ff gefotosoept,
weten jullie meteen wat ik van plan ben.

Bijlage: mod.jpg

Ik hoop dat je weet wat je doet .. er komt erg veel bij kijken.

je kan het dus wel doen met een soldeerbout, maar dat is alleen grof
dan moet je schuren en schuren en schuren.
Met een zaaglint heb je kans dat je kap scheurt. Dan moet je ook nog stunten met polyester en plamuur.

Doe je best (persoonlijk vind ik het niet mooi wat je van plan bent, maar smaken verschillen gelukkig)

ow ja en vergeet niet een mondkappje te dragen als je gaat werken met de soldeerbout er komen giftige stoffen/gassen vrij als je polyester smelt.

geen bout gebruiken !! gewoon netjes uitfrezen met een freesje voor hout/kunstof, kan in de boormachine, een dremel is wat makkelijken te hanteren. plak het gehele vlak af met schuurtape, dan kun je goed aftekenen en krijg je geen krassen in de omgeving . . succes.

Wat dacht je van een racegaas-look stikker opmaat snijden. Minder origineel maar je verneukt je kappen tenminste niet. Heb je al gekeken wat vervangingskappen kosten mocht het foutgaan (wat naar mijn mening ook gebeurd.

PS: heb geen zxr dus vraag het maar even. Zit er elektronica achter die kappen??? Bij een fzr namelijk wel en dat lijkt me niet zo handig tenzij je alleen maar met mooi weer rijdt.

Heb ooit mijn (carbon) voorspatbord gemodificeerd. Uitsparingen gemaakt en RVS gaas erachter. Ik heb toen de uit te snijden zones met ducttape afgeplakt, hierop met een marker het motief aangebracht, de lange stukken met een Dremel en een fiber schijfje uitgesneden en de hoekjes met een figuurzaagje. Toen de randjes geschuurd en het geheel opnieuw in de blanke lak gezet. Is heel goed gelukt, al zeg ik het zelf.

overall
full

Terug
Bovenaan Onderaan