Kapiteinkoek zoekt een stille helm (~€400)


Leuk, en wat als er dan iets mis mee is? Ik wil hier en daar nog wel eens iets lezen over falende pinlock viziertjes. Iemand in Nederland over de balie trekken is minder fail gevoelig dan dingen terugsturen naar Deutschland. Ik ga een helm in een winkel kopen, niet via internet.


Er wordt wel degelijk gelezen... er is gewoon niet zoveel wat zo stil en zoveel eisen heeft als jij wil.. Bij dagelijks rijden zou ik gewoon eens investeren in een schubert... zo niet dan een helm met wat meer ruis of wat minder opties.

Ook als student kun je namelijk sparen...

Nou ja, als ik 3x aangeef dat shubert te duur is en mensen zeggen 10x shubert dan ga ik toch twijfelen aan dat lezen. Zoveel eisen heb ik volgens mij niet, stil/uitneembare voering/~€400. In de 25 posts in dit topic heb ik 3 constructieve bijdrages geteld, dan reken ik die van 1paul ook mee. Ik ga eens even koekeloeren naar die scorpion exo1000.

- edit
Die scorpion voldoet op papier aan alle eisen. Die ga ik eens even in het echt aan de tand voelen. Meer suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.
 
Laatst bewerkt:
Leuk, en wat als er dan iets mis mee is? Ik wil hier en daar nog wel eens iets lezen over falende pinlock viziertjes. Iemand in Nederland over de balie trekken is minder fail gevoelig dan dingen terugsturen naar Deutschland. Ik ga een helm in een winkel kopen, niet via internet.Nou ja, als ik 3x aangeef dat shubert te duur is en mensen zeggen 10x shubert dan ga ik toch twijfelen aan dat lezen. Zoveel eisen heb ik volgens mij niet, stil/uitneembare voering/~€400. In de 25 posts in dit topic heb ik 3 constructieve bijdrages geteld, dan reken ik die van 1paul ook mee. Ik ga eens even koekeloeren naar die scorpion exo1000.

Heb net aangegeven dat hij dik binnen jouw budget valt dus beetje onzin.

Heb hem zelf trouwens al 2 jaar, niks mis mee.
Snap uberhaupt niet wat het probleem kan zijn met zo`n vizier.
Jij bekijkt alles veel te negatief!
Je houdt nog 50,- euro over nu dus je kunt het risico van zo`n vizier waar toch
niks mis mee is makkelijk nemen lijkt mij.
Voor 350,- euro vind jij echt niks beters, gooi er maar een slotje op joh :W
 
Laatst bewerkt:
Ik was blij verrast qua geluidsdemping van de Scorpion Exo-1000


nou ik dus totaal niet, wat een kut helm zeg. het was mijn eerste echt dure helm maar zo eentje neem ik er dus nooit meer, de volgende word gewoon een gladde zonder alles erop en eraan net zoals 83 ventilatie kanalen en een opblaasboot want ik gebruik het geen van alle en hij jankt als de nete
 
Heb hem zelf al 2 jaar, niks mis mee.
Snap uberhaupt niet wat het probleem kan zijn met zo`n vizier.
Jij bekijkt alles veel te negatief!
Je houdt nog 50,- euro over nu dus je kunt het risico van zo`n vizier waar toch
niks mis mee is makkelijk nemen lijkt mij.
Voor 350,- euro vind jij echt niks beters, gooi er maar een slotje op joh :W

:^

TS wil niet geholpen worden denk k...


dus: Slotje....
 
Leuk, en wat als er dan iets mis mee is? Ik wil hier en daar nog wel eens iets lezen over falende pinlock viziertjes. Iemand in Nederland over de balie trekken is minder fail gevoelig dan dingen terugsturen naar Deutschland. Ik ga een helm in een winkel kopen, niet via internet.Nou ja, als ik 3x aangeef dat shubert te duur is en mensen zeggen 10x shubert dan ga ik toch twijfelen aan dat lezen. Zoveel eisen heb ik volgens mij niet, stil/uitneembare voering/~€400. In de 25 posts in dit topic heb ik 3 constructieve bijdrages geteld, dan reken ik die van 1paul ook mee. Ik ga eens even koekeloeren naar die scorpion exo1000.

- edit
Die scorpion voldoet op papier aan alle eisen. Die ga ik eens even in het echt aan de tand voelen. Meer suggesties zijn natuurlijk altijd welkom
.


Als je dan toch alleen gaat lezen .... lees dan ook even alle negatieve verhalen over die helm :Y
 
wordt aan gewerkt

gewoon een gladde zonder alles erop en eraan net zoals 83 ventilatie kanalen en een opblaasboot

Ik heb nog een eis, er moet een opblaasboot in de helm zitten. Extra veilig mocht ik te water gaan. /dealers bellen doet voor de exo1000
 
Laatst bewerkt:
zoek ff op google schuberth c3... de eerste die ik aanklikte was 429 euro, als je zelf aangeeft dat je budget ongeveer 400 is, wat lees ik dan verkeerd??? ik lees sowieso alleen positieve bijdrages... sorry, ik zal niet meer reageren hoor!
 
Ik was in de veronderstelling dat een systeemhelm geen integraalhelm was, vandaar dat ik in de startpost integraalhelm neer heb gezet. Misschien had ik daar ook bij moeten zetten geen systeemhelm. Daar vind ik mezelf nog niet oud genoeg voor.
 
Deze gebruik ik nu een aantal maanden :Y

[afbeelding]
Ik heb heel wat setjes schuimdoppen geprobeerd, en kan nu vertellen dat Moldex Spark Plugs het beste werken.
Voor 10 euro heb je 50 setjes (!!), netjes per setje ingepakt, incl. verzendkosten.

Qua helm staat de Schubert C3 nog op mijn verlanglijstje, toen ik hem op de motorbeurs opzette, had dat het effect van oordoppen opzetten. Wat een stilte in die lawaai-hal! Alleen de prijs maakt dat ik hem nog niet heb...
 
Laatst bewerkt:
Had iemand al de Schuberth s1 pro gezegd? :P dat wordt na een tijdje zoeken voor mij ook de opvolger van de HJC IS-16. Ik ben het helemaal met je eens wat betreft de herrie in de HJC helm en rij ook nooit meer zonder doppen.

De schuberth ligt wel ietsje boven je budget (ook die van mij momenteel) maar als je geen haast hebt is die vast wel binnenkort ergens in de aanbieding te krijgen. Ik heb het afgelopen jaar al veel aanbiedingen voorbij zien komen in winkels. Ook een keer voor € 380. Dus mijn advies. Geld opzij leggen en de aanbiedingen in de gaten houden en ondertussen met doppen blijven rijden (en dat is ook wat ik momenteel aan het doen ben).
 
Ik heb heel wat setjes schuimdoppen geprobeerd, en kan nu vertellen dat Moldex Spark Plugs het beste werken.
Voor 10 euro heb je 50 setjes (!!), netjes per setje ingepakt, incl. verzendkosten.

Qua helm staat de Schubert C3 nog op mijn verlanglijstje, toen ik hem op de motorbeurs opzette, had dat het effect van oordoppen opzetten. Wat een stilte in die lawaai-hal! Alleen de prijs maakt dat ik hem nog niet heb...

Ik lees dit topic mee omdat ik hetzelfde heb als TS (ook bijna dezelfde helm, ook dat een sjaal om de nek veel helpt - maar geen optie in de zomer). C3 houdt ik ook in de gaten, tot dan toe oordoppen. Ook alles geprobeerd, en die gekleurde zijn inderdaad het beste. Dus bedankt voor de tip, want hier zijn ze 5x zo duur!
 
mijn eerste helm was een shoei super stil na 5 jaar een nieuwe gekocht een hjc fg 15 wat een herrie en het tocht aan alle kanten volgende wordt weer een shoei
 
Geen idee waar je vandaan moet komen maar 425 euro is nog redelijk rond de 400 naar mijn idee ;) Kalsbeek in Zwolle verkoopt voor dat bedrag de schubert S1 Pro.
 
helaas is ook Zwolle niet in de buurt want dat is nog wel een acceptabele prijs denk ik
 
Schuberth S1 pro! Stiller worden ze echt niet!

Heb ik mee gereden: lawaaiigste helm ooit. Contact gehad met importeur van Schubert: lawaai in een helm verschilt per motor, mocht dus terug naar de winkel: geld terug gehad!
Altijd ff proefrijden dus.....
Heb nu een Arai: ook niet stil, maar wel 3x zo stil als de Schubert. Heb ik ook pas na een proefrit gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik mee proef gereden: lawaaiigste helm ooit.
Altijd ff proefrijden dus.....
Heb nu een Arai: ook niet stil, maar wel 3x zo stil als de Schubert. Heb ik ook pas na een proefrit gekocht.

Heb je een S1 Pro op gehad?
Tuurlijk altijd proefrijden!
 
Laatst bewerkt:
Yup, zou stilste helm zijn. Verkoopster was stomverbaasd dat ik klaagde over de herrie in die helm. Helm ging terug naar importeur, die mij zelf netjes al twee dagen later belde met vragen: motortype, lengte, soort windscherm etc etc.

Erg netjes, die importeur.
 
Laatst bewerkt:
Yup, zou stilste helm zijn. Verkoopster was stomverbaasd dat ik klaagde over de herrie in die helm. Helm ging terug naar importeur, die mij zelf netjes al twee dagen later belde met vragen: motortype, lengte, soort windscherm etc etc.

Erg netjes, die importeur.

Vreemd, misschien heb je gewoon een raar hoofd :?

:+

Een Arai past immers iedereen goed.
De eerste x dat ik hem op had kreeg ik echt bijna claustrofobische neigingen.
Rij ook nooit met oordoppen, is prima te doen met de helm op een SS
en ook op een Naked Bike :Y
Maar S6 TS met de speurtocht, vind het wel mooi geweest zo.
 
wellicht een tip voor de volgende keer

zet al je eisen in een kort overzichtelijk lijstje
nu moet iedereen een ellenlang verhaal doorlezen, waarbij je dus al snel iets over het hoofd ziet/leest

verder vind ik je een kleine zeikerd
je wilt alles wat de c3 heeft, maar geen systeemhelm in verband met imagoschade

maar ondertussen rijdt je wel met een helm rond die je rondom geductape'd hebt ivm de geluidsreductie
en ik bedoel, elke dag 190km rijden, dan is een systeemhelm, zeker bij pompstations een uitkomst (uitgezonderd de stop&go natuurlijk)

ik blijf erbij, de C3 is de beste helm, die aan alle eisen voldoet
- budget: 430euro dus..bij een goede motorzaak kan je hem ook wel voor 400€ meekrijgen
- zonnevisier, en een verdomd goede
- uitneembare voering
- standaard nekkraag
- goede ventilatie
- standaard pin-lock (die groter is dan gemiddeld)

maarja, liever met ductape rondrijden, dan een systeemhelm
want ja, imago he :W
 
Laatst bewerkt:
Sowieso moet je een anti-noise kitje monteren. Ongeacht welke helm (S1pro heeft dat echter al standaard).

Maakt echt een ongelooflijk verschil qua geluid.

Ik heb een schuberth R1 met pinlock en whisperkit. Erg fijne helm.
Bij mijn lokale motorboer lagen nog enkele voor 245.-- zijn geloof ik van vorig jaar......
 
nou ik dus totaal niet, wat een kut helm zeg. het was mijn eerste echt dure helm maar zo eentje neem ik er dus nooit meer, de volgende word gewoon een gladde zonder alles erop en eraan net zoals 83 ventilatie kanalen en een opblaasboot want ik gebruik het geen van alle en hij jankt als de nete

Het zal wel aan de motor liggen dan, zowel het vrouwtje als mijzelf hebben beide op ruitloze nakeds nergens last van.
 
Een helm die nog duurder is dan de bike. :P

Misschien 100 euro investeren in een hoge ruit op de GS. :')
 
Een beetje creativiteit met de aangedragen ideeen kan ook geen kwaad he, TS...
Aan input ontbreekt het niet i.i.g.

Ik heb zelf een Shubert C3, mijn eerste systeemhelm, en daarmee heb ik ook gewacht met de aanschaf tot mijn dealert een zogenaamd 'BTW-vrij' weekend organiseerde. Met die 19% korting kwam het destijds uit op rond de € 420,-. Dat komt toch vrij aardig in de buurt van wat je bedoelde.

Je kan hem ook nu meteen willen, in dat geval moet je veel geluk hebben om hem voor rond de € 400,- te kunnen krijgen. Of je gaat op zoek naar iets anders idd.

Qua rijgeluid en pasvorm ben ik dik tevreden, al gebruik ik voor ritten > 30 min altijd nog oordoppen.

edit: ik lees hierboven dat ze er al voor rond de € 430 zijn, als je daar nog iets leux mee kan doen zit je zelfs onder budget.
 
Laatst bewerkt:
nou ik dus totaal niet, wat een kut helm zeg. het was mijn eerste echt dure helm maar zo eentje neem ik er dus nooit meer, de volgende word gewoon een gladde zonder alles erop en eraan net zoals 83 ventilatie kanalen en een opblaasboot want ik gebruik het geen van alle en hij jankt als de nete


Misschien jankt ie omdat je niet alles gebruikt???

Zou je eens uit kunnen proberen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan