kapot contactslot honda goldwing gl 1000 uit 77

AndresIbarra

Rookie
15 jun 2009
20
0
Hoi Allen!

Het contactslot van mijn Gl 1000 is weg. Hert zat er niet in toen ik de motor kocht. Weet iemand misschien hoe ik dan toch de motor aan de praat kan krijgen? Ik heb hieronder een link toegevoegd van het bedradingsschema. Misschien dat jullie hier iets mee kunnen? Ik heb echt geen idee welke draden ik met elkaar moet verbinden.

http://www.gl1000.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=50&Itemid=58

Alvast bedankt :)

Groeten,

Andres
 
Kijk even na of de kleuren van de draden op jouw motor overeenkomen met de kleuren van het schema.
Er zouden 5 draden naar je contactslot moeten gaan.
- zwart
- rood
- wit/bruin (2x)
- groen

Om te starten moet je de rode met de zwarte draad verbinden en de 2 wit/bruine draden
Voor het parkeerlicht verbindt je de groene en rode draad.
 
Hij zal hem wel op naam hebben staan dus hij zal wel niet gejat zijn.

Zo vreemd is het ook weer niet. Zo veel redenen. Iemand is eens begonnen aan een projectje en heeft het nooit voortgezet. Slot kapot en zo maar doorverkocht.
 
Laatst bewerkt:
Is het niet wat verdacht als er geen contactslot in zit?


als het een jonge motor was wel, maar een oud ding als een GL1000 kun je in alle staten van onderhoud kopen.
dus de mogelijkheid dat je deze zonder contactslot kan kopen is best groot.
groot genoeg om niet meteen aan te nemen dat het iets verdachts is.
 
Nee hij doet jet nog niet. Start relais klikt af en toe wel,maar startmotor geeft geen response. Ik probeer de relais te overbruggen,maar nog geen kick van de startmotor...ik denk dat deze eruit moet. :(
 
ik heb hem de hele nacht op de lader gehad, maar inderdaad hij was niet helemaal vol. lichten branden wel ,toeter is zwak. Het zal de accu dus kunnen zijn, maar ik vind het vreemd dat de startmotor helemaal niets doet, ook als ik de accu overbrug. Ik zet de accu dus nog maar een nachtje op de lader.

En ja ik ga dat nieuwe contactslot kopen, maar wil hem eigenlijk vandaag al aan de praat krijgen ;)
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk je accu ja.

Starthulpje met de auto accu kan ook. Laat de auto dan maar niet draaien. Dan krijgt je motoraccu zo'n opdonder, is mij verteld. Is ook wel logisch (sterkere laadstroom).

Als hij na een hele nacht nog niks doet zal je accu misschien kapot zijn.
 
kijk eerst maar eens of je startmotor het nog wel doet. dit kan met startkabels. zwarte aan min pool batterij en naar het frame van de motorfiets (indien een externe batterij gebruikt wordt). rode eerst aan plus pool batterij en dan even de startmotor aantikken. let wel op dat je geen kortsluiting maakt met het frame.

als je de originele batterij gebruikt kan je ook de startmotor testen door met een dikke schroevedraaier de klemmen van het startrelais kort te zetten. draait ie nu wel dan is er iets mis met het startrelais.

je kan natuurlijk ook de motorfiets aanlopen.

uitbouwen van de startmotor valt nog wel mee. eerst uitlaat aan linkerkant verwijderen. schakelpookje verwijderen en dan 2 boutjes met sleuteltje 10 verwijderen. heel voorzichtig de startmotor eruit halen dan kan ie er zonder moeite weer terug in.
 
Duidelijk je accu ja.

Starthulpje met de auto accu kan ook. Laat de auto dan maar niet draaien. Dan krijgt je motoraccu zo'n opdonder, is mij verteld. Is ook wel logisch (sterkere laadstroom).

Als hij na een hele nacht nog niks doet zal je accu misschien kapot zijn.

Geeft een auto dan echt een andere laadstroom dan een Goldwing?
 
ok! ik heb heel fout ik weet het de motor achter de auto gehangen. Na een km pruttelen en doen liep de motor perfect. Dit natuurlijk tot op het moment dat we de sleepkabels loshaalden ;) . Nog een keer trekken en hij liep bijn a perfect. Ik heb er een stukje mee gereden, de motor klonk goed, geen vuiltje aan de lucht, dit totdat de benzine op was ..ahhhh :) . Ik heb het daarna nog een keer geprobeerd, de motor sloeg in 1 keer aan. ik zette het licht aan en ik denk tien seconden later viel hij weer uit. licht deed het niet meer, tellerverlichting uit, dasboard verlichting uit, niets deed het meer. Fantastisch zo een oude motor!! :):D ..Ik ga hier mweer mee aan de slag. Mochten jullie nog tips hebben:ik hou me aanbevolen.
oh ik ga ook met die startmotor aan de slag. die is nl niet goed. Ik denk dat het een koolborstels gevalletje is.

Groeten Andres

o
 
Daar heb je me weer een goede vraag. Maar ik denk dan toch ja.

Ik denk het ook, maar of het dusdanig scheelt dat het schadelijk is? Hmm, kweeniehoor :?

In de GL's zitten dezelfde accu's als de zware Harley's. En daar kun je gerust een auto mee starten.

Maar goed; als het even voor starthulp is, dan hoeft de auto ook niet te draaien. Alleen laten draaien als er kans is dat de hulpaccu ook wordt leeggetrokken (dan loopt de auto tenminste en kun je de accu rijdend weer opladen).

Ik gebuik een losse autoaccu in de garage, voor dit soort klusjes.
 
The story continous...oude hoofdzekering was idd kapot. Nieuwe zit er in. Maar nu komt het! Ik sluit de accu aan en Plof! Een doffe knal uit mijn uitlaat,terwijl de startmotor niet heeft gedraaid. Raar Maar waar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan