kapot frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deknaller

MF'er
5 jun 2006
127
0
Ossendrecht
hey hey ik heb een vraagje ik heb afgelope zaterdag bij Motoport Goes een Kawasaki ninja uit 1995 gekocht

alles leuk en aardig maar
2dagen nadat ik mijn motor had op gehaalt bij Motoport Goes brakm mijn gaskabel wat natuurlijk kan gebeuren dus ik die kabel ff snel aan de kant van de weg gefixt en ik de volgende dag naar motoport goes gelukkig viel het in de garantie.
mar nu komt het ik hoorde die paar dage beetje gerammel en gekraak dus ik vroeg of ze daar ok ff naar wilde kijke...
bleek het dat mijn frame aan het scheuren was en dat al na 3 dagen na de aankoop
en ze stelde voor het te gaan lasse nou is mijn vraag kan dat wel en is en blijft dat wel veilig

en moet ik er zoiezo al mee eens zijn dat ze dat maar ff gaan lasse ?

groetjes van Deknaller
 
Een rood/paarse '-95er, zelfde plekkie, het lijkt wel heel erg hetzelfde of denk ik nou weer slecht :? :o
Mail mij voor de "gein" eens je kenteken :?
Zou betekenen dat die dubieuze zaak zijn faam weer waar heeft gemaakt en hem zonder reparatie weer heeft doorverkocht :r |(

Wel mooi dat je dealer een oplossing voor je heeft gevonden waar ook jij tevreden mee bent, nu hopen dat het snel gefikst is en jij lekker onbezorgt kan :] met je nieuwe bike
Ben eigenlijk nog steeds benieuwd of het dezelfde ZX6R is :X
Inmiddels al schot in de zaak ?
 
ik heb hem alweer een klein weekje terug in mijn bezit en hij is weer prima in orden

het frame nummer : er waren nog al paar mens die zich af vroegen hoe het nu zat met het frame nr maar dat i goed op gelost het zelfde frame nr wat op mij oude frame stond is er in gezet dus ik kan weer gewoon normaal met een goed motor de weg weer op
 
ik heb hem alweer een klein weekje terug in mijn bezit en hij is weer prima in orden

het frame nummer : er waren nog al paar mens die zich af vroegen hoe het nu zat met het frame nr maar dat i goed op gelost het zelfde frame nr wat op mij oude frame stond is er in gezet dus ik kan weer gewoon normaal met een goed motor de weg weer op
Goed om te horen dat je tevreden bent met de afhandeling en weer lekker kan :]
Maarre, bij mij brand dus nog steeds de vraag of het gezien het feit dat het een rood/paarse '-95er is met op dezelfde plek de scheur het ook dezelfde fiets is als die ik kortstondig in bezit had en deze dus willens en wetens met dit gebrek weer is doorverkocht :? |(
Omdat ik zelf ook niet met mijn kenteken op het forum wil (omdat je wel eens van rare gevallen van kenteken misbruik hoort) wilde ik dat kentekennummer hier ook niet plaatsen voor het geval het idd dezelfde fiets is en ik dan dus jouw kenteken op MF gooi...
Daarom heb ik dus al twee keer gevraagd om het mij ff te mailen, ik doe er verders niks mee maar gewoon om ff kort te sluiten en/of eventueel iedereen te waarschuwen voor zulke praktijken/"motorzaken".
 
ik heb hem alweer een klein weekje terug in mijn bezit en hij is weer prima in orden

het frame nummer : er waren nog al paar mens die zich af vroegen hoe het nu zat met het frame nr maar dat i goed op gelost het zelfde frame nr wat op mij oude frame stond is er in gezet dus ik kan weer gewoon normaal met een goed motor de weg weer op

Ga ik toch effe op doorzeiken:

Heeft die motorzaak dat nummer er zelf ingeslagen met een setje slagcijfers ofzo?

Als ik even naar het framenummer van mijn R1 kijk (wat er niet in geslagen is maar CNC gefreest en voorzien van Yamaha logo's) dan kan ik me niet voorstellen dat iemand dat er even op identieke wijze inmept met een paar slagcijfers.

En als dat toch gebeurt is blijf je met hetzelfde probleem zitten: Je hebt een mooie motor waar op een afwijkende manier een framenummer in aangebracht is.

Dat is allemaal geen probleem maar je mag het vervolgens wel uit gaan leggen aan de toekomstige koper van dat ding, die je moet overtuigen dat het ding niet met een gestolen frame rondrijdt.

Dus als het framenummer afwijkend is aangebracht: Stomme oplossing, koop had ongedaan gemaakt moeten worden.
 
Oh en hoe dacht je dat die dingen in de fabriek aan elkaar gemaakt worden, spugen ze die aan mekaar, of kunnen ze daar koud lassen of zo.

In de fabriek wordt gelast onder poederdek, vet en vochtvrij waardoor er geen gietgallen ontstaan. Alles terwijl het frame in een mal vastgeklem d blijft totdat het volledig afgekoeld is.
Daarna gerontgend.

Hier spugen ze hem dus aan elkaar.
Mijn advies weg met de knommel
 
Ga ik toch effe op doorzeiken:

Heeft die motorzaak dat nummer er zelf ingeslagen met een setje slagcijfers ofzo?

Als ik even naar het framenummer van mijn R1 kijk (wat er niet in geslagen is maar CNC gefreest en voorzien van Yamaha logo's) dan kan ik me niet voorstellen dat iemand dat er even op identieke wijze inmept met een paar slagcijfers.

En als dat toch gebeurt is blijf je met hetzelfde probleem zitten: Je hebt een mooie motor waar op een afwijkende manier een framenummer in aangebracht is.

Dat is allemaal geen probleem maar je mag het vervolgens wel uit gaan leggen aan de toekomstige koper van dat ding, die je moet overtuigen dat het ding niet met een gestolen frame rondrijdt.

Dus als het framenummer afwijkend is aangebracht: Stomme oplossing, koop had ongedaan gemaakt moeten worden.


nee het frame nummer is er bij kawasaki in gezet en alles is verder in orde
 
in elk geval is het een nieuw frame, met hetzelfde framenummer. volgens mij hoeft dat niet te worden gekeurd door RDW, want er zijn geen modelveranderingen aangebracht, hooguit melden. zeker niet als kawa zelf het frame heeft geleverd. misschien heeft kawa het frame zelfs betaald. overzetten van de onderdelen kost misschien een halve dag werk, maar kan zo'n bedrijf ook niet echt de kop kosten.

als ze idd een poging hebben gedaan om een defecte motor gewoon door te verkopen, zou ik het wel onder de noemer oplichterij willen gooien, maar misschien is het beter om dat niet te weten.


in elk geval veel plezier ermee.
 
verhaal....

als ze idd een poging hebben gedaan om een defecte motor gewoon door te verkopen, zou ik het wel onder de noemer oplichterij willen gooien, maar misschien is het beter om dat niet te weten.


in elk geval veel plezier ermee.

Ben ik het dus helemaal niet mee eens, als het idd zo is dat ze die fiets willens en wetens met een gescheurd frame doorverkopen(wat ik nog steeds niet weet want TS wil zijn kenteken schijnbaar niet ff mailen zodat we dit duidelijk krijgen :( )moet je dat toch juist wel met naam en toenaam melden in de hoop dat niemand daar meer wat koopt :?
Als het idd zo is vind ik het geen poging tot oplichting maar vind ik het eerder poging tot doodslag |(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan