kapot glaasje van koppelingshendel

Phy

Rookie
22 jun 2006
3
0
geldrop
Hallo daar,

Mijn nieuwe brik net opgehaald, een matzwarte FJ1100 uit '86,
maar die heeft een kapot glaasje in de koppelingshendel, zo'n hydraulische...

Heeft iemand een goede tip om dit eenvoudig en goedkoop op te lossen, want al m'n olie loopt er nu uit B|
 
Daar dacht ik ook aan, maar ben bang dat de remvloeistof daar "invreet",omdat ook alle lak van de hendel af is waar deze gelekt heeft.

misschien iets van zuurbestendige kit ofzo, zal daar eens naar gaan kijken.
 
nieuw glaasje erin zetten. is wel wat lastig in verband met de circlip

glaasje kost niet zoveel dacht ik

Als acrylaatglas chemisch bestand is tegen die vloeistof dan zou ik daar een ruitje van snijden/slijpen/vijlen/schuren; heel goedkoop spul in iedere doe-markt en het breekt niet zo gauw als gewoon glas.

Of een stukje lexaan van een gesneuveld vizier.

Maarja, je moet wel zeker weten of die stofjes elkaar verdragen.
 
Zeker weten van wel (al zal het op water ook wel werken aangezien het lang niet zo warm word als een schijfrem :P ).

Zou dr gewoon een nieuw glaasje in zetten of anders een ander reservoirtje halen.
 
Er gaat DOT 3 of 4 remvloeistof in, volgens het werkplaatshandboek.

Ik heb een stukje aluminium erin gekit, dus morgen ff kijken of dat wil werken.
Anders maar gebruikte op de kop proberen te tikken..
 
Als acrylaatglas chemisch bestand is tegen die vloeistof dan zou ik daar een ruitje van snijden/slijpen/vijlen/schuren; heel goedkoop spul in iedere doe-markt en het breekt niet zo gauw als gewoon glas.

Of een stukje lexaan van een gesneuveld vizier.

Maarja, je moet wel zeker weten of die stofjes elkaar verdragen.

glaasjes kun je gewoon los kopen heb ik vorige week ergens in een topic begrepen, misschien kost het max 5 euro, dan blijft het tenminste origineel. een nieuw reservoir kopen is duurder denk ik. :?

maar misschien is het niet zo eenvoudig als ik het zeg hoor. O-)

en als je origineel dot4 nodig hebt, zou ik niet zomaar overschakelen naar dot5.1. Dan kun je allemaal nieuwe leidingen kopen. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan