kapot lager uitgaande as

Je pakt gewoon de as vast met of zonder het tandwiel erop en kijkt(voelt) of er speling op zit.
Speling = fout
Je kan ook het tandwiel eraf halen en dan vastpakken en even draaien.
Als hij nu ergens haakt/piept/kraakt of op bepaalde punten een moment erin heeft zitten , dan is het fout.
Kost je even een dagje om hem te vervangen (en een complete pakkingset ala 130 euro)maar dan is ie weer klaar.



Frans
 
Kost een dagje??
Ben je een motormonteur ofzo?

Volgens mij moet het gehele blok er onderuit, bak open, dingen vervangen, blok dicht (nieuwe pakkingset) en blok weer monteren onder de motor.

Knap als dit lukt in een dagJE.

Maar: speling voelen = snel vervangen.
Je wilt niet dat het daar vastloopt, dan heb je (veel) meer schade.
 
Ik zeg niet dat tie kapot is maar vroeg me af hoe te testen,aangezien de eerste types FZ 85/86 er gevoelig voor zijn ,een te strakke aandrijfketting,te laag in de toeren rijden.Er zijn er verscheidene FZ liefhebbers die dit lager kapot hebben en ook worden FZ`s aangeboden via marktplaats soms met defekt lager.
 
Je kan je motor op de losse bok zetten achterwiel lossen ketting op z`n slapst zetten kapje bij het voortandwiel demonteren en daar de ketting eraf tillen, en dan checken op de speling of een stroef punt,of schrapend geluid.Speling het tandwiel op en neer proberen te bewegen (mag geen speling hebben.)
Heb ik gedaan en :} prima in orde.
 
Gaat deze lager zo snel kapot dan? Want ik heb ook eens met een te gespannen ketting gereden. Dit was over een afstand van 8 km ofoz vooraleer ik het doorhad. Ik heb er eigenlijk nog niets van gemerkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan