Kapotte bougies

Mich

MF veteraan
23 nov 2001
2.040
6
Huizen
Ik rij op een Kawa LTD 250 die ongeveer net zo oud is als me oma. De motor loopt prima. Maar als is een avondje heeft stilgestaan wil die niet meer starten. De bougie is kapot. Hij geeft wel een vonk, maar wel een kleintje. Als je een nieuwe indraai staart ie zonder problemen. Het is al een paar keer gebeurt, iemand een oplossing ????
:?
 
gebruik je wel een voorgeschreven bougie met de goede warmtegraad?

Die zou niet direct kapot moeten gaan toch ?
Het is wel belangrijk dat je de juiste bougie erin doet, en niet zomaar een bougie erin pleurt die in het gat past. De motor zou misschien slechter presteren.

Zijn de bougies niet wat nat of vet Beert als je ze eruit draait ?
 
Bougies zijn geschikt voor me motor en ze zijn ook droog en schoon.
Ik zat zo te denken dat ze verzopen zijn. Dat het kraantje niet goed werkt ofzo en dat er benzine op komt.
 
Er zijn ook mensen die de motor ff starten en hem dan weer uitzetten omdat ze dat leuk vinden of om te kijken of hij nog start. Dit is zeer slecht voor je bougie\'s omdat ze dan nat worden en niet warm (genoeg) waardoor er scheurtjes in het ceramiek kunnen ontstaan die de goede werking nadelig
beinvloeden. (dit eens gehoord van iemand met verstand van bougie\'s) dus als je tot die mensen behoort niemeer doen, anders weet ik het ook niet.

Sxs :)
 
de bougies slaan idd door als ze een sloot benzine te verwerken krijgen
ik zou zeker even naar je benzinekraan kijken of die niet doorloopt zonder vacuum.
als dat wel het geval is kan je 2 dingen doen of je zet de kraan iedere keer uit of je monteert een nieuwe kraan (ik prefereer het laatste)
suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan