Kapotte kleding en verzekering

Het wrak gaat echt niet meer naar de vezekering toe, die wordt gewoon door een opkoper opgehaald. En als ze er toch mee komen dan hou je je gewoon dom...
Dat gebeurde exact zo bij mij.. Opkoper komt langs en maakt een bedrag. Enkele dagen later komt hij (of een hulpje) de motor halen.

Aan de andere kant: Als je er goed voor verzekerd bent........

Maar het is wel iets om over na te denken voor diegene die het (helaas) nog mee gaan maken.. Kun je jezelf een leuk kadootje geven, zeg maar.
 
gewoon zorgen voor de aankoopbewijzen.. la sje nieuw pak koopt zal de verkoper het vast niet erg vinden om effe een ticketje te antidateren.

Althans, in België gaan ze grotendeels uit van de aankoopprijs heb'k me laten wijsmaken
 
Verzekering zou eigenlijk uit moeten gaan ven de vervangingswaarde, met een zekere afschrijving vanwege de leeftijd...

wat jij krijgt is echter wel errug weinig :(
 
Van mijn dealer kreeg ik vandaag te horen dat ik na mijn ongeluk dus van de verzekering ongeveer 500 voor mijn helm krijg, 200 voor mijn pak en 50 voor mijn handschoenen allemaal nog in guldens dus zo'n 360 euro.

Ik heb Max al gesproken en die zei al dat ik er niet accoord mee moest gaan. Kleding is een jaar oud, combi is van Revit en de helm Shark was tegen de 800 gulden.

Heeft er iemand anders ervaring met dit soort zaken?
Heb bijv. ook gehoord dat ze op een helm niet af kunnen schrijven.

Ik wacht uiteraard de definitieve versie van de verzekering eerst maar eens af maar krijg nu zo'n idee dat ik met de dagwaarde van de motor ook wel aardig genaaid zal worden. CBR 94 all-risk verzekerd inclusief 2500 gulden voor kleding en dan krijg je dit. Was trouwens niet eens mijn fout.

Ja, ik ken het... kreeg 150 euro voor een verrot dainese pak van 1000 euro'tjes... lakschade van een arai helm van 75 euro terwijl dat ding 800 euro kost... zeg je dat de helm gevallen is zeggen ze dat je maar een test rapport bij arai moet laten maken om het tegendeel te bewijzen, rapport mag je zelf betalen.... stelletje homos... waarom verzeker je je extra voor dure kleding vraag je je af :?
 
Ik wacht het wel even af maar ik ga er niet zonder slag of stoot mee accoord. Voor de schade aan helm, pak en handschoenen kan ik niet eens de helm die ik had terug kopen. Vraag wel een nieuwe expertise aan of misschien even mijn rechtsbijstand of iets dergelijks.

Wat ik echt klote vind dat niets vanzelf gaat. Eerst kon ik zelf na gaan bellen waar mijn motor stond, sleepdienst was vergeten op te nemen van wie de motor was en waar hij naartoe moest. Toen vertelde de verzekering dat binnen 2 dagen de expert zou komen alleen even vergeten omdat in het systeem te verwerken dus 3 dagen daarna maar weer bellen en nu weer dit. Werkt allemaal zo lekker vertragend en ik wil weer rijden!!!!
 
Ik kreeg 1000 euro (kledij en corporele schade) waarvan iets van een 750 euro voor helm,vest, laarzen, broek, handschoenen. Dit alles wel met aankoopbewijs en/of bewijs van nieuwprijs (catalogus of zo).
Helm,handschoenen: 1 jaar oud, vest: 5 jaar, broek,laarzen: 2 jaar.
Ook zijn ze niet komen kijken naar de beschadigde kledij en mocht ik die houden (waarschijnlijk omdat motor totall loss was en dus kledij bijgevolg ook).

Op mijn wrak zat er niet eens een uitlaat meer Eraf gehaald vooraleer de opkopers (dus niet de experts !) komen kijken. Deze laatste nemen foto's en dan mag je inderdaad niets meer wijzigen.
 
Schadevaststelling bij Total loss is echt een kwestie van onderhandelen en een grote bek hebben. De experts proberen er zo goedkoop mogelijk vanaf te komen en ik spreek uit ervaring omdat ik het heb meegemaakt en zelf schadebehandelaar ben bij een verzekeraar. De in eerste instantie vastgestelde dagwaarde is niet definitief. Als jij met voldoende argumenten komt zal de expert toch echt zijn best moeten doen om die te weerleggen. Let op dat je voor de vastgestelde dagwaarde een gelijkwaardige motor merk/leeftijd/type moet kunnen terugkopen. Doe zelf dus ook wat onderzoek alvorens je in discussie gaat.

Volgens de door ons gehanteerde afschrijvingsregeling ( voor intern gebruik ) wordt er op motorkleding 25% per jaar afgeschreven. De afschrijving die de expert gebruikt mag daar dus niet al te veel van afwijken.

Succes met de onderhandelingen
 
Dus mijn MJK-pak is na 4 jaar geen drol meer waard?! Ook als je het maar 4x gedragen hebt (Ja ik slaap er in, nou en!?)?! Ook vind ik het bezopen dat de dagwaarde meestal zo'n 1000,- euro onder de verkoop/terugkoop waarde zit...
 
Volgens de door ons gehanteerde afschrijvingsregeling ( voor intern gebruik ) wordt er op motorkleding 25% per jaar afgeschreven. De afschrijving die de expert gebruikt mag daar dus niet al te veel van afwijken.

Succes met de onderhandelingen
Ik denk alleen dat ze van het pak gaan zeggen dat het nog wel te repareren is, vandaar de 200 gulden. Kan ik daar nog iets tegen in brengen?

Als je bij Unive zit mag je mijn schade trouwens wel even afhandelen ;) .
 
Laatst bewerkt:
Ik denk alleen dat ze van het pak gaan zeggen dat het nog wel te repareren is, vandaar de 200 gulden. Kan ik daar nog iets tegen in brengen?
Mijn hanschoenen leken ook niet ernstig beschadigd, maar na 3 keer dragen lieten de naden los. Gewoon zeggen dat je de naden niet meer vertrouwt, het is immers jouw veiligheid waar we het overhebben...
 
Rustig! Ik heb het gelukkig niet verzonnen ;)

Helaas weten verzekeraars weinig van de realiteit af maar werken met statistiekjes enzo....
Weten ze veel dat veel motorrijders niet het gehele jaar rijden en een pak niet veel dragen en dat het niet zo hard slijt. Ze houden zich graag dom en dus blijft het een kwestie van goed/hard onderhandelen.

Je ziet aan de bovenstaande reactie dat het niet altijd slecht afloopt qua betaling(en).
 
Ik woon in Duh Haag en werken bij Univé te Assen zag ik niet zitten dus helaas kan ik niets voor je betekenen.

Veel bellen met de behandelaar wil wel helpen. Als je vaak genoeg aan de bel trekt denkt de behandelaar vanzelf laat ik maar snel betalen aan de ouwehoer, want dan kan ik weer lekker gaan internetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan