Kapotte kleding en verzekering

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
Den Hoorn
Van mijn dealer kreeg ik vandaag te horen dat ik na mijn ongeluk dus van de verzekering ongeveer 500 voor mijn helm krijg, 200 voor mijn pak en 50 voor mijn handschoenen allemaal nog in guldens dus zo'n 360 euro.

Ik heb Max al gesproken en die zei al dat ik er niet accoord mee moest gaan. Kleding is een jaar oud, combi is van Revit en de helm Shark was tegen de 800 gulden.

Heeft er iemand anders ervaring met dit soort zaken?
Heb bijv. ook gehoord dat ze op een helm niet af kunnen schrijven.

Ik wacht uiteraard de definitieve versie van de verzekering eerst maar eens af maar krijg nu zo'n idee dat ik met de dagwaarde van de motor ook wel aardig genaaid zal worden. CBR 94 all-risk verzekerd inclusief 2500 gulden voor kleding en dan krijg je dit. Was trouwens niet eens mijn fout.
 
ik kreeg voor mijn combi van 3/4 jaar 90% van de nieuwwaarde
en me helm van 1/2 jaar de nieuw prijs

geloof dat je begint af te schrijven naar 1/2 jaar
ik zou er een expart naar laten kijken
 
Als het niet jouw schuld was, en de verzekering
van de andere partij dus moet betalen lijkt het
mij dat je gewoon de volledige dagwaarde
(minstens) terugkrijgt

Als het van je eigen verzekering moet komen ligt
aan de verzekering die je hebt, ik ben op dit
moment bezig met wat informatie verzamelen en
de ene verzekering neemt kleding en toebehoren
gratis mee, en de ander betaalt maar tot
bijvoorbeeld 500 euro uit, moet je even je
contract opzoeken denk ik?
 
Ik zou even je eigen assurantie-tussenpersoon erop zetten. Zeker als het niet jou schuld is geweest! De bedragen die je noemt vind ik erg laag. Bovendien, wat denkt jou dealer er aan te verdienen?? :?

ff laten uitzoeken hoor en suc6
 
Ik heb het nog niet betaald gekregen en dat is nog maar afwachten maar mijn pak en handschoenen werd gewoon de nieuwprijs berekend en voor de helm iets van 220,- omdat er achterop een paar krasjes zaten en een klein geschaafd plekje van een halve centimeter. Nou is het wel zo dat ik ook alle kleding bij die dealer had gekocht maar denk niet dat dat veel uitmaakt.
 
Ik heb bij mijn eerste crash alles 110% vergoed gekregen. Zelfs een 5 jaar oude 501 geheel vergoed gekregen.

Edit: Oja ook m'n 6 jaar oude kissies werden volledig vergoed...
 
(of topic)
sander van jou motor hoe is het met de velgen zijn die nog goed.
en zo jha doe je die eventuweel weg?
Velgen zijn wel goed. Maar er zijn al opkopers langs geweest om te kijken dus ik zal er wel niets meer vanaf mogen halen of ik moet het wrak zelf willen houden.
Wordt niet veel dus :) .
 
De expert heeft samen met de hoofd monteur (van de motorzaak waar alles opgeslagen was) de schade aan mijn motor en mijn kleding bekeken. Wel vroegen ze om aankoop-bonnen van de kleding, maar de meeste had ik allang niet meer. Uit eindelijk nog zo'n 80% van de nieuwwaarde gekregen van de kleding (kleding was één seizoen oud, dat wel) Dankzij die monteur kreeg ik een zeer goede vergoeding voor mijn motor.

Ik vind bovenstaande bedragen wel erg laag.
Een paar honderd euro voor je kleding terug krijgen :? Goed uitzoeken als ik jou was.
Succes.
 
Velgen zijn wel goed. Maar er zijn al opkopers langs geweest om te kijken dus ik zal er wel niets meer vanaf mogen halen of ik moet het wrak zelf willen houden.
Wordt niet veel dus :) .
Altijd proberen !!!

Nadat de opkoper geweest was voor mijn motor heb ik de dealer gebeld om te vragen of hij niet even een originele demper kon monteren.. Dan kon ik de herriepijp namelijk zelf houden })
Ik betaalde gewoon die (2e hands van zolder gehaalde) originele demper en...gelukt.
 
Altijd proberen !!!

Nadat de opkoper geweest was voor mijn motor heb ik de dealer gebeld om te vragen of hij niet even een originele demper kon monteren.. Dan kon ik de herriepijp namelijk zelf houden })
Ik betaalde gewoon die (2e hands van zolder gehaalde) originele demper en...gelukt.
Linke soep. De expert maakt foto's van het wrak en als ze er achterkomen dat jij nog ff snel wat onderdelen hebt "meegenomen" ben je wel de sigaar.
 
Linke soep. De expert maakt foto's van het wrak en als ze er achterkomen dat jij nog ff snel wat onderdelen hebt "meegenomen" ben je wel de sigaar.
Betrof alleen een demper. Had het vriendelijk gevraagd. dealer vond het geen enkel probleem. Moet met wielen ook wel lukken, denk ik. Helaas was mijn voorwiel helemaal stuk toen..
Maar vragen en informeren kan altijd, lijkt me.

Ik zag dat iemand interesse toonde voor zijn wielen..Vandaar.
 
Betrof alleen een demper. Had het vriendelijk gevraagd. dealer vond het geen enkel probleem. Moet met wielen ook wel lukken, denk ik. Helaas was mijn voorwiel helemaal stuk toen..
Maar vragen en informeren kan altijd, lijkt me.

Ik zag dat iemand interesse toonde voor zijn wielen..Vandaar.
Ik zit op dit moment in een dergelijke situatie (dus met een motor in puin waar nog een mooie demper op zit), maar dit werd mij dus door de dealer verteld. Ik blijf er voor de zekerheid maar lekker van af. :)
 
Ik zit op dit moment in een dergelijke situatie (dus met een motor in puin waar nog een mooie demper op zit), maar dit werd mij dus door de dealer verteld. Ik blijf er voor de zekerheid maar lekker van af. :)
Het is nog steeds jouw fiets, dus als jij je demper wil houden en er een andere voor de opkoper op zet dan moet dat dus geen probleem zijn. Maar je had beter voordat de expert kwam de zooi om kunnen wisselen
 
Van mijn dealer kreeg ik vandaag te horen dat ik na mijn ongeluk dus van de verzekering ongeveer 500 voor mijn helm krijg, 200 voor mijn pak en 50 voor mijn handschoenen allemaal nog in guldens dus zo'n 360 euro.
Ik kreeg voor mijn Arai helm 1450 piek + Sidi laarzen 250 piek totaal 750 piek van de verzekering terug. Spul was net geen jaar oud.
Op een helm schrijven ze wel degelijk af.....(volgens de verzekering)
 
Voor mij is het nu te laat, foto's zijn genomen. Ik kan het wagen, maar aangezien accessoires tot 1000 piek zijn meeverzekerd kan ik het beter op die manier claimen.
Het wrak gaat echt niet meer naar de vezekering toe, die wordt gewoon door een opkoper opgehaald. En als ze er toch mee komen dan hou je je gewoon dom...
 
Terug
Bovenaan Onderaan