Hallo,
Ik heb een Honda CB250 van 1975 (2cyl) die een ratelend, tikkend geluid maakt uit zn blok. De kleppen zijn goed afgesteld, dus is het waarschijnlijk de distributieketting die ratelt. Nu denk de ene garagist dat mijn kettingspanner kapot is, en de andere dat er misschien iets kapot is aan mn krukas. Weet wel dat de moto nog maar 22000 km heeft, dus zou hij om de krukas kapot te krijgen al heel slecht onderhouden moeten geweest zijn door zijn vorige eigenaars.
Het is dan ook mijn eerste moto, ik heb hem onlangs overgekocht van een man die deze moto een tijd geleden gekocht had van het franse leger.
De moto start goed, rijd goed, enz.. Mijn vraag is of het dan echt kan liggen aan een kapotte krukas dat de distriketting rammelt? (Het tandwiel ofzo aan de krukas?) Want een krukas vervangen is geen goedkope klus, zeker niet met zo'n oldtimer waar je nog moeilijk stukken kan voor vinden..
Alvast bedankt,
Tim DS.
Ik heb een Honda CB250 van 1975 (2cyl) die een ratelend, tikkend geluid maakt uit zn blok. De kleppen zijn goed afgesteld, dus is het waarschijnlijk de distributieketting die ratelt. Nu denk de ene garagist dat mijn kettingspanner kapot is, en de andere dat er misschien iets kapot is aan mn krukas. Weet wel dat de moto nog maar 22000 km heeft, dus zou hij om de krukas kapot te krijgen al heel slecht onderhouden moeten geweest zijn door zijn vorige eigenaars.
Het is dan ook mijn eerste moto, ik heb hem onlangs overgekocht van een man die deze moto een tijd geleden gekocht had van het franse leger.
De moto start goed, rijd goed, enz.. Mijn vraag is of het dan echt kan liggen aan een kapotte krukas dat de distriketting rammelt? (Het tandwiel ofzo aan de krukas?) Want een krukas vervangen is geen goedkope klus, zeker niet met zo'n oldtimer waar je nog moeilijk stukken kan voor vinden..
Alvast bedankt,
Tim DS.