kapotte spiegel, verkleurde rubbers, en verf laat los..

Superlativ

Die hard MF'er
11 jun 2007
339
0
Burgum
Hallo :] !

Ik heb een NX 250 uit '88. Dus oude motor, dus niet meer nieuw. Dus moeten even een paar dingen worden vervangen of opgeknapt.

Als eerst het motor blok: De verf (weet niet zeker of het verf is) laat los, of is tijd geleden al los gegaan. Is dit ook weer te herstellen? iemand tips...
full
 
Verder zijn de voorste rubbers helemaal verbleekt, Kan ik hier nieuwe op zetten (lijkt mij wel) zijn die standaard of moet ik eerst de maat op meten en dan naar honda dealer of iets dergelijks en nieuwe bestellen?

full
 
Verder zijn de voorste rubbers helemaal verbleekt, Kan ik hier nieuwe op zetten (lijkt mij wel) zijn die standaard of moet ik eerst de maat op meten en dan naar honda dealer of iets dergelijks en nieuwe bestellen?

full
 
Blok kun je opnieuw spuiten, hoewiewatwaar moet je maar ff zoeken op het forum, staat dr wel her en der op :P

Rubbers kun je nieuw bestellen bij de honda dealer met je framenummer, maar vraag wel even hoe duur ze zijn.
Anders kun je universele halen bij een crosszaak/brommerzaak oid, de voorpoten zijn 37mm in diameter.

Spiegel moet je een andere hebben, kun je ook wel van een andere motor pakken, alleen even kijken wat voor draad het is.
 
Blok kun je opnieuw spuiten, hoewiewatwaar moet je maar ff zoeken op het forum, staat dr wel her en der op :P

Rubbers kun je nieuw bestellen bij de honda dealer met je framenummer, maar vraag wel even hoe duur ze zijn.
Anders kun je universele halen bij een crosszaak/brommerzaak oid, de voorpoten zijn 37mm in diameter.

Spiegel moet je een andere hebben, kun je ook wel van een andere motor pakken, alleen even kijken wat voor draad het is.

Bedankt! ik denk dan dat ik gewoon voor universele rode rubbers ga. Anders betaal je toch weer voor het gedeelte honda waar ze van zijn. Of zijn de kwaliteit rubbers van honda beter dan die van universele?
 
Dat blok kan je makkelijk weer mooi in de verf krijgen, dinitrol heeft daar een hele mooie verf voor bestand tot 600 graden, en je hoeft geen primer te gebruiken om de verf telaten hechten, licht en fijn op schuren is voldoende ( korrel 500 ) Deze verf kan je ook gebruiken voor bijv. een uitlaat als die lelijk is geworden.
 
Hoi Superlativ, ik heb sinds 1994 een NX250. Eerst een 1988 model (overjarige van 1990), dat is dus het 249cc model. Sinds 2003 rijd ik een 1993 model, dat is een 239cc model. De NX is voorzover ik weet van 1988 tot 1994 gebouwd en veel gebruikt bij de lokale politiediensten in de stad en als lesmotorfietsje. Moet zeggen, erg zuinig en bijna onverslijtbaar.

Heb met de 1e 65.000 km afgelegd en hij liep nog als een zonnetje zonder olieverbruik en zo. Gemiddeld 1 op 33 en voor 35 euro verzekerd, kan het goedkoper?

Die voorvorkrubbers heb ik er gelijk afgehaald en zeker 40.000 km zonder gereden, als je hem voor op de openbare weg gebruikt zijn de rubbers overbodig. Wat dan ook héél belangrijk is, zet er normale banden op, dan stuurt ie ook enorm veel beter.

De spiegel is zo te zien ovaal, die is dan niet origineel.

Het blok is gespoten, zal lastig worden om dat zo te spuiten omdat het aluminium gecorrodeerd is. Beter zou dan helemaal blank maken en opnieuw laten spuiten zijn maar dat is bijna ondoenlijk omdat de cilinder mat zwart is en het blok eruit moet.

Ik kijk wel vaker nu op dit topic, heb beide NX'en gedurende de winter 2003/4 helemaal opgeknapt en heb er tientallen foto's van gemaakt, misschien vind je dat interessant. Overigens heb ik niets aan de blokken hoeven te doen, zoals gezegd zéér betrouwbaar. Het enige wat geheid na ca 11 jaar stuk gaat is de CDI-unit en de demper die doorroest. Verder is de monoshock vergelijkbaar met een fietspomp, verder is er niet veel mis met deze brommer. Van de CDI-unit reparatie staat hier op het forum als het goed is nog een "how to do" met foto's, scheelt je weer dik 200 euro's!
 
Heej YZF-R1SP. Ja vind ik wel interessant. Wil dat van mij ook weer wat piekfijn maken. Dus dan kan ik misschien even kijken hoe je alles gedaan hebt. Ik heb nu een probleem om de kappen er af te halen. Die inbus schroeven zitten vast in een moertje, met een rubber er om heen. Maar bepaalde schroeven zijn er niet meer uit te krijgen. Bijvoorbeeld de kap boven het luchtfilter en dan (recht er naar kijken) links boven. Deze draait achter mee, maar hem achter ook niet tegen houden. Heb jij hier ideeën over??
 
Rubbers zijn inmiddels vervangen, Heb er rubbers van een honda MT op gezet, na beetje aanpassen, passen ze goed.

Kijk, een beetje prutsen en het lukt wel. Origineel is vast véél te duur. Ik zie dat de steenbeschermer ook niet meer de originele kleur heeft, die hoort eigenlijk zilver metallic te zijn. Is meestal zo, hoe ouder een motor is, hoe minder origineel.

Zal binnenkort eens zoeken waar ik de foto's heb gelaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan