Kapotte versnelling Fazer 600 + voorstellen!

jooosstjee

Rookie
26 jan 2015
3
0
Utrecht
Beste allemaal!

Aangezien ik nieuw ben op het forum zal ik mij even kort voorstellen.

Ik ben 21 jaar oud en woon in Utrecht. Ik studeer hier en heb een mooie hobby, net als jullie, motorrijden! Ik ben in het bezit van een Fazer 600 uit 1998! Mijn eerste motor, en ben er erg blij mee. Ik heb deze motor sinds het voorjaar van 2014.

Helaas heb ik een probleem met mijn motor :(

Als ik in de tweede versnelling rij, en geef 60% gas of hoger, dan valt hij bij hogere toeren terug in de vrij. Dit gebeurt alleen in de tweede versnelling. Dit was eerst niet zo en ik heb dit denk ik gedaan door een keer lomp te schakelen.

Uiteraard wil ik dit nog voor het nieuwe motorseizoen gemaakt hebben, en zou ik graag willen weten wat de opties zijn en welke de beste is.

Ik heb een handige oom die met mij een compleet nieuw motorblok erin zou kunnen zetten, samen met de carburateurs. (deze zijn namelijk niet meer perfect omdat ik een vakantie lang verkeerde benzine heb getankt die mijn rubbers hebben aangetast)

Een nieuw motorblok uiteraard het probleem doen verhelpen, maar dat is natuurlijk redelijk prijzig voor een arme student als ik.

Kunnen jullie mij vertellen wat jullie denken dat het probleem is? En is er misschien een goedkopere manier om mijn motor weer rijdende te krijgen? Ik zat te denken aan het vervangen van de 2e versnelling als het probleem bij een versleten versnelling ligt.

Overigens staat er 80k aan kilometers op de teller. Zou mijn motor beter rijden met een blok waar bijvoorbeeld 30k op staat?

Ik heb een klein fototje toegevoegd zodat... naja gewoon voor de leuk.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Joost G

 
Het kan best zijn dat er iets in de bak niet goed zit.
Of een schakelvork versleten.

De vraag is of de kosten van van dát verhelpen en de kosten van een ander blok door handige oom veel verschillen.

Beetje afwegen dus.