Kapotte versnellingsbak R6??

Rori

MF veteraan
9 mrt 2005
2.113
0
Eindhoven (Noord Brabant)
Hey allemaal,

ik reed vandaag een paar af en opritten toen ie opeens op de snelweg uit z'n versnelling sprong, denk z'n 6. Daarna na wat moeite een versnelling gevonden. Dit gebeurde nog een aantal maal.

Bij het stilstaan krijg ik hem ook moeilijk in z'n 1, na wat stampen lukt het wel, maar hij pakt soms de versnelling dus ook niet, dan begint ie toeren te maken, hij zal wel tussen versnellingen komen te zitten dan.

Iemand een idee wat er aan de hand is, of is de bak gewoon naar de klote??
 
Hij heeft nu 27.000 km gelopen. Ik heb 'm gekocht op 17.000 km.

Ik ga er goed mee om, wat wil zeggen dat ik niet als een idioot met de bak om ga.

Maar ja, als de dogs versleten zijn moet ie gewoon uit elkaar en dat is een probleem. De meesten zeggen dat ze problemen hebben met de 2e versnelling,maar dat heb ik nooit bewust meegemaakt, het was nu in 1 keer goed fout, in een paar verschillende versnellingen.
 
Hey allemaal,

ik reed vandaag een paar af en opritten toen ie opeens op de snelweg uit z'n versnelling sprong, denk z'n 6. Daarna na wat moeite een versnelling gevonden. Dit gebeurde nog een aantal maal.

Bij het stilstaan krijg ik hem ook moeilijk in z'n 1, na wat stampen lukt het wel, maar hij pakt soms de versnelling dus ook niet, dan begint ie toeren te maken, hij zal wel tussen versnellingen komen te zitten dan.

Iemand een idee wat er aan de hand is, of is de bak gewoon naar de klote??

wat wel veel voorkomt is dat mensen schakkelen zonder koppeling... dit is een paar keer natuurlijk niet erg, maar als je dat vaak doet worden de tandjes die jouw versnelling op zijn plek moeten houden niet meer hoekig maar afgerond..
Hierdoor kan de versnelling er van afschieten...
Dit is wat mijn ervaring is op een r6...

Grusse petje en suc6
 
Zou kunnen ja, maar ik heb dat letterlijk nog geen 10 keer gedaan zonder koppeling, het zal ff afwachten worden vrees ik.

Ben jij toevallig een tennisser, dacht je te herkennen op een foto een tijd geleden, kan me ook vergissen haha.
 
Ik heb weleens eerder R6 bakken gereviseerd. We zouden je motorblok(gedeeltelijk) uit elkaar kunnen halen om de bak te bekijken. Reviseren van de bak ect. Dan heb je toch weer een fijne motor?

Laat maar weten oromijn@hotmail.com

gr olaf
 
Rori,

niet verder rijden aub ! Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn R6-2001 en ik heb m'n hele versnellingsbak mogen vernieuwen.
Ik heb geen zin om te typen :Z , dus doe maar ff een mailtje als je meer info wilt, dan stuur ik je wel mn nummer.

succes
Robbert
 
bij de eerste r1 versie ging de koppelingstrommel wel eens door de helft.... je kan hem toch wel goed koppelen? anders haakte de bak ook als een gek.
Tevens zijn de Yamaha bakken toch niet zo geweldig, bij de FZR 600 van mijn vrouw heb ik de eerste 2 versnellingstandwielen en wals en vork ook vervangen ivm met overslaan.
Een mega kutklus, moest het hele blok splitsen en dat moet bij een fzr verticaal.... :( :( :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan