Kappen + Benzinetank volledig opnieuw spuiten

StanCypers

Rookie
19 apr 2012
29
0
Hallo allemaal,

Ik heb een suzuki uit 1987 en ga hem een nieuw kleurtje geven, er is nergens schade aan de kappen of tank. Nu vind ik op het internet verschillende verhalen en verschillende uitleg over hoe je alles gaat spuiten en met wat allemaal, ik zou graag van iemand met ervaring of die het beroep uitoefend weten wat het beste is, ..

Ben momenteel de kappen met 400 waterproof aan het schuren, drna ga ik ze met 600 afwerken

De tank heb ik al geschuurt me machine en zal afwerken met 400 waterproof

Ok, nu komt hetgeen waar ik al lang informatie over aan het zoeken ben, het spuiten zelf ..

Ik hoor vanalles en wil weten hoe ik het beste resultaat zal bekomen, zowel voor de benzinetank als voor de kappen, zal even hieronder zetten hoe ik denk dat het goed is, zou het niet weten want de ene zegt zo en de andere zegt iets anders, ..

Kappen

1. kunststof hechtprimer (plastic primer) - 1 laag
2. grondverf (primer) - 2 lagen
3. kleurlak - 2-3 lagen (donkergrijs metallic)
4. blanke lak (vernis) - 1 hechtlaag, daarna 2-3 volle lagen

Tank

1. 2k primer - 2 lagen
2. kleurlak - 2-3 lagen (donkergrijs metallic)
3. 2k blanke lak (vernis) - 1 hechtlaag, daarna 2-3 volle lagen

Als iemand die het vak kent dit wil aanpassen hoe ik de beste resultaten zal bekomen, dan kan ik aan de slag zoals het moet, thx

Greets Stan
 
Als je nou fatsoenlijke lak gaat halen, kun je hem gelijk vragen om advies, dan is er geen twijfel meer mogelijk voor je! Ik adviseer je zowiezo overal 2k blankelak op te zetten, veel effectiever. nadeel is dat als je 2k blanke lak laat maken, je dit binnen 48 helemaal op moet spuiten. spuit je na die 48 uur dan krijg je problemen
 
Dankje voor de reactie, men broer werkt bij een auto onderdelen bedrijf en die hebben een machine die zelf verfbussen maken, en de kwaliteit is egt zeer goed! Ik zal naar daar gaan wnnr alles geschuurt en klaar is voor het spuiten ;)

En hoeveel spuitbussen zal ik nodig hebben, 4 primers, 6 kleur, 4 blank voor alles?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan