Kappen en frame bijwerken

voskess

MF'er
14 nov 2004
91
0
duiven
ben benieuwd of iemand weet wat de beste manier is om het frame van mijn xr bij te werken. Ik zie het niet zitten om het hele frame opnieuw te coaten.
Er zitten wat slijtage plekken, hoe kan ik die het beste wegwerken?

En heeft er iemand ervaring met het bijwerken van de zijkappen?

ben benieuwd.

groet,

Voskess
 
E nog een vraagje weet iemand waar je de orginele honda xr stickers kan krijgen?
]ben op zoek naar een setje van deze :
full
 
Ik weet dat je ze bij de honda dealer vandaan kan trekken, maar weet niemand een adresje waar het iets goedkoper kan?
 
kunt sjabloon inleveren bij de stickermaker :) scheelt je de helft :)

frame beetje bijwerken met hammerite...en anders het gebied goed ontroesten (moet sowieso) en anticorrosieprimer aanbrengen, dan gewone primer, goede lak (acryllak).
Dan moet het nog wel eventjes houden...zolang de roest maar niet verder gaat rotten onder je laklaag, dus even goed 'ontsmetten'
 
mijn frame roest gelukkig nergens, zijn alleen wat kleine beschadigingen en aan de linker kant slijtage door de benen.
 
mijn frame roest gelukkig nergens, zijn alleen wat kleine beschadigingen en aan de linker kant slijtage door de benen.
Er zijn ook kunstof of aluminium bescherkapjes voor te krijgen. een beetje crosszaak heeft die dingen op voorraad.
 
En heeft er iemand ervaring met het bijwerken van de zijkappen?
Gaat het om de witte zijkappen? Ik ben de mijne te lijf gegaag met een fijn brillo sponsje. Beetje lange halen maken in de lengterichting en het werdt weer hagelwit en alle oppervlakkige krassen zijn eruit. Daarna nog een keertje met commandant erover en in de wax gezet. Oke, ze glimmen niet meer maar mat-wit is wat mij betreft geen probleem. 't Is toch geen bling fiets. Als je erg gehecht bent aan glim kun je dit beter niet doen.
 
Je wilt het misschien niet geloven, maar afwasmachine!!! Doet wonderen, ik stop regelmatig mijn plastiek erin. Ook na een goeie sleutelsessie je gereedschap erin doet wonderen, alles brandschoon.
 
He da was ik nie????? da was iemand anders ( zeker)

Maar het lijkt me stug door de kappen in de wasmachine te gooien dat ze weer rood worden ;)
 
Je kunt stickers ook laten maken bij een auto reclame winkel. Er zit er eentje op de nieuwenmeerdijk in hoofddorp/amsterdam. Zal je lang niet zoveel kosten als originele. Als je wilt zoek ik het adres verder voor je op.
Voor (alleen zwarte) stickers van mn zxr was ik 15,- euro kwijt. (4 stuks) Voor 1 vierkante meter zwart om mn eigen kappen weer zwart te maken was ik ook 18,- kwijt geloof ik.


Grt tys
 
hey zou je dat zwarte ook over te tank kunnen doen?? of zou het dan oplossen als je een klein beetje benzine morst..
lijkt mij wel mooi ik weet wel waar ik het kan krijgen duzz :P
 
de stickers die normaal op de tank gaan zijn heel dik en geperforeerd.
Als je dus stickers over de tank plakt gaan ze bobbelen omdat er benzine onderkomt, kijk maar naar de ex-XR-sm van steven (speedyves) ..die was ook ana het bobbelen.
Ik heb zelfs op supermotard.be gelezen dat zelfs de aftermarketstickers vaak loslaten. De ori hondastickers blijven wél goed zitten.

áls je er een sticker opplakt, zorg dan dat het een dikke sticker is met GOEDE lijm, en hele goede perforatie (zodat je tank nog kan ademen).
Als je stickers gaat kopen om je tank zwart te maken...tja...je kunt em ook spuiten, weet niet hoe duur je dan uitbent...
Gewoon primen met 2comp epoxy.
 
Je kunt natuurlijk ook eerst een coating aan de binnenkant van je tank doen. Op zo'n manier ademt je tank niet meer. Er komen dan geen gassen meer door het plastic. Je kunt dan elke sticker plaatsen zonder bang te zijn dat ze gaan bubbelen.
 
wat voor coating moet je dan eigenlijk aan denken??

ennuh spuiten sja ik heb gelezen dat het behoorlijk moeilijk is. ook moet je dan wel goede lak hebben wil je het mooi glanzend krijgen met sticker dat kost maar 18 euro per m2 dus dat is niet echt duur ofzo...
voor spuiten ben ik gewoon huiverig dat het gaat barsten bij kleine bewegingen, ook moet er dan nog blanke lak over heen... ik heb bij het voorspatbord goed lak en alles eroverheen zitten maar dan nog gaat het barsten dat hou je niet echt goed tegen... jammer genoeg...
 
wat voor coating moet je dan eigenlijk aan denken??

Een soort van epoxy coating. Deze coating laat geen benzine damp door. Hierdoor kan je de buitenkant gewoon verven zonder dat je bang hoeft te zijn dat je later blaasjes krijgt.

Ik moet het ook nog doen. Dus als iemand ervaring hiermee heeft zou ik graag willen weten welke epoxy coating je gebruikt hebt.
 
heb et al 20x gezegd :) 2 componenten epoxyprimer die ook voor jachten enzo wordt gebruikt

en je kunt het moeilijk doen en het aan de binnenkant doen, maar je kunt het ook aan de buitenkant doen. effect is hetzelfde

en aangezien de tank zich toch al vol benzine heeft gezogen zul je de buitenkant alsnog goed moeten primen.
 
keh dan dat kan ik altijd wel proberen ik heb nog wel benzinebestendige polyester staan dat moet denk ik ook wel lukken dan kan ik het in elk geval proberen hoe dik doe je dat erop ik neem aan zonder glasmat??
thanx
 
ehh...dan breng je een nieuwe laag plastic aan....of..polyesther bedoel ik..

das iets anders dan een verflaag erop mikken
 
ja dat snap ik maar daar kan dan geen damp meer doorheen (benzine) op deze manier zal het resultaat mooier worden. Polyester is ook veel beter te schuren dan gewoon plastic. krijg je veel gladder als je wil dus.

nou ik denk dat ik dat maar is ga proberen greetz bart
 
laat maar weten/zien wat het geworden is.

als je toch bezig bent kun je er meteen windhappertjes in verwerken als je dat mooi vindt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan