Kappen KTM 620 1998

zen

MF veteraan
14 jun 2005
4.956
738
Hela mede motorliefhebbers,

Ik heb nu al een aantal jaar een KTM 620 uit 1998, overgenomen van N!co.
Het is een heerlijke speelfiets en ik ben er nog steeds heel tevreden mee.

Echter na al dat spelen beginnen de kappen nogal te verslijten.

Nu wil ik graag mijn motorfiets een goeie esthetische beurt geven, zo heb ik er een lekkere akra slip on pijp voor gekocht.

Ik wil graag mijn kappen allemaal vervangen, en nu is mijn vraag of iemand hier misschien weet tot welk jaartal ik kappen kan uitzoeken.

Ik heb brouwer in Zwartebroek gebeld en die zei dat ik misschien een andere achterbrug nodig heb als ik veel nieuwere kappen wil.

Weet iemand hier iets van, of heeft iemand tips over wat ik nog meer kan aanpassen om mijn motor na jaren eens in een nieuw jasje te steken ? Zo vond ik de oranje ketting die, naar ik meen GuZ op zijn KTM had, ook erg sexy.

Ik zal er ook een fotootje bij plakken, dan kunnen jullie zien hoe hij is en hoe hij straks is. (de akra moet nog binnenkomen).

Zen
full
 
Dat van die kappen weet ik niet, maar dat slot in je voorwiel: :N
Deze is zo open, 1 klappie met de hamer.
 
http://www.enduro-store.de/plastik/ktm/index.php (KTM Enduro MX Plastikteile | Enduro Store)

dat is in ieder geval een goed adresje voor je plastic
 
Achterbrug maakt niet uit, subframe bedoel je denk ik, die schijnt wel net te verschillen. Er zijn er meerderen die een 620 een 660 kapwerk gegeven hebben. Met searchen kom je er wel vermoed ik.
 
Dat van die kappen weet ik niet, maar dat slot in je voorwiel: :N
Deze is zo open, 1 klappie met de hamer.


oops :o
ga meteen een nieuwe halen, bedankt voor de tip (zitten trouwens wel nog 3 sloten op)
 
zit de tussendemper er nog tussen? deze zit horizontaal op het punt waar de uitlaat van de rechter zijde van je motor naar links gaat, boven het achterwiel dus. ik neem aan dat je namelijk die akrapovic uitlaat neemt voor meer geluid... zo'n tussenstuk zonder demper heeft brouwer in zwartebroek misschien nog wel liggen en anders kunnen ze die maken. vergeet niet een grotere sproeier te nemen bij je nieuwe uitlaat.

andere achterbrug als je nieuwere kappen wil? :? misschien omdat daar alleen een ander sub-frame op past, waardoor het hele frame nieuw moet met een ander motorblok, waar de originele achterbrug niet door past :+ probeerde ze je een nieuwe motor te verkopen ofzo? })

er kunnen best wat mooie kappen op :) succes hiermee. samen met een akrapovic uitlaat zal hij een stuk verbeteren (nu ook al niet onaardig hoor). verder zou ik er niet teveel aan veranderen (misschien nog wel een volledige red bull stickerset ofzo). ben benieuwd hoe hij er straks uit ziet. 8-)
 
zit de tussendemper er nog tussen? deze zit horizontaal op het punt waar de uitlaat van de rechter zijde van je motor naar links gaat, boven het achterwiel dus. ik neem aan dat je namelijk die akrapovic uitlaat neemt voor meer geluid... zo'n tussenstuk zonder demper heeft brouwer in zwartebroek misschien nog wel liggen en anders kunnen ze die maken. vergeet niet een grotere sproeier te nemen bij je nieuwe uitlaat.

andere achterbrug als je nieuwere kappen wil? :? misschien omdat daar alleen een ander sub-frame op past, waardoor het hele frame nieuw moet met een ander motorblok, waar de originele achterbrug niet door past :+ probeerde ze je een nieuwe motor te verkopen ofzo? })

er kunnen best wat mooie kappen op :) succes hiermee. samen met een akrapovic uitlaat zal hij een stuk verbeteren (nu ook al niet onaardig hoor). verder zou ik er niet teveel aan veranderen (misschien nog wel een volledige red bull stickerset ofzo). ben benieuwd hoe hij er straks uit ziet. 8-)

Ik denk dat hij tussendemper loos is, aangezien hij al flink op volume loopt, maar ik zal het proberen te achterhalen.
Ik ga vooral voor een akra omdat ik het een mooi geluid vind, niet per se volume.

beetje vaag verhaal over die achterbrug, ik denk dat ik gewoon langs moet gaan en dan zien we wel wat er allemaal op past (tenzij ik in de search hier vind wat past, dan bestel ik gewoon meteen :) )

bedankt :}

[ edit ] er zitten nieuwe sloten omheen, bedankt voor de tip bolski!
 
Laatst bewerkt:
zit de tussendemper er nog tussen? deze zit horizontaal op het punt waar de uitlaat van de rechter zijde van je motor naar links gaat, boven het achterwiel dus. ik neem aan dat je namelijk die akrapovic uitlaat neemt voor meer geluid... zo'n tussenstuk zonder demper heeft brouwer in zwartebroek misschien nog wel liggen en anders kunnen ze die maken. vergeet niet een grotere sproeier te nemen bij je nieuwe uitlaat.

andere achterbrug als je nieuwere kappen wil? :? misschien omdat daar alleen een ander sub-frame op past, waardoor het hele frame nieuw moet met een ander motorblok, waar de originele achterbrug niet door past :+ probeerde ze je een nieuwe motor te verkopen ofzo? })

er kunnen best wat mooie kappen op :) succes hiermee. samen met een akrapovic uitlaat zal hij een stuk verbeteren (nu ook al niet onaardig hoor). verder zou ik er niet teveel aan veranderen (misschien nog wel een volledige red bull stickerset ofzo). ben benieuwd hoe hij er straks uit ziet. 8-)


weet ji die te vinden dan? een redbull stickerset voor een 620?
 
gewoon tank + zadel + subframe + luchtfilterkast van een KTM 620 (>99) / 660 of 625 op ebay zoeken, (niet 640 want ziet er niet uit :+ )

kappen nieuw bestellen en overschroeven.
Als je helemaal goed bezig wilt zijn gelijk subframe + luchtfilterkast + achterkant van
een KTM >2005 zoeken.


Stikkerset laten maken
 
andere achterbrug als je nieuwere kappen wil? :? misschien omdat daar alleen een ander sub-frame op past, waardoor het hele frame nieuw moet met een ander motorblok, waar de originele achterbrug niet door past :+ probeerde ze je een nieuwe motor te verkopen ofzo? })

of....omdat anders de bevestigingspunten van de kappen op het subframe niet overeenkomen.....
 
Grrrrrr!

De postbode stond aan het verkeerde adres met de akrapovic!
Morgen moet hij binnenkomen, spannend!
 
al plannen wat betreft de kappen?


Nou, ik kom er niet echt achter op MF of van die plastic-boeren-websites wat er op mijn motor past. Dus ik denk dat ik dan toch maar naar Brouwer ga, met de motor, om alle mogelijkheden te zien. ik hoop dat er in ieder geval zo'n nieuwer model koplampunit op past. zou jij een plaatje van je 620 willen posten? ziet er mooi uit in je avatar!
 
Leek me hierboven toch vrij duidelijk uitgelegt??

Jou voorstel doe ik ondertussen ook inderdaad. Ik hou ebay in de gaten voor een complete set.

" gewoon tank + zadel + subframe + luchtfilterkast van een KTM 620 (>99) / 660 of 625 op ebay zoeken, (niet 640 want ziet er niet uit )

kappen nieuw bestellen en overschroeven.
Als je helemaal goed bezig wilt zijn gelijk subframe + luchtfilterkast + achterkant van
een KTM >2005 zoeken. "

Bedoel je hiermee nu dat ik als ik goed bezig wil zijn alles van een KTM >2005 moet zoeken (inclusief zadel/tank), of sowieso zadel/tank van een >99
 
als je ander subframe en tank koopt kan je er zo n compleet andere kappenset op zetten tot volgens mij 2004 zowiezo( dus sub en tank ook van dat model kopen) dan krijg je zowiets:

323928028.jpg
 
bedankt voor alle tips jongens!
ik hou ebay in de gaten, kijken wat brouwer heeft liggen en nu nog steeds wachten op de postbode.
ik zal mijn vorderingen hier posten
 
tank van 99 tot 2007 is hetzelfde,
met dat >2005 bedoel ik dat de achterkant toen veranderd is.
Moet je zelf kijken wat je mooier vind, het 2003/4 model of 2005 model

Complete set zal je niet gauw vinden, dus alles proberen bij elkaar te sprokkelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan