Kapslijtage hoge snelheid??

KawaZtra

Die hard MF'er
19 apr 2002
284
0
Nieuw-Vennep
Ik kom er net achter dat bij mijn '95 ZX-6R de kap over het voorwiel heen vooraan begint te slijten!

Er is echt al een klein hapje uit. Nu heb ik het vermoeden dat dit gebeurt wanneer ik hard rij :] , omdat de wind die kap dan tegen m'n voorwiel aanduwt.....

Hebben meerderen weleens zoiets gehad, en wat kan ik eraan doen?? :?



Ik weet niet of die hier of in Techniek hoort, maar dat merk ik vanzelf wel!
 
Ik denk het niet, want om dat kleine hapje heen, is het materiaal ook wat dunner.

Als ik terugdenk, weet ik ook dat ik 2 weken geleden al vond dat dat randje er een beetje vreemd uitzag. Nu is dat dus echt een kleine hap eruit geworden.

Het is ongeveer een halve cm bij 1 cm.


(edit: ik kan de kap tegen het wiel aanduwen, maar op de band is niets te zien.)
 
Misschien eens testen. Smeer een klein beetje waterverf aan de onderkant van je spatbord(band mishouden!!) ff laten drogen, stukkie gaan raggen. Als de verf eraf is gesleten ,maakt je band inderdaad kontakt.

PS. Zit de originele band eronder?
 
De afstand tussen spatbord en band moet MINIMAAL 1 levensreddende centimeter zijn! Als je spatbord tegen de band komt, onmiddelijk verhelpen!!!! Op het intruderboard vertelde pas geleden iemand dat hij met 120 onderuit was gegaan omdat z'n voorwiel plotseling blokkeerde. De afstand tussen spatbord en band bleek minder dan 1 cm geweest te zijn, met de band een steentje opgepikt die tussen band en spatbord klem genoeg kwam te zitten om het wiel te blokkeren.
 
hmm....

er zit gewoon een standaardmaat band onder, 120 breed, 17 inch en 60 hoog ofzo?

Als ie normaal stilstaat zit er wel een paar cm tussen, het verbaast me alleen dat ik em door te duwen wel tegen de band aankrijg.

Het lijkt dan toch alsof er een bevestiging versleten is ofzo.

De tip met wat verf ga ik zeker gebruiken, alleen dan door er een stukje tape op te plakken en dan ff flink te gaan gassen.
 
Dat heb ik bij mijn ZZR 250 ook gehad. Die kap zit vast met een plastic driehoekje langst elke kant (binnenkant). Dat driehoekje zit vast met 2 vijzen die je ook langst buiten ziet, en een platis stekeltje langst binnen. Bij mij was dat plastic stekeltje door getrild en dus had de voorkap een beetje speling. De speling was echter genoeg om op 2 weken een gat in mijn spatbord te branden, dat kan erg snel gaan, en die dingen zijn crimineel duur... '(

Je kan dat driehoekje zien als je langst je voorwiel onder je spatbord kijkt, de driehoekjes zitten tegen je vork aan.
 
De afstand tussen spatbord en band moet MINIMAAL 1 levensreddende centimeter zijn! Als je spatbord tegen de band komt, onmiddelijk verhelpen!!!! Op het intruderboard vertelde pas geleden iemand dat hij met 120 onderuit was gegaan omdat z'n voorwiel plotseling blokkeerde. De afstand tussen spatbord en band bleek minder dan 1 cm geweest te zijn, met de band een steentje opgepikt die tussen band en spatbord klem genoeg kwam te zitten om het wiel te blokkeren.

Bij mij zit er maar een paar mm tussen, wilde het al gaan veranderen (weet nog niet hoe) maar dat ga ik vanavond nog maar eens even bekijken.
Steentjes vliegen er bij mij wel altijd achterlangs (bij de achterkant van het spatbord) maar is wel een erg lullige manier om te crashen.
 
Hmm... nog even goed gekeken en het is zo dat de bevestiging van dat spatbord aan de linkerkant bij de veerpoot versleten / afgebroken is. Ik kan hem daar behoorlijk bewegen, wat aan de rechterkant dus niet kan. Het slijtagegat zit ook ietsjes links uit het midden, dus bevestigt deze theorie.

Wordt denk ik een nieuwe kap, want hoewel het maar plastic is, wil ik niet dat ie bij een hoge snelheid ineens losschiet met alle gevolgen van dien.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan