Kast gevallen op de motor van me vriendin

Edt

Die hard MF'er
8 okt 2003
711
0
Zuid holland
Zoals de titel al zegt.. er is een kast gevallen op de motor van me vriendin en nu heeft ze schade op haar tank -O- :(

Ik deed gisteren de garage deur open wat vervolgens iets aantikte ofzo en daardoor een paar opelkaar gestapelde kasten naar beneden donderden, bovenop de motor van me vriendin dus -O-

Ik vroeg me af of zoiest via de verzekering geregeld kan worden?
 
Gewoon bij je W.A. verzekering opgeven, moet lukken.
Zo'n verzekering heb je toch niet voor nix.
 
Gewoon bij je W.A. verzekering opgeven, moet lukken.
Zo'n verzekering heb je toch niet voor nix.
Ten koste van je no claim :? weet niet wat goedkoper is :+

Zo'n verzekering heb je voor het slopen van andermans spullen. Niet voor je eigen goedje.

Reken er ook op dat ze met een tig tal vragen komen met schade expert en al erbij. Word je ook niet blijer van.
 
Ten koste van je no claim :? weet niet wat goedkoper is :+

Hoezo ten koste van je no-claim :?
Hij heeft geen aanrijding gemaakt met zijn voertuig hoor ;)
Dit is een gevalletje Aansprakelijkheids Verzekering Personen :)

De vraag is nu of TS en zijn vriendin samenwonen of niet? Was ze enkel maar op bezoek bij hem, dan kan hij het voorval bij zijn AVP verzekeraar melden. Wonen ze samen dan is het een gevalletje pech hebben, denk ik zo. Als je samenwoont ben je samen op 1 polis verzekerd en je kunt niet je "eigen" schade claimen staat me bij :X Maar hang me er niet aan op ;) O-) :+
 
Wonen jullie samen? Zo ja dan heb je pech... zo nee dan via je WA regelen :)

[Edit ik ben alweer te laat zie ik B| ;) ]
 
Hoezo ten koste van je no-claim :?
Hij heeft geen aanrijding gemaakt met zijn voertuig hoor ;)
Dit is een gevalletje Aansprakelijkheids Verzekering Personen :)

De vraag is nu of TS en zijn vriendin samenwonen of niet? Was ze enkel maar op bezoek bij hem, dan kan hij het voorval bij zijn AVP verzekeraar melden. Wonen ze samen dan is het een gevalletje pech hebben, denk ik zo. Als je samenwoont ben je samen op 1 polis verzekerd en je kunt niet je "eigen" schade claimen staat me bij :X Maar hang me er niet aan op ;) O-) :+

Nou ik was eigelijk bij me ouders thuis. Het is dus ook daar in de garage gebeurt. Ik woon niet meer bij mijn ouders en ik woon ook nog niet met mijn vriendin samen.

Is het dan nog steeds mijn WA? Of die van mijn ouders? Omdat het hun garage en troep is wat er op gevallen is.
 
Gewoon bij je W.A. verzekering opgeven, moet lukken.
Zo'n verzekering heb je toch niet voor nix.

Die dekt alleen schade veroorzaakt MET het voertuig, niet AAN het voertuig. Als de motor allrisk verzekerd is, dan is er geen probleem.

Anders kun je de eigen aansprakelijkheidsverzekering nog proberen maar die zal waarschijnlijk niet uitkeren als beide partners samen op dezelfde polis staan.
 
Nou ik was eigelijk bij me ouders thuis. Het is dus ook daar in de garage gebeurt. Ik woon niet meer bij mijn ouders en ik woon ook nog niet met mijn vriendin samen.

Is het dan nog steeds mijn WA? Of die van mijn ouders? Omdat het hun garage en troep is wat er op gevallen is.

WA sowieso niet, want die geldt alleen voor motorvoertuigen.

Je eigen aansprakelijkheidsverzekering kun je proberen, als je die hebt. De verzekering van je ouders heeft er niets mee te maken want zij zijn er geen partij in, ook al gebeurde het bij hen thuis.
 
Die dekt alleen schade veroorzaakt MET het voertuig, niet AAN het voertuig. Als de motor allrisk verzekerd is, dan is er geen probleem.

Anders kun je de eigen aansprakelijkheidsverzekering nog proberen maar die zal waarschijnlijk niet uitkeren als beide partners samen op dezelfde polis staan.

Ze hebben het over de WA, en niet de motorverzekering.....

Volgens mij kan TS het aan zijn WA verzekering opgeven of via die van zijn ouders
 
Als je idd een Persoonlijke W.A. verzekering hebt kun je wellicht bij die verzekering claimen. Aangezien het de motor van je vriendin is die door jou beschadigd is. W.A. heeft hier dus niets met het voertuig te maken maar met jouw persoon.
 
Hoezo ten koste van je no-claim :?
Hij heeft geen aanrijding gemaakt met zijn voertuig hoor ;)
Dit is een gevalletje Aansprakelijkheids Verzekering Personen :)

De vraag is nu of TS en zijn vriendin samenwonen of niet? Was ze enkel maar op bezoek bij hem, dan kan hij het voorval bij zijn AVP verzekeraar melden. Wonen ze samen dan is het een gevalletje pech hebben, denk ik zo. Als je samenwoont ben je samen op 1 polis verzekerd en je kunt niet je "eigen" schade claimen staat me bij :X Maar hang me er niet aan op ;) O-) :+
Aanrijding hoeft ook niet persé. Maar snap het verschil wel hoor ;)
 
Nou ik was eigelijk bij me ouders thuis. Het is dus ook daar in de garage gebeurt. Ik woon niet meer bij mijn ouders en ik woon ook nog niet met mijn vriendin samen.

Is het dan nog steeds mijn WA? Of die van mijn ouders? Omdat het hun garage en troep is wat er op gevallen is.

Lijkt me jouw WA, omdat jij de "dader" bent ;)
Maar dat zou je met je tussenpersoon kunnen opnemen, als je die hebt :)
 
WA verzerkering
Laatst gehad met een auto bij me in de schuur.
Ik wou ff paar aardappeltjes pakken uit een krat.
Laat nu net voor dat krat een uitelkaar gesloopt bed staan...
Die viel dus vol op de auto, 2 dikke krassen erop.
Maar helemaal vergoed.
 
Die dekt alleen schade veroorzaakt MET het voertuig, niet AAN het voertuig. Als de motor allrisk verzekerd is, dan is er geen probleem.

Anders kun je de eigen aansprakelijkheidsverzekering nog proberen maar die zal waarschijnlijk niet uitkeren als beide partners samen op dezelfde polis staan.

Dat bedoel ik dus ook, je eigen persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering.
Jij hebt schade gemaakt aan een bezit van een ander, daar is die verzekering toch voor, of ben ik nu gek :?
 
Ze hebben het over de WA, en niet de motorverzekering.....

Volgens mij kan TS het aan zijn WA verzekering opgeven of via die van zijn ouders

Een WA verzekering geldt alleen voor een motorvoertuig. Een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering heeft niets met WA te maken. Zeker als je een verzekering gaat bellen met de vraag of iets gedekt is, is het wel goed om even op het verschil te letten.
 
Dat bedoel ik dus ook, je eigen persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering.
Jij hebt schade gemaakt aan een bezit van een ander, daar is die verzekering toch voor, of ben ik nu gek :?

Er blijkt inmiddels al dat TS niet samenwoont met zijn vriendin. In dat laatste geval hadden ze namelijk waarschijnlijk samen een aansprakelijkheidsverzekering gehad (als ze die al zouden hebben) en dan kun je niet claimen als één van beide partners schade heeft gemaakt aan een bezit van de ander.
 
gewoon niet moeilijk toch?

je laat gewoon paps/buuf/broer zeggen dat ie per ongeluk zn fiets tegen de motor heeft gegooit, en dan z'n verzekering aanspreken.

liever een leugentje voor eigen bestwil, dan honderden euro's dokken voor schade herstel.
 
Een WA verzekering geldt alleen voor een motorvoertuig. Een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering heeft niets met WA te maken. Zeker als je een verzekering gaat bellen met de vraag of iets gedekt is, is het wel goed om even op het verschil te letten.

Ik snap je reacties niet zo goed. Een WA verzekering geldt niet alleen voor je motorrijtuig op de manier hoe jij e.e.a. stelt. Want WA staat gewoon voor wettelijke aansprakelijkheid. Dus je moet ze splitsen in de diverse soorten van aansprakelijkheid.

Officieel zou de titel van die verzekering zijn :

WAM : Wettelijke Aansprakelijkheid Motorvoertuigen

Iedereen doelt hier op :

WAP : Wettelijke Aansprakelijkheid Personen, oftewel :

AVP : Aansprakelijkheidsverzekering voor Particulieren

Dus als je ooit een schadegevalletje hebt denk dan even om het verschil :

WAM / WAP :+
 
Laatst bewerkt:
Schade is gewoon te verhalen.

Twee mogenlijkheden gezien je nog niet samen woont met je vriendin èn gelet op het feit dat je vriendin slèchts op bezoek was bij jou ouders.
De motorfiets werd tijdelijk binnen gestalt gelet op de veiligheid, pakte helaas iets anders uit.

1. Jij geeft het op via jou verzekering WAp

2. Jou ouders geven het op omdat hij daar geparkeert stond en het HUN spullen zijn die omgevallen zijn (wel of niet oorzaak bekend).
mogelijke oorzaak zou kunnen zijn onzorgvuldig stapelen bv ?

Zou alleen het woord "vriendin" niet te duidelijk uitspreken ;)

succes !!

BTW..... Sterkte voor je vriendin want die zal er wel het meest ziek van zijn :?
 
klopt idd, me vriendin kan wel ;(
Maar ik zal eens gaan checken hoe het zit met mijn WAp (of ik die uberhaubt wel heb etc |( :( ) Er wordt gezegd dat het standaard bij de huur ofzo zit (ik heb een all inclusief studenten huisje ;) )

Maar bedankt voor de reacties! Ik ben heel wat wijzer geworden!
Oja gaat dit dan eigelijk van je no-claim ofzo af? Of heb je dat niet bij een WAp?
 
Daarom heb ik mijn verzekering niet direct bij een maatschappij lopen maar via een tussenpersoon.
Die weten vaak wel omwegen om het toch vergoed te krijgen zonder dat het extra kosten met zich meebrengt.
ze weten daarbij ook meestal welke verzekeringen goed EN goedkoop zijn en waar ze de gevalletjes netjes afhandelen zodat je makkelijk een keuze kan maken op basis van kosten, dekking en afhandeling.
En mocht er wat zijn geef jad aan je tussenpersoon door en die zoekt netjes uit hoe en wat en ze houden ook rekening met evt. no claim en de kosten daarvan (maar dat is in dit geval niet van belang).

Verder een tip: neem een bloemetje mee 8-)
 
gewoon niet moeilijk toch?

je laat gewoon paps/buuf/broer zeggen dat ie per ongeluk zn fiets tegen de motor heeft gegooit, en dan z'n verzekering aanspreken.

liever een leugentje voor eigen bestwil, dan honderden euro's dokken voor schade herstel.
:N Ik denk al waarom is wordt het de laatste tijd steeds duurder om iets te verzekeren. :N en een leugentje om eigen best wil is als je liegt tegen iemand om die persoon (waar tegen je leigt) te helpen. Een leugentje om eigen best wil is dus tegen de verzekering maatschappij vertellen dat je vriendin zelf de kast er op heeft gegooit zodat de verzekeringsmaatschappij NIET hoeft te betalen.
 
:N Ik denk al waarom is wordt het de laatste tijd steeds duurder om iets te verzekeren. :N en een leugentje om eigen best wil is als je liegt tegen iemand om die persoon (waar tegen je leigt) te helpen. Een leugentje om eigen best wil is dus tegen de verzekering maatschappij vertellen dat je vriendin zelf de kast er op heeft gegooit zodat de verzekeringsmaatschappij NIET hoeft te betalen.

Een avp'tje kost niet zoveel hoor. Misschien 40 euro op jaarbasis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan