Kastanjes & Eikels

Laatst nog ff een lekker ritje gereden, ging best redelijk. Reden we op een gegeven voorbij een dikke kastanjeboom in een best kicke bocht....en der lag al wat witte gruis (kapot reden kastanjes) op de weg, toen maar ff rustig door 't bochie. :]

Maarrr rij je die kastanjes en eikels etc nou gewoon kapot, of ga je daar nu echt van liggen of slingeren ofzo :?

Lijkt mij nogal link, aangezien het weer herfst word...
en wou jullie der eigelijk ff op attanderen ;)

Gevaarlijk hoor. Alleen gedroogde eikels (donkerbruin) rijd je kapot. De rest is hard genoeg om als een lagertje je soepel plat te laten glijden. Kastanjes zijn helemaal link, net als walnoten. Sowieso mag je in de wintermaanden wat rustiger door de bochten, vind ik. De blaadjes vallen nu ook en boeren en bouwvakkers rijden met vochtig weer ook nog eens en hoop zand/aarde de weg op.
RIP-jes genoeg gezien dit jaar.
 
Ik had les in de zomer :X

Maareh, al die eikels en kastanjes bevorderen de bochten in ieder geval niet, heb ook al meermalen over deze vruchten gegleden...
 
Moeten die Eikels van de gemeente die troep niet opruimen??



[me]mazzel denkt dat het een vruchteloze poging zal zijn de eikels eikels op te laten ruimen[/me]
 
Moeten die Eikels van de gemeente die troep niet opruimen??



[me]mazzel denkt dat het een vruchteloze poging zal zijn de eikels eikels op te laten ruimen[/me]
Right. :z

Hoe wou je dat doen? Bij iedere boom een ambtenaar met een bezem, een emmer en een schepje neerzetten?

Over een periode van een maand of 2 vallen er op volstrekt willekeurige momenten eikels en dergelijke uit die bomen. Beetje rare gedachte dat de gemeente dat in de gaten moet houden en op moet ruimen. :X

Gewoon wat rustiger aan doen en uit je doppen kijken. Tis herfst, er kan zooi liggen.

[me]Orpheus blijft zich verbazen over wat mensen hier posten. Zelfs na 2,5 jaar nog. :+ [/me]
 
Als het goed is heb je tijdens je lessen geleerd hoe je met zulke situaties moet omgaan.

Hmm, rondjes, achtjes, kijken, olie, remmen, slalom, remproef.......

Nope, geen eikels en kastanjes gehad, wat moet ik daarbij doen dan (behalve het ploffen van de tamme exemplaren op m'n uitlaat dan).
 
er overheen rijden is niet zo erg, er 1 tegen je aan krijgen als je met 90 km/u rijd is al een stuk minder prettig :X . En zeker als die ook nog 's tegen je eigen noten aan komt :( . Ik spreek uit ervaring.
 
er overheen rijden is niet zo erg, er 1 tegen je aan krijgen als je met 90 km/u rijd is al een stuk minder prettig :X . En zeker als die ook nog 's tegen je eigen noten aan komt :( . Ik spreek uit ervaring.

Huh, hoe zit jij op je brommer? Bij mij zit daar een tank voor (en daarvoor de voortrein en het ruitje)
 
Laatst nog ff een lekker ritje gereden, ging best redelijk. Reden we op een gegeven voorbij een dikke kastanjeboom in een best kicke bocht....en der lag al wat witte gruis (kapot reden kastanjes) op de weg, toen maar ff rustig door 't bochie. :]

Maarrr rij je die kastanjes en eikels etc nou gewoon kapot, of ga je daar nu echt van liggen of slingeren ofzo :?

Lijkt mij nogal link, aangezien het weer herfst word...
en wou jullie der eigelijk ff op attanderen ;)


heb al een paar keer gehad dat zo'n ding uit de boom op helm viel B|
is toch wel een redelijke bonk nog hoor zo'n dinkie :X
 
Tis echt weer jammer dat de zomer voorbij is, tis gewoon alweer fris B|

Zijn gepofte kastanjes eigelijk lekker :?
- welke moetje hebben :?
- hoe maak je die dingen klaar :?
 
Tis echt weer jammer dat de zomer voorbij is, tis gewoon alweer fris B|

Zijn gepofte kastanjes eigelijk lekker :?
- welke moetje hebben :?
- hoe maak je die dingen klaar :?
Ja maar je moet wel van die tamme kastanjes nemen, die andere zijn veel te woest om op een stok te prikken :+

Gewoon op een satéprikker prikken en in de open haard of boven het gasfornuis poffen.
SBG02J08_502706d-5.jpg
 
Er veranderd niet veel in de herfst, alleen dat er kastanjes bijkomen !! EIKELS :X kom je het hele jaar tegen op de weg :+ :+ :+
 
Ja maar je moet wel van die tamme kastanjes nemen, die andere zijn veel te woest om op een stok te prikken :+

Gewoon op een satéprikker prikken en in de open haard of boven het gasfornuis poffen.
(Afbeelding)


Ooooh, op tamme kastanjes.... B|

[me]smitjr heeft er al een kleine 98 sate prikkers doorheen gejaagd door ze op een 'gewone kastanje' te prikken... Ze schieten elke keer door de kamer heen |( [/me]
 
Ooooh, op tamme kastanjes.... B|

[me]smitjr heeft er al een kleine 98 sate prikkers doorheen gejaagd door ze op een 'gewone kastanje' te prikken... Ze schieten elke keer door de kamer heen |( [/me]
Die gewone zijn idd veel te woest, kijk maar uit straks vallen ze ineens aan :+
 
Die gewone zijn idd veel te woest, kijk maar uit straks vallen ze ineens aan :+


volgend topic:

Hoe een kastanje uit het oogli(d/t) te verwijderen...
of
Hoe geneest een blauw oog/tand door je lip het snelst

:X

Ik heb nog nooit zo'n gepoft tam ding op trouwes, hoe smaakt dat?
 
volgend topic:

Hoe een kastanje uit het oogli(d/t) te verwijderen...
of
Hoe geneest een blauw oog/tand door je lip het snelst

:X

Ik heb nog nooit zo'n gepoft tam ding op trouwes, hoe smaakt dat?


Ummh niet echt lekker hoor vind ik dan die dingen zijn zo droog.... :r :r

En Ouweman eikels kom je idd heel het jaar door tegen op de weg...... B|
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan