katalysator verwijderen

Hitch

MF'er
4 mei 2010
47
0
Baal
Ik heb op mijn BMW R1100S boxer (single spark) de Remus sportuitlaten zitten dus ik ga ervan uit dat de chip ook wel verandert is maar wat ik mij nu afvraag is of de katalysator dan automatisch ook verwijdert is en hoe/of ik dit kan zien? Kan wat dom klinken maar ik zou niet weten hoe zo'n ding er moet uitzien en of je dit uiterlijk kunt zien want ik heb toch ook al eens ergens opgevangen dat deze gewoon binnenin de uitlaatbuis kan zitten en dan zie je daar hoogstwaarschijnlijk niets van? Anderzijds zit er zo'n uitlaatpotje waar de dempers in uitkomen... zou het dat kunnen zijn of is dit een gewone uitlaatpot?

Zijn er mensen die deze zelf verwijdert hebben en me kunnen vertellen of dit al dan niet de moeite is gebleken in hun rijervaring/prestaties met de motor nadien en hoe ze tewerk zijn gegaan? Moet er dan een vervangstuk worden tussengestoken of zo?
 
meestal is de katalysator te vinden aan de verdikking in de uitlaat ergens weet niet presiec waar dit bij jou zit.

katalysator kun je of er uitslaan of er tussen uit zagen de vraag is alleen waarom zou je dit willen?
 
De katalysator zit bij jouw motor voor je achterwiel, waarvandaan de uitlaatbochten omhoog richting je dempers gaan. Als er een grote metalen "doos" hangt is dat je katalysator, anders zijn het gewoon een of twee buizen die zonder verdikkingen van je cilinders naar je demper lopen. Of er een andere chip in je motronic zit zou ik niet meteen van uitgaan.
 
Laatst bewerkt:
Goed, als ik alles hierboven even nalees is het waarschijnlijk beter dat ik gewoon alles laat zoals het is. De motor rijd goed en maakt een leuk maar niet overdreven geluid (P.s. De dempers zijn van Laser en niet van Remus zoals ik hierboven domweg vermeldde) en de kat zit er dus blijkbaar wel nog op bij mij. Heb gisteren aan het zoeken geweest naar zo'n Y stuk ter vervanging van die kat en dat kost me om en bij de 300 euro. Beetje overdreven.

Bedankt voor jullie antwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Goed, als ik alles hierboven even nalees is het waarschijnlijk beter dat ik gewoon alles laat zoals het is. De motor rijd goed en maakt een leuk maar niet overdreven geluid (P.s. De dempers zijn van Laser en niet van Remus zoals ik hierboven domweg vermeldde) en de kat zit er dus blijkbaar wel nog op bij mij. Heb gisteren aan het zoeken geweest naar zo'n Y stuk ter vervanging van die kat en dat kost me om en bij de 300 euro. Beetje overdreven.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ze worden niet veel goedkoper hoor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan