Katoh

Joep&Floris

MF'er
2 sep 2002
69
0
n.o.-brabant
Katoh blijkt ernstig gewond te zijn. Nog maar 15% kans. '(

Vreselijk bericht, het is/was een fantisch rijder!

Achteraf gezien hadden ze denk ik de race stil moeten leggen. In plaats van
hem te verplaatsen. Maar ja dat is achteraf hé?
 
Van www.motogp.com

Claudio Macchiagodena: `The first news we received from the medical team on the track was that Kato´s heart had stopped, and he was unconscious. Only fast action in the ambulance to resuscitate his heart gave him the chance to fight for his life, and when he arrived at the hospital he was in a slightly improved condition. There is no diagnosis in this situation, only the intention to save Kato´s life. The hospital scans confirmed serious injuries to his head, chest and neck. He is now in intensive care fighting for his life.´

Van www.eurosport.com

Kato fighting for his life

Daijiro Kato was fighting for his life after sustaining severe head, neck and chest injuries in a horrific crash at the Suzuka on Sunday. The 26-year old was rushed by helicopter to an intensive care unit after medical staff had battled to get his heart beating again as he lay unconscious.




His condition was said to be "life-threatening" and the next 48 hours could prove critical, according to race organisers.

"Only quick treatment from the Suzuka medical staff saved his life. His heart was beating when he arrived at the hospital but he is in a coma and fighting for his life," medical director Claudio Macchiagodena told reporters. "Scans confirmed Mr. Kato has severe injuries to his head, chest and neck. Doctors continued to try to revive him at the hospital but his condition is extremely serious."

Macchiagodena added: "It is difficult to make a medical forecast. Riders often surprise us with quick recoveries. We hope he will show signs of improvement in the next 24 to 48 hours and we can be in a position to give you more news."

Kato, who won the 250cc world title in 2001, skidded off on the second lap while travelling at over 200kph, completely writing off his bike.

Race director Paul Butler said organisers had yet to determine the cause of the crash. "We have reviewed the video evidence and frankly we are none the wiser as to what caused this very tragic accident. Our thoughts and prayers go to Daijiro and his family," he told reporters.
 
Hij heeft volgens mij geen last gehad dat de race gewoon is door gegaan.

Hij ligt in coma en heeft ernstige hoofd-, nek- en rugverwondingen.

Er is een kleine 15% kans dat hij het overleefd. ;(
 
Nee niets gezien, behalve dat de ravage nadien. Erg triest, 15% is niet veel hoop en dan hebben ze het nog niet eens over de (invalide) toetstand waarin hij bij ontwaken in terecht kan komen.

Staat die muur niet erg dicht op de baan voor een uitremzone? Ja ik weet het, 't is gemakkelijk praten achteraf....
 
Longen ook nog eens geperforeerd, die overleeft het echt niet, en als ie overleeft zeker nooit meer een race. : '( : '( : '(
 
Verchrikkelijk wat er is gebeurd met Katoh. Denk idd dat ie het niet overleeft....al hoop ik van wel. Iedere kneus weet toch wel dat je iemand met nekletsel niet mag verplaatsen voordat er prof. hulp is toegepast..... Stelletje dombo's |( |( .
 
ja die knakkers pakten hem gewoon bij armen en benen en smeten hem gewoon op die brancard :( Ik hoop dat hij het overleefd
 
Verchrikkelijk wat er is gebeurd met Katoh. Denk idd dat ie het niet overleeft....al hoop ik van wel. Iedere kneus weet toch wel dat je iemand met nekletsel niet mag verplaatsen voordat er prof. hulp is toegepast..... Stelletje dombo's |( |( .


Katoh's hart stond stil en moest gereanimeerd worden, in de ambulance, want het was geen gele of rode vlag situatie, als ze Katoh daar niet direct hadden weggehaald was 'ie zeker overleden.
 
Er staat anders ook al dat hij nog in leven is dankzij het snelle optreden van het baanpersoneel. Die gasten zijn echt wel getraind in wat ze moeten doen. Dat het er voor een leek mischien nogal lomp uitziet, wil niet zeggen dat ze het verkeerd doen. Dat Kato op dit moment nog leeft is denk ik mede aan hun snelle handelen te danken. Ik hoop echt dat ie het haalt.
 
Katoh's hart stond stil en moest gereanimeerd worden, in de ambulance, want het was geen gele of rode vlag situatie, als ze Katoh daar niet direct hadden weggehaald was 'ie zeker overleden.
Ze hadden toch gewoon ff de race kunnen stoppen. En dan konden de mensen van de ambulance 'm op de baan gereanimeren. Gebeurd zovaak bij ernstige ongevallen tijdens races. Maar goed ze zullen het wel beter weten als wij....Het is natuurlijk altijd makelijk praten vanuit je luie stoel. Hoop iid geval dat ie het red.
 
Ze hadden toch gewoon ff de race kunnen stoppen. En dan konden de mensen van de ambulance 'm op de baan gereanimeren. Gebeurd zovaak bij ernstige ongevallen tijdens races. Maar goed ze zullen het wel beter weten als wij....Het is natuurlijk altijd makelijk praten vanuit je luie stoel. Hoop iid geval dat ie het red.

Als ze moeten wachten totdat de raceleiding (aan de andere kant van het circuit) de race stil legt, is het mischien al te laat. Daarbij staat er mischien een ambulance vlakbij de plek waar het is gebeurt en kan die ambulance niet zo snel naar die plaats komen als dat hij naar de ambulance kan komen. Het personeel aldaar is hierop getraind en weet precies wat ze moeten doen. Ik denk dat ze het goed hebben gedaan.
 
Ze hadden toch gewoon ff de race kunnen stoppen. En dan konden de mensen van de ambulance 'm op de baan gereanimeren. Gebeurd zovaak bij ernstige ongevallen tijdens races. Maar goed ze zullen het wel beter weten als wij....Het is natuurlijk altijd makelijk praten vanuit je luie stoel. Hoop iid geval dat ie het red.

Geloof me maar als je moet kiezen tussen reanimeren op de baan of in een zieken auto is de keuze simpel, 95% van de reanimaties die puur met de hand worden gedaan mislukken, dus altijd in de ambulance als die voorhanden is.

Ik heb zelf regelmatig les van mensen van de hartstichting en die zijn daar ook heel duidelijk over.
 
Als ze moeten wachten totdat de raceleiding (aan de andere kant van het circuit) de race stil legt, is het mischien al te laat. Daarbij staat er mischien een ambulance vlakbij de plek waar het is gebeurt en kan die ambulance niet zo snel naar die plaats komen als dat hij naar de ambulance kan komen. Het personeel aldaar is hierop getraind en weet precies wat ze moeten doen. Ik denk dat ze het goed hebben gedaan.


Op zondag 06 april 2003 14:38 schreef jaccobird het volgende:Geloof me maar als je moet kiezen tussen reanimeren op de baan of in een zieken auto is de keuze simpel, 95% van de reanimaties die puur met de hand worden gedaan mislukken, dus altijd in de ambulance als die voorhanden is.

Ik heb zelf regelmatig les van mensen van de hartstichting en die zijn daar ook heel duidelijk over.

Dan hebben ze het idd goed gedaan. Op bbc is het nu ook bezig....ff kijken of er nog nieuws is over Katoh.
 
Ik hoop dat hij het overleefd ;(

Dit wil je echt niet meemaken :(

nee, en dan nog maar 15 % kans op overleving ;(
:( @ de japanners die hem daar zomaar op een brancard smeten, maar ja, wat anders?
het is iig wel heel lang gelden dat er zo'n erge zware crash is geweest....
ben er best wel van geschrokken.. '(
 
Ja dit is echt heel triest! Nu maar hopen dat het goed komt, maar of die kans groot is? Hoop dat ie het redt, supercoureur !!

Come On Kato
 
het was idd een beetje raar hoe ze hem op die brancard schepten, en ik denk dat het maar het het beste is dat niet werd uitgezonden of niet is vastgelegd want ik denk dat die crash geen prettig gezicht was.

DIT ZUIGT!! '(
 
Er zijn beelden van: volgens de BBC heeft de koersdirectie de beelden bekeken en verklaard dat zo'n ongeval altijd kan gebeuren en dat er geen verband is met de veiligheid op het circuit aldaar.
Daar heeft Kato nu natuurlijk geen ruk aan :(
 
The crash was at least the second serious crash of the weekend at a circuit that came under fire from both World Champion Valentino Rossi and former World Champion Kenny Roberts Jr. Fortuna Yamaha’s Marco Melandri broke his right ankle in two places and chipped his femur in a practice crash on Friday. Rossi said he was going to write a letter to the series safety director asking that the corner where Melandri crashed, which was not where Kato fell, be altered.

hopelijk werkt dit
 
Terug
Bovenaan Onderaan