katvervanger kawasaki z1000 2007

Bear1982

Rookie
13 sep 2011
14
0
Sittard
Hallo iedereen,

Ik ben Berry kom uit Limburg. Helaas heb ik nog even geen foto van mijn z1000 omdat deze binnenkort helemaal gespoten wordt.

Ik heb een paar weken geleden een Mivv gp carbon uitlaat gemonteerd. Nu vraag had ik gehoord dat er nog een katalysator in het uitlaatspruitstuk zit. Heeft het zin om de kat eronderuit te halen? Merk je dat qua power?

Kan je aan de bestaande luchtfilterkast ook verbeteringen toepassen zonder dat de hele motor opnieuw afgesteld dient te worden?

Ik wil binnenkort een groter tandwiel achter bestellen (2 tandjes) en voor een tandje kleiner zodat de bestaande ketting gebruikt kan worden. Had dit afgelopen weekend gezien bij een gast met een r1. Die trok zonder koppeling bij lage toeren de motor zo op het achterwiel in 2e en 3eversnelling.
Hebben mensen hier ervaring mee bij een z1000?

Groeten Berry
 
Kat eruit halen zal best wat helpen, je kan er een K&N luchtfilter erin zetten.
Tandwielen vergroten/verkleinen klinkt leuk, heb zelf ook een Z1000 2007, laat even weten of het de moeite waard is.

Gr Jeffry
 
Ik heb afgelopen zaterdag gereden met het nieuwe tandwiel achter (3 tandjes groter).
Ik moet zeggen dat je het verschil voornamelijk merkt in de hoge versnellingen, daar heb je iets meer power.
Helaas trekt de motor in de 2 nog niet vanzelf een powerwheelie zonder koppeling te gebruiken.

Je merkt het verschil wel. Maar verwacht geen wonderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan