Kawa 454 LTD

Patman

MF veteraan
4 apr 2006
3.385
3
Zuid Holland
Hallo,

Zoals ik al bij nieuwe leden heb vermeld, ga ik dus een 454 LTD
kopen. Graag zou ik een beetje info willen over deze motor.

Is deze motor makkelijk in onderhoud?
Wat zijn de eventuele zwakke punten waar ik op moet letten?
Is deze motor wegenbelastingvrij? (1986)
Wat ben ik ongeveer kwijt voor wa verzekering?

Ik hoop dat iemand me kan helpen aan info tbv deze motor :]

Alvast bedankt! :}

 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Zoals ik al bij nieuwe leden heb vermeld, ga ik dus een 454 LTD
kopen. Graag zou ik een beetje info willen over deze motor.

Is deze motor makkelijk in onderhoud?
Wat zijn de eventuele zwakke punten waar ik op moet letten?
Is deze motor wegenbelastingvrij? (1986)
Wat ben ik ongeveer kwijt voor wa verzekering?

Ik hoop dat iemand me kan helpen aan info tbv deze motor :]

Alvast bedankt! :}


[edit] Foutje in titel, moet dus 454 ltd zijn ... |(

Kijk even op eigenaren kawasaki 454ltd

1986 ...wegenbelastingvrij? Nee, dan mag je nog 5 jaar wachten. Wel hebben sommige verzekeraars een oldtimer-verzekering voor 20 jaar oude motoren.

Succes!
 
Dan heb ik dat vast van die verzekering ergens gelezen ....

En dat eigenaren van ltd heb ik net gelezen, maar staat niet echte
info in vind ik. Wel leuk dat er meerdere 454 rijders zijn.
Zijn wel wat mogelijkheden met verbouwen zag ik.
 
hoi patman je moet de balans pijp even goed bekijken dat is waar de beide uitlaten onder je motorblok samen komen .daar wil het graag roesten ! verder moet je de aandrijfriem [t belt]controleren op scheurtjes of beschadingen heb wel eens gezien dat er een steentje inzat .verder is het een makelijke motor in onderhoud als je onderdelen nodig hebt kun je ze ook van een gpz500s halen van het bj 1987 t m 1993 maken gebruik van het zelfde blok. meestal zijn ze ingevoerd uit america en hebben een miles snelheidsmeter dat is geen ramp want er zit ook een ring in die km/uur aangeeft.
 
Dan heb ik dat vast van die verzekering ergens gelezen ....

En dat eigenaren van ltd heb ik net gelezen, maar staat niet echte
info in vind ik. Wel leuk dat er meerdere 454 rijders zijn.
Zijn wel wat mogelijkheden met verbouwen zag ik.

Yepp (is te koop ook trouwens)

full
 
Ziet er idd beter uit dan een "standaard" 454 die ik op het oog heb .... :X

Ik vind persoonlijk dat hoge zadel dus helemaal niks, dus effe rondkijken
hier voor ideetjes voor dat zadel :]
 
heb ook een 454 zoals je ziet een en ander aan gedaan. foto is niet up to date, want momenteel zijn de klokken eraf zitten er klein knippies op en is ie mat zwart
full
 
as Dinsdag ga ik em halen :] eerst maar aan de praat zien te krijgen.
Als ie rijdt gelijk maar een beurt laten geven he. Iemand een adresje
in of om Den Haag? En wat kost zo'n beurt ongeveer, heb echt geen idee.
Honderd, 2 honderd, 3?
 
Henkie, kost dat ding?

Motor is ..helaas.. verkocht. ik heb hier weer een andere 454 op ingeruild welke ik nu licht aan het verchoppen ben.
en die mag ook weg maar is nog niet klaar. nu kost hij 350 euro en iedere keer als ik er weer meer aan gedaan heb,. word hij duurder
:+

full
 
Ka je dat zadel ook nog verbouwen? Dan wil ik wel weten hoe, kan ik dat misschien bij die van mij ook doen.

Niemand trouwens een idee wat soort servicebeurt kost?
 
of:

Bolman Motoren, 'S-GRAVENHAGE, Nederland
Bolman Motoren biedt een complete motorservice. Het bedrijf is gespecialiseerd in gebruikte onderdelen vanaf 1920. Daarnaast is het de plek voor nieuwe onderdelen, reparaties en revisie, stralen en aluminium lassen.

Heeft geen website.

Tel: 070-3836000
 
Ka je dat zadel ook nog verbouwen? Dan wil ik wel weten hoe, kan ik dat misschien bij die van mij ook doen.

Niemand trouwens een idee wat soort servicebeurt kost?

Dat zadel verbouwen is niet moeilijk maar je moet het wel even durven.
leer cq nietjes loshalen ( wel voorzichtig want dan kun je je zadeldek weer opnieuw gebruiken) dan dat vieze dikke kussen in de container en een dunnere variant aanschaffen (gewoon recht toe recht aan op de markt per meter).
dan pak je je plastieke bodemplaat en zeg je tot hier en zet je de ijzerzaag er in.
voor de achterkant moet je middels blik of kunstof o.i.d. zorgen dat hij netjes op je frame / spatbord aansluit. schuimrubber er op plakken en je dekje weer of vastnieten met een nietpistool of wat rommelen met popnagels o.i.d.
maar er zijn meer wegen die naar rome lijden maar dit is de goedkoopste en het resultaat hangt van je handigheid af
mail wel wat foto's als ik met mijn zadel begin.
 
Motor is ..helaas.. verkocht. ik heb hier weer een andere 454 op ingeruild welke ik nu licht aan het verchoppen ben.
en die mag ook weg maar is nog niet klaar. nu kost hij 350 euro en iedere keer als ik er weer meer aan gedaan heb,. word hij duurder
:+

(Afbeelding)
;( ;( ;( kijk uit naar de foto's van het zadel (is een beetje mijn Waterloo -O- )
 
@ patman71,

van de knight denk ik dat je bedoelt, ik dach dat ik je naam in zijn questbook tegen kwam. weining hollanders daar ik heb mezelf ook maar effe aangemeld bij hun. kan zker altijd van pas komen *D
 
Klopt ;)

heb trouwens gister motor opgehaald, ga vanmiddag kijken
of ik em gestart krijg. Er zit nog benzine in de tank, maar
die zit er al een lange tijd in. Hoelang kan benzine "bewaard"
blijven in de tank?

En wat is handiger; grote of kleine beurt? Waar wat en hoe?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan