Kawa 454ltd project...

Alexxx_the_one

MF veteraan
3 jun 2005
8.925
905
Den Haag
Facebook
Twitter
Goed, ik begin het topic om mezelf een beetje te motiveren om er niet te lang over te doen.

Heb sinds vorige week een 85er op de kop getikt. Standaard stuur is al vervangen door een breed recht stuur.
Verder is ze helemaal standaard.

Technisch goed, alleen statonair loopt ze niet zo prettig. Eerst viel ze uit door te weinig toeren en nu loopt ze 2500 als ze warm is. Dus dat wordt nog een beetje uitzoeken...

Ben nog bezig met cosmetische ideeën opdoen, maar het idee nu is;

- solo seat met een kleine buddyseat voor a.s. vrouwlief
- verwijderen sissybar
- verkleinen achterspatbord
- voorspatbord zwart
- onderste deel vorkpoten zwart
- deksels en zijpanelen links en rechts zwart
- uitlaatbochten zwart met heatwrap
- dempers vervangen naar zwarte turnout
- schokbrekers verlagen en evt zwart maken
- voetsteunen zwart
- highway bar met voetsteunen, geen controls
- stuurhoogte checken
- knipperlichten vervangen en verplaatsen
- nummerplaat naar linkerkant verplaatsen
- achterlicht vervangen

Helaas heb ik geen uitgebreide sleutelplek, dus het moet in af te ronden sessies. Hopen dat het snel een flink aantal dagen droog en niet te koud weer wordt.

Even een afstand fotootje van de huidige situatie...
 

Bijlagen

  • 20210307_141925.jpg
    20210307_141925.jpg
    189,4 KB · Weergaven: 14
Nou, de eerste stap was a lastiger dan gedacht.

Oude dempers eraf, bochten wrappen en nieuwe dempers erop.

Uiteindelijk waren de oude dempers amper eraf te krijgen en pastten de nieuwe dempers niet zo makkelijk.

Twee halve dagen verder, maar deze stap is gezet. Links nog wat valse lucht, maar ze zitten vast en klinken illegaal...
 

Bijlagen

  • 20210321_120138.jpg
    20210321_120138.jpg
    163,9 KB · Weergaven: 20
Even een snelle update dan maar.

Nieuw stuur erop gezet en toen helaas een stekkertje het laatste zetje gegeven; startknop werkte niet meer.
@Rob RD heeft het gefikst en ze loopt weer netjes.

Risers van het stuur spuiten of verwijderen is de volgende keuze die gemaakt moet worden. Dat is voor de komende dagen.

In de tussentijd wel het nieuwe setje HD schokdempers eronder gezet. Flink stuk lager daardoor. Ben benieuwd hoe het rijdt.

Morgen nog wat materiaal halen om de highway steps te kunnen monteren.
Deze week kijken voor een nieuw setje zadels.
 

Bijlagen

  • 20210414_204244.jpg
    20210414_204244.jpg
    272,9 KB · Weergaven: 14
Even een snelle update dan maar.

Nieuw stuur erop gezet en toen helaas een stekkertje het laatste zetje gegeven; startknop werkte niet meer.
@Rob RD heeft het gefikst en ze loopt weer netjes.

Risers van het stuur spuiten of verwijderen is de volgende keuze die gemaakt moet worden. Dat is voor de komende dagen.

In de tussentijd wel het nieuwe setje HD schokdempers eronder gezet. Flink stuk lager daardoor. Ben benieuwd hoe het rijdt.

Morgen nog wat materiaal halen om de highway steps te kunnen monteren.
Deze week kijken voor een nieuw setje zadels.
Ik denk dat je nu wel je koplamp bij moet stellen,die lijkt nu in de bomen te schijnen.;)
 
Gaaf om te zien dat er toch meer 454's tot bobber omgedoopt worden. Ik moet zeggen dat ik er weinig tegenkom die ook nog eens in Nederland zijn. Mocht je vragen hebben kan ik je mogelijk verder helpen. Ik heb mijn 87'er ondertussen twee jaar op de brug staan en nagenoeg alles aangepakt om tot bobber om te bouwen. Nu die van jou nog redelijk origineel is zou je mij misschien met een van mijn laatste vraagstukken kunnen helpen?
 

Bijlagen

  • 3BE7AC7F-701D-4F4C-BF1E-22E0A8A9C2BE.jpeg
    3BE7AC7F-701D-4F4C-BF1E-22E0A8A9C2BE.jpeg
    456,3 KB · Weergaven: 24
Gaaf om te zien dat er toch meer 454's tot bobber omgedoopt worden. Ik moet zeggen dat ik er weinig tegenkom die ook nog eens in Nederland zijn. Mocht je vragen hebben kan ik je mogelijk verder helpen. Ik heb mijn 87'er ondertussen twee jaar op de brug staan en nagenoeg alles aangepakt om tot bobber om te bouwen. Nu die van jou nog redelijk origineel is zou je mij misschien met een van mijn laatste vraagstukken kunnen helpen?
Sure, stuur me even een pb
 
Terug
Bovenaan Onderaan