Kawa ER5 valt stil

Mrpilops

Rookie
13 jun 2021
3
1
Hallo iedereen

Mijn vriendin heeft onlangs haar rijbewijs A gehaald en heb haar een tweedehands Kawasaki ER5 aangeschaft.

Motor heeft 34k gelopen en BJ 1996. Ziet er ook heel goed uit, goed onderhouden geweest en verkoper had een berg facturen van onlangs onderhoud etc..

Hij rijdt ook echt lekker het enige knelpunt is dat hij soms stil valt, d.w.z. hij verliest ineens vermogen en valt direct stil. Als die aan de kant staat start die 1/2 minuten niet en daarna rijdt die alsof er niks gebeurd is. Soms start hij ook wel eens meteen weer.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Hoor het graag.

Mvg
 
Hallo iedereen

Mijn vriendin heeft onlangs haar rijbewijs A gehaald en heb haar een tweedehands Kawasaki ER5 aangeschaft.

Motor heeft 34k gelopen en BJ 1996. Ziet er ook heel goed uit, goed onderhouden geweest en verkoper had een berg facturen van onlangs onderhoud etc..

Hij rijdt ook echt lekker het enige knelpunt is dat hij soms stil valt, d.w.z. hij verliest ineens vermogen en valt direct stil. Als die aan de kant staat start die 1/2 minuten niet en daarna rijdt die alsof er niks gebeurd is. Soms start hij ook wel eens meteen weer.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Hoor het graag.

Mvg
Ik heb er geen verstand van hoor, maar klinkt als een verstopt benzine filter.
 
Na hoe lang rijden doet het probleem zich ongeveer voor? Tijd/km's?

Ik ga benzinefilter eens nakijken, tank dop had ik reeds opengemaakt een paar keer. Ga volgende keer dat hij stil valt benzinekraan op Prime zetten, om ook het vacuüm uit te sluiten.
De kraan op prime zetten zal volgens mij niets uitmaken in dit geval. Als de tankontluchting verstopt zit zal hij ook op prime geen benzine doorlaten.
Je kan beter een flink stuk gaan rijden met de benzinedop open. Als je dan nergens last van hebt is het de ontluchting.

Bobines die het laten afweten kan idd ook zoals Tandwiel aangeeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan