kawa er5 verzuipt

zoeperhans

MF'er
13 mei 2005
65
0
amsterdam
ik had laatst dat er benzine bij de olie kwam en dat de boel verzuipt.
toen heb ik benzinekraan vervangen door een nieuwe!. en carbs laten nakijken + nieuwe slangetjes op de kraan. en neiwe olie
het probleem leek verholpen te zijn.
maar dat was schijn.

bij gas los blijft gas nu soms beetje aanstaan + dan ook stotterende motor met naverbranding.
en soms wil die uitvallen bij stationair draaien.
oliepijl lijkt me niet hoger dan eerst maar weet ik niet 100%
en dan eenmaal thuis aangekomen loopt ie gewoon netjes stationair..alsof er niks is gebeurt.

heb zo'n gevoel dat ik er niet verder op moet rijden... zijn er tips of moet toch maar eens de dealer d'raan te pas komen.

kortom: tijd om een paar daagjes met de metro te reizen. heel leerzaam.
 
Laatst bewerkt:
Als je flotters blijven hangen verzuipt het omdat het blijft stromen.

De flotters moete heel soepel heen en weer gaan. Het is nogal kwetsbaar en snel raakt het beklemd.

Dus flotterbakjes eraf en voelen/kijken?
 
denk dat beiden cilinders het wel doen maar loopt onregelmatig maar wel netjes stationair op 500toer/ min.

ok die onderste dekseltjes van de carbs heb ik los. en zie ik van die witte plastic dingen. vlotters?! :O
wat nu?
lijkt mij dat de vlotters nog de enige oorzaak voor dit probleem kunnen zijn.
kan ik het beste met de carbs naar de motorzaak en zeggen: nieuwe vlotters ?
of is het zelf te maken misschien? carbs zijn wel laatst nagekeken en zeiden dat ze ok waren. of misschien carb. revisie beter? alle help is welkom
:Y

zit er dus ook dik in dat er nieuwe olie in moet?
 
Laatst bewerkt:
wat is t toerental als de motor stationair draait? zijn de carburateurs na schhonmaken ook afgesteld op je fiets, co en synchroon? hoe is de speling van je gashendel? zelf carbs eraf gehaald, laten schoonmaken(of zelf gedaan?)en zelf er weer op gezet?
 
Ik denk aan de (puntjes van de) vlotternaaldjes en/of de opvang daarvan; vooral als daar zich kleine kunststof-dingetjes bevinden, tot zelfs misschien de puntjes van de naaldjes zelf. Bekijken onder vergrootglas.

Ook een eventueel scharnier- of glijbaan-achtig verbindinkje tussen vlotter en -naaldje kan vervormd of beschadigd zijn en/of stroef lopen.

Ook: de "overloop" [= vlotterkamerventilatie, slangetje(s) en/of buisje(s)] moet absoluut vrij ademen van open uiteinde tot IN de vlotterkamers, anders raakt een damp/lucht-bel opgesloten boven de vlotter die dan niet hoog genoeg het naaldje opduwt om de benzinetoevoer tijdig te sluiten; een vlotter is een dobber en die drijft wel op vloeistof maar niet op damp/lucht.
Zit aan die overloop iets verstopt, geknikt, beklemd of wat dan ook anders dan goed open dan is er gedonder.
 
denk dat beiden cilinders het wel doen maar loopt onregelmatig maar wel netjes stationair op 500toer/ min.

ok die onderste dekseltjes van de carbs heb ik los. en zie ik van die witte plastic dingen. vlotters?! :O
wat nu?
lijkt mij dat de vlotters nog de enige oorzaak voor dit probleem kunnen zijn.
kan ik het beste met de carbs naar de motorzaak en zeggen: nieuwe vlotters ?
of is het zelf te maken misschien? carbs zijn wel laatst nagekeken en zeiden dat ze ok waren. of misschien carb. revisie beter? alle help is welkom
:Y

zit er dus ook dik in dat er nieuwe olie in moet?

niet persoonlijk bedoeld.. maar aan de manier zo als je schrijft over het probleem en hoe je de onderdelen benoemd krijg ik niet echt de indruk dat je enig zins gevoel met techniek hebt. Ik zou zeggen blijf er lekker af. en laat er iemand naar kijken die er echt verstand van hebt. door zelf aan carburateurs te gaan schroefen los je het probleem echt niet op.het probleem hoeven echt niet je vlotters te zijn.

Mocht je mij nu een domme L*^L vinden ok.. maar het advies is zeker goed bedoeld. Dit gaat je alleen maar geld kosten en uiteindelijk moet je alsnog naar motorzaak of garage. succes
:Y :N :]
 
Laatst bewerkt:
carburateurs net net door motorzaak bekeken en er lekt niks en zijn schoon, naaldjes (rubber) zijn ook goed. overloop slang ook helemaal vrij.

en er komt geen benzine bij de olie. benzin kraan is ook nieuw+slangetjes evenals bougies.

maar dus nog wel heel onregelmatig lopende motor die af en toe wil afslaan na een stukje te hebben gereden (als ie dus warm is gaat het mis). '(
en ook soms gas aan houdt terwijl ik em al los heb. maar dat ligt niet aan aanlopende kabels.
 
Laatst bewerkt:
denk dat beiden cilinders het wel doen maar loopt onregelmatig maar wel netjes stationair op 500toer/ min.

ok die onderste dekseltjes van de carbs heb ik los. en zie ik van die witte plastic dingen. vlotters?! :O
wat nu?
lijkt mij dat de vlotters nog de enige oorzaak voor dit probleem kunnen zijn.
kan ik het beste met de carbs naar de motorzaak en zeggen: nieuwe vlotters ?
of is het zelf te maken misschien? carbs zijn wel laatst nagekeken en zeiden dat ze ok waren. of misschien carb. revisie beter? alle help is welkom
:Y

zit er dus ook dik in dat er nieuwe olie in moet?

500 toeren stationair is veel te laag, zet hem maar eens op 1000-1100.
 
ik heb t gevonden denk ik. een lekkend slangetje. die van de benzinetank naar de kraan.
het nieuwe slangetje van motoport lekt ook (gewoon iets te groot lijkt me) had nog wel de oude als voorbeeld meegenomen. dus kan ik nu niet testen of het probleem verholpen is.
hij staat nu op 1000p/m stationair.
 
Terug
Bovenaan Onderaan