Kawa ER6 Topic *Deel VI*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de hele snelle reactie!

En, hoe is het optrekken met 25KW? Ik heb gister met de proefrit wel een paar keer vol gas gebruikt, hoe snel kan je met de 25KW (met lessen mag je niet zo hard natuurlijk, maar haal je met gemak 130/140 of is dat wel zo'n beetje de limiet?)

Als ik nog wel 140 kan dat is hard genoeg, en dan is het over 2 jaar extra leuk natuurlijk met de 53KW.

Er zijn wel een paar nadelen aan de motor waar ik mee zal moeten leren leven:
  • Geen temperatuurmeter, ook alleen een lampje (dacht ik). Maar dat zal niet zo'n probleem zijn met 25/35KW neem ik aan ;)
  • Geen benzinestand. Alleen een lampje als het bijna leeg is. Iemand ervaring hiermee? Hoe ver kan je gemiddeld nog als dit lampje brandt?
  • Mijn motor is geimporteerd uit Amerika, hij heeft een mijlenteller voor de afstand (niet zo'n probleem), maar ook een mijlen snelheidsmeter, met middenin in het klein kilometers, dus dat wordt wennen.
  • De spiegels (vooral de rechter) heb ik niet goed kunnen afstellen. Mijn arm zit ervoor waardoor ik alleen de berm zie als ik hem iets naar buiten doe, of mijn arm als ik hem iets naar binnen doen. Niet de weg achter mij. Iemand ervaring hiermee?

De reden dat ik toch deze motor heb gekozen is omdat hij zo fijn reed. Makkelijker dan de XJ6 waarop ik heb gelest. Ik wist meteen dat dit hem zou worden!


Hoi JeroenJK, Welkom. Ik heb 3 jaar op een ER6N uit 2006 gereden (inmiddels dus geen ER6 meer...) maar betreft je vragen:

Die temp meter heb ik echt geen seconde gemist, motor is vrij snel op temp. gewoon even warmrijden en dan knallen. Wat betreft de benzine-meter. Die miste ik soms ook wel, ik tankte gewoon rond de 200 / 220km. Mijn rijstijl leende zich niet echt voor de 1/18 waardes die hier genoemd worden. Ik reed eerder 1/14. De spiegels had ik vervangen voor andere van barracuda. Als je een beetje van postuur bent, ga je die originele spiegels nooit lekker krijgen... |( verder top motor. Ik wilde gewoon iets anders. :]
 
Heel breed ben ik niet, dus we gaan het zien hoe het gaat met de spiegels. Wat voor spiegels heb je erop gezet? Op de zelfde plek als de originele spiegels, met dezelfde verbinding?

Dat lampje van de temperatuur is toch voor als de motor te heet is juist? Maar dat komt vast niet veel voor als je onder de redline blijft?

Ik kan echt niet wachten tot die er is. Hopelijk valt het vermogen na de begrenzing niet tegen..!
 
Laatst bewerkt:
Benieuwd of die telefoonhouder wat is, wingetje! Vast wel.

@Suusz; Ah dat is al binnenkort, succes alvast. Hopelijk haal je 'm in één keer en kan je zo die ER-6 uit de showroom rijden. :]


ER-6 op 25kW, ik denk dat ie 150-160km/u zal rijden. Mis je vermogen? Ja het zal minder spectaculair zijn, maar ook met 25kW kan je nog best leuk rijden hoor. Het blijft een twin, dus er zit nog wel ietsje pit in.

Temperatuurmeter heeft het nieuwste model ook niet, wel een brandstofmeter. Gewoon de eerste 10km normaal/rustig rijden, daarna knallen. Spiegels van het nieuwste model zijn perfect, zitten ook op de Z300 en daar was ik al erg tevreden mee. Weet niet hoe dat op de oudere modellen was.
 
Oke, bedankt voor de info.

Zal eerst eens kijken hoe deze spiegels zijn. Heb al wel gezien dat er spiegels zijn voor aan de buitenkant van het stuur, benieuwd hoe (lelijk?) dat staan ;)

150-160 is hard zat voor mij ;)
 
Bedankt voor de hele snelle reactie!

En, hoe is het optrekken met 25KW? Ik heb gister met de proefrit wel een paar keer vol gas gebruikt, hoe snel kan je met de 25KW (met lessen mag je niet zo hard natuurlijk, maar haal je met gemak 130/140 of is dat wel zo'n beetje de limiet?)

Als ik nog wel 140 kan dat is hard genoeg, en dan is het over 2 jaar extra leuk natuurlijk met de 53KW.

Er zijn wel een paar nadelen aan de motor waar ik mee zal moeten leren leven:
  • Geen temperatuurmeter, ook alleen een lampje (dacht ik). Maar dat zal niet zo'n probleem zijn met 25/35KW neem ik aan ;)
  • Geen benzinestand. Alleen een lampje als het bijna leeg is. Iemand ervaring hiermee? Hoe ver kan je gemiddeld nog als dit lampje brandt?
  • Mijn motor is geimporteerd uit Amerika, hij heeft een mijlenteller voor de afstand (niet zo'n probleem), maar ook een mijlen snelheidsmeter, met middenin in het klein kilometers, dus dat wordt wennen.
  • De spiegels (vooral de rechter) heb ik niet goed kunnen afstellen. Mijn arm zit ervoor waardoor ik alleen de berm zie als ik hem iets naar buiten doe, of mijn arm als ik hem iets naar binnen doen. Niet de weg achter mij. Iemand ervaring hiermee?

De reden dat ik toch deze motor heb gekozen is omdat hij zo fijn reed. Makkelijker dan de XJ6 waarop ik heb gelest. Ik wist meteen dat dit hem zou worden!

Hey! Het optrekken gaat echt soepel en vlotjes. 140 tikte hij makkelijk aan! En met betrekking tot je vraag over spiegels. Ik heb daar geen last van gehad, maar ik ben dan ook niet zo breed.

Ik heb dan de 2015 model waarbij hij nog totaal nieuw is, maar ik irriteer mij wel aan t feit dat er op de lesmotor geen benzinemeter is haha en verder heb ik nog niet zo heel veel ervaring met motorrijden dus kan ik je niet erin informeren.
 
Ik mag 16 of 23 juni afrijden, even afhankelijk van wanneer iemand voor mij kan.
Vrij snel dus, nu nog hopen dat ik hem in 1 x haal want de dealer heeft een leuke actie, 20 gratis tankbeurten bij aanschaf... Kijk, die komt dus mooi uit dan!

1.60 dan heb je zeker een leuke uitdaging met de Z800 volgens mij, maar wellicht met verschillende aanpassingen goed te doen.
Dan heb je je er6n ook verlaagd denk ik? Denk dat ik dat ook moet gaan doen, m'n lesmotor is in ieder geval wel verlaagd.

Die navigatie kan ik zo snel ff niet terugvinden, zal vanavond eens ff zoeken.
Wel kun je op je telefoon de app van TomTom downloaden en dan heb je voor 20€ ook de motorkronkelroutes met verkeersinformatie etc.
Voor Android werkt t goed, Apple nog niet helemaal hoorde ik.

Wanneer mag jij afrijden Wingetje?

Hey! Ah lekker! Dat is idd al vrij snel. Zoals het er nu uit ziet kan ik 4 augustus pas afrijden. Wellicht nog 30 juni, maar das afhankelijk of de andere leerling Die zijn theorie nog niet heeft gehaald zijn plaats beschikbaar wilt stellen. Die leerling heeft een beetje veel geld ;) hij heeft getekend dat ook Als hij geen examen kan doen hij alsnog zijn examen zal betalen, dat risico wou hij toen nemen.

Klopt, zal vast een uitdaging zijn. Ik had daarom besloten om eerst wat ervaring op te bouwen op een iets lagere motor haha. De er6n Heb ik idd dmv een veer verlaagd! :) mijn lesmotor is ook verlaagd!

Oh 20 euro voor een fijne motor navigatie is te doen! Ik heb nu nog een Android, dus ook dat is mooi dan! Eerst maar lekker de motor inrijden wanneer ik mijn rijbewijs heb :9~
 
Beste ER-6'ers. Wederom veel nieuwe namen hiero! Waar zijn hawkie, Metal, VHV, Sender en AndyDB?? Ik ben (voor diegene die het niet wisten) al 2,5 jaar ER-6 loos, maar lees nog regelmatig mee. Ik lees hier wel weinig of een tourritje met de ER-6jes als official ER-6 topic met al z'n leden. Inmiddels in het bezit van een CBR600f, dus zal niet teveel aan 'topic-vervuiling' doen, maar zag nog een vraag voorbij komen betreft het meer comfortabele zadel: ik had destijds een origineel verlaagd kawa-zadel met gel en daar hield ik het gemakkelijk 8 uurtjes op uit. Super. zijn niet de goedkoopste maar wel super. En anders denk ik een bagster. Las onlangs over een zadelmaker uit de kop van Noord-Holland, stond in de promotor meen ik.

@VHV: binnenkort weer eens meeten, heb je die CBR ook nog?
:Y ik ben ook nog steeds een stiekeme meelezer hier. Goed te lezen dat je toch weer een motor terug hebt gekocht, en gelijk een mooie opvolger van de ER6. Binnenkort zeker samen weer een rit rijden ZININ!. Heb jij m'n nummer nog?

@TopicALL, inderdaad 2-3 jaar terug waren we heel actief hier, veel gezamenlijke ritten en foto's. Kom eens op met die foto en avonturen samen :]
 
Laatst bewerkt:
Ik zie net op ovi.rdw.nl dat bij typegoedkeuring "niet geregistreerd" staat. (Type, variant, uitvoering trouwens ook).

Betekent dit dat die officieel de weg niet op mag of maak ik me teveel zorgen en is het gewoon niet bekend bij hun?
 
Ik zal ook nog maar eens even wat nieuwe input geven voor het topic,

ik ben Max, 25 jaar, woon in Eindhoven, heb afgelopen zomer mijn rijbewijs gehaald en ben sinds vorige week in het bezit van een '06 er6n.

Het is mijn eerste gemotoriseerde fiets en heb hem voor een heel leuk prijsje over kunnen nemen van mijn schoonvader. Ik heb hiervoor wel eens een dagje getoured op een Suzuki DL650 v-strom en een Aprilia Tuono, maar vond het toch echt tijd worden om zelf iets in de garage te hebben staan.

Uiteindelijk ben ik 1,5 week geleden met de er6 naar de RDW geweest om hem in te voeren (oorspronkelijk eenBelg) en sinds gisteren dan officieel in het bezit van de papieren en het kenteken!

Gisteren helaas dus al moeten beginnen met het uitzitten van het gruwelijk slechte weer, maar heb vanmorgen dan toch eindelijk een eerste ritje gemaakt naar het werk, en dat beviel toch wel heul goed :D.

Ik heb voor de er6n gekozen omdat mijn voorkeur toch uit ging naar een goeie naked fiets die niet al te groot was (i.v.m. lastige stalling thuis :/) dus toen ik deze fiets zag staan kon ik het toch niet laten.

De vorige eigenaar was kennelijk groot fan van het kawa groen, en heeft hem hier dus in overgespoten. De originele kleur was zwart, met het bekende "gouden"frame. Klinkt misschien als een rare combinatie met het kawa groen, maar ik vind het hem niet misstaan als ik heel eerlijk ben.

Ik ben van plan om de komende periode eens goed kilometers te maken om toch weer wat te wennen en de motor beter te leren kennen. Vind het geen slecht plan om ergens in de nabije toekomst eens een ritje te plannen als daar inderdaad meer animo voor is!

Ik zal later nog even een foto uploaden van het beestje!
 
Ik zal ook nog maar eens even wat nieuwe input geven voor het topic,

ik ben Max, 25 jaar, woon in Eindhoven, heb afgelopen zomer mijn rijbewijs gehaald en ben sinds vorige week in het bezit van een '06 er6n.

Het is mijn eerste gemotoriseerde fiets en heb hem voor een heel leuk prijsje over kunnen nemen van mijn schoonvader. Ik heb hiervoor wel eens een dagje getoured op een Suzuki DL650 v-strom en een Aprilia Tuono, maar vond het toch echt tijd worden om zelf iets in de garage te hebben staan.

Uiteindelijk ben ik 1,5 week geleden met de er6 naar de RDW geweest om hem in te voeren (oorspronkelijk eenBelg) en sinds gisteren dan officieel in het bezit van de papieren en het kenteken!

Gisteren helaas dus al moeten beginnen met het uitzitten van het gruwelijk slechte weer, maar heb vanmorgen dan toch eindelijk een eerste ritje gemaakt naar het werk, en dat beviel toch wel heul goed :D.

Ik heb voor de er6n gekozen omdat mijn voorkeur toch uit ging naar een goeie naked fiets die niet al te groot was (i.v.m. lastige stalling thuis :/) dus toen ik deze fiets zag staan kon ik het toch niet laten.

De vorige eigenaar was kennelijk groot fan van het kawa groen, en heeft hem hier dus in overgespoten. De originele kleur was zwart, met het bekende "gouden"frame. Klinkt misschien als een rare combinatie met het kawa groen, maar ik vind het hem niet misstaan als ik heel eerlijk ben.

Ik ben van plan om de komende periode eens goed kilometers te maken om toch weer wat te wennen en de motor beter te leren kennen. Vind het geen slecht plan om ergens in de nabije toekomst eens een ritje te plannen als daar inderdaad meer animo voor is!

Ik zal later nog even een foto uploaden van het beestje!

Veel plezier en fijne kilometers gewenst! Heerlijk motor om te rijden in inderdaad voor de stalling een prettig formaat tov DL650. Zelf kom ik ook uit Eindhoven maar (helaas)niet op mijn groenen/zwarte kawa zichtbaar ;-)
 
Ik zie net op ovi.rdw.nl dat bij typegoedkeuring "niet geregistreerd" staat. (Type, variant, uitvoering trouwens ook).

Betekent dit dat die officieel de weg niet op mag of maak ik me teveel zorgen en is het gewoon niet bekend bij hun?
Mhz, zeker omdat het inport betreft zou ik even een belletje doen.
Neem je Framenummer en kenteken bijdehand en vraag het even na, dit zien ze zo terug. Zou jammer zijn als je dadelijk ergens staande wordt gehouden en je niet meer veder mag rijden.
 
Misschien verandert dit als de motor op mijn naam staat. Maar ik zal voor de zekerheid morgen RDW even bellen ja.

(Misschien maak ik me gewoon teveel zorgen, komt omdat ik voor het eerst een voertuig koop en dus niet vaak zulke uitgaven doe :) )
 
Omgeving Brabant mag zich best melden ;-) al rij ik geen ER6 meer.....

Omgeving Brabant mag zich zeker melden ja! @vhv ik woon niet langer in Heusden maar in Rosmalen. Nog dichterbij... Haha
Heb jij die cbr nog? Binnenkort ff een zondag een ritje plannen dan? Een ieder van hier die aan wil sluiten, be my guest. Ik zal even een rondje voorbereiden met veul dijkjes en mooie stuur weggetjes. Ergens halverwege juli?

Waar is de topic-starter sender eigenlijk? Iemand moet wel topic-chef worden anders, topic is idd te lang.
 
:Y ik ben ook nog steeds een stiekeme meelezer hier. Goed te lezen dat je toch weer een motor terug hebt gekocht, en gelijk een mooie opvolger van de ER6. Binnenkort zeker samen weer een rit rijden ZININ!. Heb jij m'n nummer nog?

@TopicALL, inderdaad 2-3 jaar terug waren we heel actief hier, veel gezamenlijke ritten en foto's. Kom eens op met die foto en avonturen samen :]

Vooral dat avontuur dat die ene uit Nieuwegein zijn motor van de lekdijk naar beneden stortte... Scimitar was dat toch?

Maar k heb je nr niet meer nick. PM anders even.
 
Veel plezier en fijne kilometers gewenst! Heerlijk motor om te rijden in inderdaad voor de stalling een prettig formaat tov DL650. Zelf kom ik ook uit Eindhoven maar (helaas)niet op mijn groenen/zwarte kawa zichtbaar ;-)


Thanks, heb vandaag nog even wat kilometertjes gemaakt!
Wie weet treffen we elkaar wel ergens toevallig in de regio ;).

Zoals ik ook al zei wil ik gerust een keer aansluiten bij een ritje, maar ga naast de drukke planning eerst ook nog maar even wennen aan het apparaat dus denk dat ik de eerstvolgende ronde even aan me voorbij laat gaan.
 
Ik zal eens kijken of ik morgen een nieuw topic kan maken, als ik het niet vergeet :)
Meteen even de OP dan hier en daar wat oppoetsen.

Heb het idee dat lussen van verkeerslichten mijn ER-6 slecht herkennen. Komt vaker voor dat ie mij niet ziet. Ook op punten waar ik precies weet wanneer ze op groen horen te gaan. Misschien iets onder mijn motor gaan hangen of allemaal handmatig aanmelden bij de MAG. Op mijn vorige motoren weinig last van gehad.
 
Omgeving Brabant mag zich zeker melden ja! @vhv ik woon niet langer in Heusden maar in Rosmalen. Nog dichterbij... Haha
Heb jij die cbr nog? Binnenkort ff een zondag een ritje plannen dan? Een ieder van hier die aan wil sluiten, be my guest. Ik zal even een rondje voorbereiden met veul dijkjes en mooie stuur weggetjes. Ergens halverwege juli?

Waar is de topic-starter sender eigenlijk? Iemand moet wel topic-chef worden anders, topic is idd te lang.

Vind 't een top idee :Y

Meteen maar in het nieuwe OP posten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan