silvester1987
MF veteraan
Bedankt voor de hele snelle reactie!
En, hoe is het optrekken met 25KW? Ik heb gister met de proefrit wel een paar keer vol gas gebruikt, hoe snel kan je met de 25KW (met lessen mag je niet zo hard natuurlijk, maar haal je met gemak 130/140 of is dat wel zo'n beetje de limiet?)
Als ik nog wel 140 kan dat is hard genoeg, en dan is het over 2 jaar extra leuk natuurlijk met de 53KW.
Er zijn wel een paar nadelen aan de motor waar ik mee zal moeten leren leven:
- Geen temperatuurmeter, ook alleen een lampje (dacht ik). Maar dat zal niet zo'n probleem zijn met 25/35KW neem ik aan
- Geen benzinestand. Alleen een lampje als het bijna leeg is. Iemand ervaring hiermee? Hoe ver kan je gemiddeld nog als dit lampje brandt?
- Mijn motor is geimporteerd uit Amerika, hij heeft een mijlenteller voor de afstand (niet zo'n probleem), maar ook een mijlen snelheidsmeter, met middenin in het klein kilometers, dus dat wordt wennen.
- De spiegels (vooral de rechter) heb ik niet goed kunnen afstellen. Mijn arm zit ervoor waardoor ik alleen de berm zie als ik hem iets naar buiten doe, of mijn arm als ik hem iets naar binnen doen. Niet de weg achter mij. Iemand ervaring hiermee?
De reden dat ik toch deze motor heb gekozen is omdat hij zo fijn reed. Makkelijker dan de XJ6 waarop ik heb gelest. Ik wist meteen dat dit hem zou worden!
Hoi JeroenJK, Welkom. Ik heb 3 jaar op een ER6N uit 2006 gereden (inmiddels dus geen ER6 meer...) maar betreft je vragen:
Die temp meter heb ik echt geen seconde gemist, motor is vrij snel op temp. gewoon even warmrijden en dan knallen. Wat betreft de benzine-meter. Die miste ik soms ook wel, ik tankte gewoon rond de 200 / 220km. Mijn rijstijl leende zich niet echt voor de 1/18 waardes die hier genoemd worden. Ik reed eerder 1/14. De spiegels had ik vervangen voor andere van barracuda. Als je een beetje van postuur bent, ga je die originele spiegels nooit lekker krijgen... verder top motor. Ik wilde gewoon iets anders.